چگونه با آرایش چشمان درشت تری داشته باشیم؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

چشم‌ها تاثیر بسیاری در زیبایی چهره دارند و چهره را زیباتر، جذاب‌تر و بشاش‌تر نشان می‌دهند. داشتن چشمان درشت آرزوی بسیاری از افراد است و عده‌ای از افراد همیشه به دنبال راه‌هایی هستند که چشمان خود را جذاب و گیرا نشان دهند.

معمولا چشم ها را دریچه روح انسان می دانند و در گذشته اعتقاد داشتند کسانی که چشمان درشت دارند از معنویت بیشتری برخوردار هستند. اگر می خواهید چشمان درشتی داشته باشید ابتدا اطمینان حاصل کنید که ابروهایتان شکلی مرتب و زیبا دارند. ابروها باید با توجه به فرم صورت شما شکل داده شود:

ابرو‌

شاید ابرو و حالت و رنگ آن، به بزرگ شدن چشم بنظر بی‌ربط برسد، اما به هیچ‌ وجه اینطور نیست و کاملا تاثیر گذار است. وقتی فاصله بین چشم و ابرو کم باشد خطای دید باعث می‌شود که چشم شما کوچک‌تر به نظر برسد. پس سعی کنید ابروها را مرتب نگه‌ دارید و طوری آن‌ها را آرایش کنید که فاصله زیادی با چشم داشته باشند.

به یاد داشته باشید که حالت‌ طبیعی ابرو همیشه بهترین فرم برای چشم شماست؛ پس کار آن را به یک فرد حرفه‌ای بسپارید تا با خیالی آسوده حالت طبیعی آن را حفظ کند و بهترین مدل را برای ابرو اعمال کند.

شما نیز می‌توانید از ژل مخصوص برای ثابت نگه‌داشتن موهای ابرو استفاده کنید. در نهایت هم با استفاده از کانسیلر در زیر ابرو آن را برجسته‌تر کنید.

از روتین پوستی غافل نشوید.

باید بدانید که پوست اطراف چشم‌ها هم مانند صورت نیاز به آماده‌سازیِ قبل از میکاپ دارد و لازم است قبل از انجام آرایشِ چشم، روتین پوستی و مخصوص دور چشم را انجام دهید. برای رفع پف، خستگی و آبرسانی پوست اطراف چشم‌ پیشنهاد می‌کنیم قبل از آرایش از پچ‌های رطوبت رسان مخصوص زیر چشم استفاده کنید.

اجتناب از خط چشم ضخیم

اگر پشت پلک تان کوتاه است، بدترین اشتباهی که می توانید انجام دهید این است که خط چشمی ضخیم بکشید. خط چشم تمیز کشیدن کار سختی است اما نگران نباشید زیرا با تمرین کردن در آن ماهر می شوید. سعی کنید خط چشم را تا جای ممکن نزدیک به مژه بکشید و تقارن را در هر دو چشم حفظ نمایید. همچنین انتهای خط چشم را بر خلاف شکل طبیعی چشم و کمی به سمت بالا بکشید.

تیرگی دور چشم‌ها را بپوشانید

اگر دور چشمِ تیره‌ای دارید بدانید که به علت تیرگی و سایه افتادن بر پوستِ اطراف چشم، اندازه‌ی چشم‌ها کوچکتر به نظر می‌رسد. بنابراین برای اصلاح این مورد بهتر است دور چشمانتان درخشان‌تر و روشن‌تر از باقی صورت جلوه کند. برای این کار از کانسیلر روشن کننده برای زیر چشم خود استفاده کنید و با پد آرایشی و یا براش مخصوص به خوبی کانسیلر را محو کنید.

توجه داشته باشید که اختلاف رنگ کانسیلری که استفاده می‌کنید با کرم‌پودرتان خیلی نباشد که زیر چشم رنگ کچی و طوسی پیدا کند.

برای پخش کانسیلر پیشنهاد می‌کنیم از پد آرایشی نم‌دار استفاده کنید و در ابتدا مقدار کمی از کانسیلر استفاده کنید و اگر نیاز به پوشش بیشتری داشتید می‌توانید دوباره مقداری کانسیلر بزنید. بنابراین هیچ‌گاه برای بار اول میزان زیادی کانسیلر را زیر چشم‌ها نزنید. با این تکنیک کانسیلر در چین و چروک اطراف چشمتان جمع نمی‌شود و اصطلاحاً حالت کیکی پیدا نمی‌کند.

مداد چشم سفید

چشم‌های ریز برای درشت نشان داده شدن به یک مداد چشم رنگ روشن نیاز دارند. از آن جایی که ممکن است مداد چشم رنگ‌های روشن مانند رنگ‌های آبی، صورتی و گلبهی با خصوصیات هر چهره تطابق نداشته باشد، بهتر است از مداد چشم سفید استفاده کنید. مداد چشم سفید با انواع فرم‌های چهره تطابق دارد و به راحتی می‌توان اندازه چشم‌ها را بزرگ‌تر کرد.

پلک پایینی چشم، محل دقیق کشیدن مداد چشم سفید است.

فر کردن مژه

یکی از مهم‌ترین ترفندهای آرایشی برای بزرگ کردن چشم، این است که مژه‌ها را با استفاده از فر مژه فر کنید. برای استفاده از فر مژه دقت کنید که آن را در نزدیکی ریشه‌ها ببرید و سعی کنید مژه را از قسمت نزدیک پلک فر کنید ولی دقت داشته باشید که پلکتان را آسیب نزند و پلاستیک موجود روی دستگاه، تارهای مژه را از ریشه جدا نکند. مژه را ابتدا فر کنید و سپس روی آن ریمل بزنید.

به مژه های پایین هم ریمل بزنید.

بسیاری از خانمها به مژه های پایین ریمل نمی زنند . اما بسیاری از متخصصان گریم معتقدند که استفاده از ریمل در مژه های پایین چشم باعث می شود که چشمها بزرگتر به نظر برسند.

البته چطور باید به مژه های پایین ریمل بزنید ؟

اول مژه های پلک بالایی را ریمل بزنید بعد بدون اینکه فرچه ریمل را دوباره داخل ظرف ریمل وارد کنید، مژه های پایین را هم ریمل بزنید . فرچه ریملتان را عمودی نگه دارید و روی مژه های پلک پایینتان عقب و جلو ببرید.

رنگ سایه‌ی چشم مهم است.

شاید فکر کنید آرایش اسموکی چشم‌ها را درشتر می‌کند. اما باید بدانید که بسته به نحوه‌ی استفاده از سایه چشم، این آرایش ممکن است چشمانتان را کوچکتر هم جلوه دهد. البته نمی‌گوییم اگر چشمان کوچکی دارید آرایش اسموکی نکنید. اما توصیه می‌کنیم برای انجام این نوع آرایش رنگ‌های تیره را نزدیک به خط مژه‌هایتان بزنید و به خوبی سایه‌ها را محو کنید. همچنین برای استفاده از خط چشم برای انجام این میکاپ بهتر است از رنگ قهوه‌ای استفاده کنید زیرا رنگ مشکی چشم‌ها را کوچک نشان می‌دهد.

سایه های براق

اگرچه سایه های مات برای درشت کردن چشم بی نظیر هستند اما گاهی کمی اکلیل می تواند به زیبایی هر چه بیشتر کمک کند. سایه های صدفی و متالیک چشم ها را درشت تر و روشن تر نشان می دهند. اگر استفاده از سایه اکلیلی را بلد نیستید، کمی از آن را گوشه چشم، کمی روی مرکز پلک فقط بالای مردمک و روی استخوان ابرو فقط زیر قوس ابرو بزنید. این کار نور را به چشمتان جذب می کند و آن را برجسته می سازد.

از هایلایتر به درستی استفاده کنید.

اگر می‌خواهید چشمانتان حالت بازتر و درشت تری داشته باشد بهتر است از هایلایتر بر روی قسمت برجسته‌ی وسط پلک و گوشه‌ی داخلی چشمانتان استفاده کنید. همچنین استفاده از هایلایتر بر روی استخوان ابرو به مرتب و تمیز نشان دادنِ این قسمت کمک بزرگی خواهد کرد.

برای درشت کردن چشم های تان رژ لب بی رنگ بزنید.

زمانی که شما از رژ لب بی رنگ یا کم رنگ استفاده می کنید، در واقع تمرکز را از لبان تان گرفته اید و به سمت چشم هایتان جلب کرده اید. با این روش به طور طبیعی چشم هایتان درشت تر به نظر خواهد آمد.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt