بالم لب چیست و چه کاربردی دارد؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

بالم لب چیست؟

در پاسخ به این که بالم لب چیست باید بگوییم که این ابزار در واقع شباهت زیادی به رژلب دارد. اما این بار در جهت مراقبت از پوست لب استفاده می‌شود. البته در مواردی نیز شاهد بالم لب رنگی نیز هستیم که البته رنگ‌دهی بسیار کمتری نسبت به رژ دارند.

بسته بندی ظاهری این محصولات بسیار متنوع است اما کاربری همه آن‌ها تقریبا یکسان است. این محصول شامل ترکیباتی است که بافت ژله‌ای مانند دارند تا به راحتی روی لب حرکت کنند.

بهترین بالم لب شامل چه ویژگی‌هایی است؟

بهترین بالم لب در یک نگاه کلی دو وظیفه اصلی بر عهده دارد که این وظایف رطوبت رسانی به لب و حفاظت از لب در برابر آب و هوا هستند؛ اما با پیشرفت‌هایی که در صنعت تولید مواد آرایشی صورت گرفته، می‌توان از بالم لب استفاده چندگانه داشت که به شرح زیر است:

  • خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشد.
  • در برابر اشعه نور خورشید مقاوم باشد.
  • مانع خروج و تبخیر رطوبت لب شود.
  • از لب در برابر آب و هوای خشک محافظت کند.

انواع بالم لب

بالم لب حجم دهنده:

برای استفاده از این محصول باید مقداری از آن را روی لب خود بمالید. بعد از چند ثانیه ممکن است پوست لب شما شروع به سوزش کند. این اتفاق نشان از این دارد که بالم حجم دهنده لب کار خود را آغاز نموده و تا چند ثانیه دیگر شاهد مقداری تفاوت در حجم لب هستید. عموما این محصولات دارای میزان کمی رنگ هستند و ظاهر طبیعی برای لب‌های شما ایجاد می‌کند.

بالم ضد چروک:

بالم لب ضد چروک به شما کمک می‌کند تا پوست لب‌های خود را تقویت کنید. معمولا ترکیبات این محصولات به نحوی است که سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی برای ترمیم و مراقبت از پوست لب است. این مواد شامل ویتامین C ، ویتامین E و Q10 می‌باشد. در حقیقت با استفاه مکرر از این محصول، لب‌های شما نرم شده و در پی آن پوست شما ترمیم می‌شود.

بالم لب ضد آفتاب دار:

یکی از عواملی که سلامت لب‌ها را تهدید می‌کند، نور خورشید می‌باشد. در صورت حضور مداوم در برابر آفتاب ممکن است لب‌های شما دچار پیری شود و از زیبایی آن کاسته شود. به همین خاطر استفاده از محصولی که لب‌های شما را در برابر اشعه فرابنفش خورشید حفظ کند به یکی از واجبات روتین روزانه تبدیل شده است.

بالم بی رنگ و رنگی:

وجود تنوع در رنگ این محصول انتخاب را برای بسیاری از افراد آسان نموده است. در بسیاری از موارد مشاهده شده که افراد حتی هنگام انتخاب رنگ رژلب از خرید آن صرف نظر کرده و در نهایت بالم لب رنگ دهنده خریداری نموده‌اند. شما می‌توانید با تهیه بالم لب رنگی علاوه بر رنگ‌دهی به لب‌ها از خاصیت نرم‌کنندگی آن‌ها نیز استفاده نمایید.

کاربردهای جالب و مفید بالم لب

روان سازی زیپ گیر کرده:

اگر زیپ لباستان به راحتی حرکت نمی کند، مقداری بالم لَب را به محلی که زیپ در آن گیر کرده است بمالید. همچنین می توانید با استفاده از خلال دندان بالم لب را روی شیارهای زیپ بکشید، به این ترتیب زیپ به راحتی حرکت می کند.

مرتب کردن موها:

اگر جز آن دسته افرادی هستید که موهای خشک و وزی دارید و با امتحان کردن روش‌های مختلف برای مرتب کردن موها، نتیجه دلخواه را نگرفته اید ما در این بخش استفاده از بالم را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای مرتب کردن مو، بالم را روی کف دست بزنید و سپس دست را روی موها یا ابرو بکشید تا مرتب و صاف شوند.

محافظت از پاشنه پا در برابر تاول:

به جای خرید باند برای جلوگیری از تاول پا، مقداری بالم لَب را روی پاشنه پا بمالید. پوشش مومی بالم باعث می شود کفش های سفت و سخت شما به راحتی روی پوست بلغزنند و از ایجاد تاول جلوگیری کند.

از بین بردن لکه ریمل:

آیا سیاه شدن اطراف چشم هنگام استفاده از ریمل را تجربه کرده اید؟ یک گوش پاک کن را آغشته به بالم کرده و با دقت لک ریمل را پاک کنید، همچنین می توانید بطور مستقیم بالم لَب را روی لک بزنید و با دستمال پاک کنید.

آیا بالم لب ضرر دارد؟

شاید برای شما نیز این سوال پیش آید که آیا بالم لَب ضرر دارد؟ این که هر محصولی در کنار فواید آن مضراتی نیز دارد کاملا درست است. اما این محصول شگفت انگیز با هدف بهبود و ترمیم لب‌های شما ساخته شده است. پس به طور کلی ضرر ندارد.

 


اگر به بخش زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt