گل چمن عروس

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

گل هلکسین نام دیگر آن چمن عروس می باشد که بیشتر افراد با این نام این گل را می شناسند . زیبایی و خاص بودن گل هلکسین به این است که برگ هایش بافت ریزی دارد. ضمن اینکه قیمت آنچنانی ندارد و به راحتی می توانید در تمامی گل فروشی ها آن را پیدا کنید .از این گذشته گل هلکسین رشد خوب و سریعی دارد پس برای نگهداری به عنوان یک گل آپارتمانی گزینه خوبی است.

بهترین زمان برای کاشت چمن تازه ، اواخر زمستان و اوایل بهار است ؛ زیرا در این زمان چمن به راحتی می‌تواند ریشه بدهد.

خاک:

تقریبا در تمامی انواع مخلوطهای خاکی که برای گیاهان گلدانی تهیه می‌شود. می‌تواند رشد کند به شرط آنکه زهکش خوب و مناسبی داشته باشند. همچنین از آنجایی که گل چمن میحط کشت تا حدودی اسیدی را دوست دارد برخی از پرورش دهندگان بکارگیری پیت موس را در ترکیب مخلوط کاشت این گیاه توصیه می‌کنند.

آبیاری کافی و مناسب برای هلکسین :

گل هلکسین به آبیاری خیلی حساس است و اگر خشک باشد خاکش امکان خراب شدن را دارد . زمانی که می خواهید آب به گل دهید ، باید زمانی که خاکش خشک است بدهید . اگر زمانی که خاکش خشک نیس باز به آن بدهید ، به ریشه آن آسیب جدی می زند . پس بهتر است زمانی که خاکش خشک می باشد به آن آب بدهید .

همچنین نباید به این گل آنچنان آب بدهید . بهتر است در فصل زمستان از آب ولرم استفاده کنید . آبیاری بیش از حد به ریشه گیاه آسیب وارد می کند و بهتر است از آب خنک شده کتری استفاده کنید .

نور:

گل چمن عروس برای رشد بهینه نیاز به دریافت نور کافی خورشید دارد، با این وجود گیاهی مقاوم به سایه است. و در همه جای آپارتمان و با فاصله نسبت به پنجره ها می توان آن را نگهداری کرد.
کمبود نور در این گیاهان، باعث دراز شدن و رشد علفی شاخه ها، فاصله زیاد در بین برگ ها و ریز شدن آن ها و عدم شکل گیری گل ها می شود. آفتاب مستقیم باعث چروکیدگی، قهوه ای شدن و سوختن و همچنین خشک شدن برگ ها می شود.

دمای مورد نیاز:

اگر در محیطی زندگی می کنید که امکان کاشت این گیاه در باغچه و در فضای بیرون دارد و دمای آن منطقه زیر ۵ درجه نمی رود. می توانید به راحتی این گیاه را نگهداری کنید. در جاهای سرد، سطح گیاه در اثر سرمای زمستانه از بین می رود. ولی سال بعد به سرعت ظاهر شده و دوباره شروع به رشد می کند.

کود دهی :

برای کوددهی می‌تواند هر دو هفته یکبار در طی بهار و تابستان با کودهای محلول مخصوص گیاهان آپارتمانی البته با نصف غلظت معمول آن را غذادهی کرد.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt