آشنایی با کانسیلر و انواع آن

 در پوست و زیبایی, سلامتی

کانسیلر نوعی ماده آرایشی شبیه به کرم پودر با غلظت و پوشانندگی بالاتر است. که کاربردهای مختلفی دارد. کانسیلر همان طور که از نامش یعنی Concealer پیداست. برای پوشش دادن و مخفی کردن طراحی شده است. یعنی اگر لکه، تیرگی، جای جوش و زخمی روی صورت وجود داشته باشد. که با کرم پودر معمولی پوشانده نشود. باید از کانسیلر استفاده کنید. تا پوستی یکدست و بدون ایراد داشته باشید.

کانسیلرها به طور کلی به دو دسته رنگ پوست و رنگی تقسیم می‌شوند. که هر یک برای موارد متفاوتی کاربرد دارند. و در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت تا شما را با این ابزار آرایشی بیشتر آشنا کنیم.

این که شما به کانسیلر نیاز دارید یا خیر.کاملا به خودتان بستگی دارد. اگر زیر چشمان شما دچار تیرگی است یا جوش، لک و جای زخمی روی صورت خود دارید که نمی‌خواهید دیده شود. استفاده از کانسیلر تنها راه است. اما اگر مشکل خاصی روی پوست خود ندارید. و صرفا دوست دارید آرایشی کامل و بی‌نقص داشته باشید. در کنار سایر لوازم آرایشی خود می‌توانید. از کانسیلر هم استفاده کنید. و جوان و شاداب به نظر برسید.

در هر صورت اگر آرایش کامل گزینه دلخواه شما نیست. و به استفاده از کرم پودر و چیزهای پوشاننده علاقه‌ای ندارید. استفاده از کانسیلر آرایشی هم ضرورتی نخواهد داشت.

انواع کانسیلر

اگر پوستتان خشک است: استفاده از کانسیلر مایع برای پوست های خشک زیاد توصیه نمی شود. چون این کانسیلرها در نهایت حالت مات روی پوست ایجاد می کنند. و همین مسئله باعث می شود. خشکی پوست شما نمود بیشتری پیدا کرده.و جلوه زیبایی نداشته باشد.

اگر پوستتان چرب است: پوست های چرب معمولا منافذ بزرگی دارند. و خاطر وجود همین منافذ نباید از کانسیلرهای کرمی یا استیکی استفاده کرد. چون این نوع کانسیلرها باعث بسته شدن منافذ پوست می شوند. و به سلامت پوست آسیب خواهند رساند. همچنین باید بگوییم. که کانسیلرهای استیکی و کرمی درخشان و براق هستند. و باعث می شوند پوست چرب، چرب تر دیده شود.

بعد از اینکه مشخص شد با توجه به نوع پوستتان بهترین کانسیلر برای شما کدام است حالا باید به سراغ رنگ مناسب خود بروید.

برای کانسیلر زدن زیر چشم، حتما از کانسیلری استفاده کنید که فقط یک تا دو درجه از رنگ پوست خودتان روشن تر باشد. چون اگر از کانسیلر خیلی روشن تر از پوست خود استفاده کنید، صورتتان خیلی غیر طبیعی خواهد شد و اصلا جلوه زیبایی نخواهد داشت.

کانسیلرهای رنگی یا تصحیح کننده

در کنار کانسیلرهای رنگ پوست، کانسیلرهایی هم وجود دارند که در رنگ‌های متنوعی تهیه می‌شوند و به آن‌ها تصحیح کننده رنگ گفته می‌شود. اگر این کانسیلرها را در فروشگاه‌ها دیده باشید و با عملکرد آن‌ها آشنایی نداشته باشید ممکن است آن را با سایه چشم یا چیزهای دیگری اشتباه بگیرید. اما کانسیلرهای رنگی برای آرایش رنگی طراحی نشده‌اند (اگرچه استفاده از آن‌ها برای این منظور نیز مانعی ندارد) بلکه این کانسیلرها وظیفه تصحیح رنگ را بر عهده دارند.

کانسیلر نارنجی :

برای خانم هایی که‌پوست سبزه‌یا گندمی دارند مناسب است زیرا این نوع کانسیلر میتواند انواع لکه‌های تیره‌و روشن را از روی پوست آن ها محو کند. خانم هایی که‌پوست سفیدی دارند نباید از کانسیلر نارنجی استفاده‌کنند زیرا پوست شان متمایل به‌رنگ نارنجی میشود و کاملا غیر طبیعی.

روش استفاده:روش استفاده‌از این نوع کانسیلر این است که‌مقدار از کانسیلر را روی بخش هایی از صورت که‌دارای لکه‌هست به‌طرف پایین بزنید و با پد محو کنید

کانسیلر بنفش:

برای خانم هایی که‌پوست صورت شان زرد و رنگ پریده‌است مناسب است زیرا کانسیلر بنفش زردی و بی روح بودن پوست را از بین میبرد همچنین جای جوش را محو میکند.

روش استفاده:قسمت هایی از صورت که‌به‌زردی میزند و جای جوش باقی مانده‌است مثلا پیشانی یا دو طرف صورت باید کانسیلر بنفش بزنید و از روی آن کرم پودر بزنید

کانسیلر زرد:

این رنگ کانسیلر برای سیاهی و کبودی زیر چشم کاربرد دارد همچنین میتوانید از آن به‌عنوان پرایمر سایه‌چشم هم استفاده‌کنید.

روش استفاده:مقداری از کانسیلر زرد رنگ را به‌شکل مثلثی زیر چشم ها بزنید و با اسفنج آن را ترکیب کنید، مقدار بسیار کمی از آن را پشت چشم ها بزنید تا رنگ اطراف چشم کاملا یکدست و طبیعی شود

کانسیلر صورتی:

کانسیلر صورتی پوست صورت را شاداب نشان میدهد و خستگی را پنهان میکند، رنگی طبیعی صورتی برای خانم هایی که‌پوست سفید دارند مناسب است.

روش استفاده:زیر چشم ها، پیشانی و چانه‌را کانسیلر صورتی بزنید و با پد آن را محو کنید، سپس پودر تثبیت کننده‌بزنید تا آرایش تان ساعت های طولانی ثابت بماند

کاربرد کانسیلر در کانتورینگ صورت

شما می توانید با استفاده از کانسیلر به قسمت های مختلف صورت خود عمق و زیبایی دهید و به اصطلاح آن را کانتور کنید. برای استفاده از کانسیلر برای کانتورینگ صورت، فقط به سه کانسیلر مختلف با سه رنگ روشن تر از پوست، تیره تر و یک رنگ طبیعی نیاز دارید. علاوه بر این، داشتن یک برس کوچک برای پخش کانسیلر روی صورت هم بسیار مفید خواهد بود.

با استفاده از این سه رنگ می توانید قسمت هایی از صورت خود را برجسته کنید (مانند گونه ها) یا بینی خود را باریک تر نشان دهید. از آنجا که کانسیلِر به راحتی با سایر مواد آرایشی روی پوست مانند کرم پودر مخلوط می شود، نتیجه نهایی این کار طبیعی خواهد بود.

تفاوت کانتورینگ و کانسیلِر

کانتورینگ نوعی آرایش صورت است که در آن سایه های تیره رنگی را معمولاً به بعضی از قسمتهای صورت اضافه می شوند. این کار باعث می شود گونه ها برجسته تر دیده شوند، و یا بینی باریکتر و پیشانی کوتاهتر به نظر برسد. در حالی که کانسیلِر محصولی برای پوشاندن لکه ها و نقایص پوستی است.

نکته :

۱. اشتباه رایج در کاربرد کانسیلِر ( و بیشتر مواد آرایشی دیگر) این است که افراد برای پوشاندن لکه‌های صورت خود در یک مرحله مقدار زیاد از آن را روی پوست می‌مالند در حالی که این کار باعث می‌شود آرایش شما خمیری و غیرحرفه‌ای شود.

اگر یک لایه نازک کانسیلِر برای پوشاندن تیرگی زیر چشم یا جوش‌های شما کافی نیست به جای استفاده از مقدار زیادی کانسیلِر، آن را در چند مرحله و چند لایه به کار ببرید. ابتدا لایه اول را بزنید و پس از تثبیت لایه دوم کانسیلِر را استفاده کنید و این کار را ادامه دهید تا به پوشش دلخواه برسید.

۲ . استفاده از کانسیلِر به جای هایلایتر
شما این امکان را دارید تا از کانسیلِر به جای هایلایتر استفاده نمایید. برای این کار باید از کانسیلِر روشن تر از رنگ پوست استفاده نمایید. کانسیلِر روشن را روی مناطقی از صورت که باید هایلایت شوند مانند روی استخوان گونه، روی تیغه بینی، بالای استخوان ابرو، بالای لب و … ‌قرار دهید.

۳. جهت جلوگیری از پخش شدن سایه و یکدست کردن آرایش چشم می توانید کانسیلِر را در پشت پلک خود نیز استفاده کنید. مقداری کانسیلِر را با کمک انگشت سبابه در پشت پلک بزنید و سپس سایه دلخواه خود را اعمال کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt