گل‌های آپارتمانی را چگونه تقویت کنیم؟

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

گیاهان باعث شادابی و طراوت خانه می شوند و خانه شما را سر زنده نشان می دهند و گیاهان آپارتمانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. خرید این گیاهان هزینه کمی می طلبد و در عوض، زیبایی زیادی برای خانه شما به ارمغان می آورد. برخی از این گیاهان دارای گل های رنگارنگ هستند که نظر هر بیننده ای را جلب می کنند، اما اگر شرایط نگهداری از آن ها به درستی پیش نرود، دچار پوسیدگی و مرگ می شوند.

در برخی موارد نیز ممکن است گل دهی کاهش یابد، در این مواقع باید از روش هایی برای تقویت گل‌های آپارتمانی کمک بگیرید که در این مقاله به آن ها می پردازیم.

نکات مهم تقویت گل‌های آپارتمانی

اگر جزو کسانی هستید که قصد پرورش و نگهداری گل‌های آپارتمانی را دارید این نکته مهم را در نظر داشته باشید برای رشد کامل و سالم ماندن گیاه باید برخی موارد مهم را در نظر بگیرید. در ادامه با نکات مهم تقویت گل‌های آپارتمانی آشنا خواهید شد:

گیاهان را با شرایط نوری مطابقت دهید. 

نیازهای نوری گل‌های آپارتمانی متفاوت است. برخی نور مستقیم موجود در کنار یک پنجره رو به جنوب را ترجیح می‌دهند. دیگران در نور ملایم صبحگاهی پنجره‌ای رو به شرق رشد می‌کنند. فاصله از پنجره بر شدت و کیفیت نور تأثیر می‌گذارد و برای پیچیده‌تر کردن مسائل، شدت نور و الگوهای آن با فصول متفاوت است. مطمئناً یک چیز این است که همه گیاهان آپارتمانی با مقداری نور از فضای باز بهترین عملکرد را دارند. برخی از آن‌ها به کمتر از دیگران نیاز دارند.

اما هرچه بهتر گیاهان را با شرایط نوری که در آن رشد می‌کنند مطابقت دهید، شما و گیاهانتان شادتر خواهید بود. گیاهان شما همچنین به شما می‌گویند که آیا نور بیش از حدی دریافت می‌کنند یا کم‌نور هستند. نور زیاد معمولا شاخ و برگ را سبز مایل به زرد می‌کند و حتی اگر گیاه آب زیادی داشته باشد، ممکن است برگ‌ها پژمرده شوند.

از خاک گلدان مرغوب استفاده کنید. 

یکی از موارد مهم در تقویت گل‌های آپارتمانی بدون شک استفاده از خاک مناسب برای گلدان است. خاک خوب گلدان (هرگز از خاک معمولی استفاده نکنید) با ایجاد تعادل در هوادهی مناسب، تغذیه و قابلیت نگهداری رطوبت باعث تقویت ریشه‌های سالم می‌شود. همچنین لازم است که خاک گلدان را هر چند وقت یک‌بار تعویض کنید. برای این کار، گیاه را از گلدانش خارج کرده و ریشه را به عقب ببرید و در گلدانی تمیز با خاک جدید قرار دهید. اگر ریشه‌ها به گلدان چسبیده است، انتهای ریشه را کمی بشکنید و به اندازه ۳ تا ۵ سانت گلدان را بزرگ‌تر کنید.

به درستی گیاه را آبیاری کنید.

گل‌های آپارتمانی به آبیاری مکرر و کامل نیاز دارند. کل ریشه را خیس کنید و اجازه دهید آب اضافی از کف گلدان خارج شود. آب راکد را بیش از یک یا دو روز در سینی نگه ندارید چون بیماری‌های ریشه را ترویج می‌کند. قبل از آبیاری مجدد اجازه دهید خاک تا حدی خشک شود. برای بررسی رطوبت خاک، انگشت خود را تا ۳ سانت وارد خاک کنید. اگر خشک است، احتمالاً زمان آب دادن است و درنهایت، از آبیاری برگ‌ها خودداری کنید. در عوض مستقیماً خاک را آبیاری کنید. پاشیدن خاک یا آب روی برگ‌ها می‌تواند رشد قارچ را تشویق کند.

کوددهی و کنترل آفات

آبیاری مکرر موردنیاز اکثر گیاهان آپارتمانی، مواد مغذی را از خاک خارج می‌کند. این‌ها باید با کوددهی منظم جایگزین شوند و حشرات مانند شته‌ها و مگس سفید می‌توانند در داخل خانه مشکل‌ساز باشند. به‌طور مرتب گیاهان آپارتمانی خود را ازنظر وجود آفات حشرات بررسی کنید و در صورت لزوم درمان کنید. توجه داشته باشید که، گیاهان در زمستان خواب هستند و نیازی به کوددهی ندارند.

رطوبت را افزایش دهید. 

شرایط داخلی می‌تواند خشک و کشنده باشد. گیاهان را از دریچه‌های بخاری، دزها و پنجره‌ها دور نگه دارید. با قرار دادن گیاهان روی سینی‌هایی که با سنگریزه‌های کوچک و پر از آب هستند، رطوبت را افزایش دهید یا در صورت وجود نور کافی، آن‌ها را در مناطق مرطوب طبیعی مانند آشپزخانه یا حمام قرار دهید.

شاخ و برگ گیاهان را تمیز نگه دارید. 

گرد و غباری که روی برگ‌های گیاهان آپارتمانی جمع می‌شود نور را مسدود کرده و حشرات را در خود جای می‌دهد. برای سازگاری با نور کم، گیاهان برگ‌دار را تمیز نگه دارید. گرد و غبار نور لازم برای فتوسنتز را که گیاه را تغذیه می‌کند، کاهش می‌دهد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt