چند نکته کاربردی برای سفرهای هوایی

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

می دانیم که سفر با هواپیما می تواند کمی استرس زا باشد. فرقی نمی‌ کند برای اولین ‌بار پرواز می‌کنید یا یک مسافر باتجربه باشید، این راهنما به شما کمک می‌ کند تا با ظرافت ها و نکات سفر با هواپیما بیشتر آشنا شده و به سفرهای هوایی بهتر و آسان تری داشته باشید.

این راهنما مجموعه ‌ای جامع از نکات سفر با هواپیما را در اختیار شما قرار می‌ دهد. بسیاری از تجارب معنی دار مانند تحصیل در خارج از کشور، بازدید از سایر شهرها و کشورها و غیره با یک پرواز شروع می شوند. بدون شک اطلاع نداشتن از اینکه چه چیزهایی در یک سفر هوایی در انتظار شما هستند و نداشتن برنامه صحیح، تجربه پرواز را به میزان قابل توجهی دشوارتر خواهد کرد.

نکات پیش از حرکت به سمت فرودگاه

در ادامه لیستی از نکات سفر با هواپیما که قبل از عزیمت به فرودگاه باید انجام دهید آورده شده است:

  • سرگرمی‌ هایی مانند فیلم‌، موسیقی یا پادکست‌ را در تلفن همراه، تبلت یا رایانه ‌تان دانلود کنید.
  • چند ساعت قبل از اینکه قصد عزیمت به فرودگاه را داشته باشید، بررسی کنید تا ببینید آیا تاخیر یا مشکل عمده ای را در فرودگاه یا برای پرواز شما گزارش شده است یا خیر.
  • اگر به سمت فرودگاه رانندگی خواهید کرد، در مورد پارکینگ خودرو از قبل تحقیق کرده و در صورت نیاز پارکینگ را رزرو کنید.
  • اگر قصد دارید برای رفتن به فرودگاه تاکسی بگیرید، آن را از قبل رزرو کنید.
  • تحقیق کنید که ایرلاین شما از چه ترمینالی پرواز می کند.
  • تمام مدارک ضروری را در یک پوشه یا کیف کوچک آماده کرده و نگهداری کنید.
  • زودتر حرکت کنید تا حداقل ۲ ساعت قبل از زمان سوار شدن به هواپیما به فرودگاه برسید.

مقابله با ترس از پرواز

اگر علائم استرس پرواز را احساس می کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • ۷۲ ساعت قبل از پرواز از نوشیدن کافئین و سایر محرک ها اجتناب کنید.
  • تنفس عمیق از طریق دیافراگم را تمرین کنید.
  • مقداری موسیقی آرام بخش دانلود کنید و از آن برای کمک به مدیتیشن استفاده کنید.

نکات بخش بازرسی اولیه

پس از ورود به فرودگاه و پیش از چک این باید از بخش بازرسی اولیه عبور کنید. توجه به نکات زیر در این بخش ضروری است:

  • جیب های تان را خالی کنید و در کیسه ها یا ظروف مخصوص را روی نقاله امنیتی قرار دهید و خودتان از میان دستگاه اشعه ایکس وارد شوید.
  • اگر کفش ها یا کمربندتان حاوی فلز هستند، ممکن است لازم باشد آن ها را از دربیاورید.
  • پس از عبور از دستگاه اشعه ایکس می توانید در سمت دیگر نقاله، وسایل خودتان را بردارید.

نکات بستن چمدان و بسته بندی

برای صرفه جویی در زمان، استرس و هزینه در هنگام پرواز، لازم است چمدان های خودتان را به طور موثر بسته بندی کنید. این کار ممکن است ساده به نظر برسد. با این حال، یک سری ملاحظات کلیدی وجود دارند که باید در نظر داشته باشید. توجه به این نکات سفر با هواپیما به جلوگیری از تاخیر یا متحمل شدن هزینه ‌های اضافی کمک می ‌کنند.

چمدان تان را هوشمندانه ببندید.

برای اینکه تجربه پرواز بهتری داشته باشید، چند چیز وجود دارد که باید همیشه باید همراه خودتان داشته باشید، به خصوص اگر یک پرواز بین المللی طولانی را آغاز می کنید.

  • لباس برای تعویض یا خنک تر و گم تر شدن
  • قرص های مسکن های بدون نیاز نسخه
  • هدفون
  • در صورت نیاز لنز یا عینک
  • یک بالش مسافرتی
  • یک بطری آب

وسایل راحتی و خواب اضافی، مانند ماسک چشم، گوش گیر، و یک پتوی مسافرتی کوچک نیز مواردی هستند که بهتر است برای پروازهای طولانی ‌تر همراه داشته باشید.

همچنین موارد خاصی وجود دارد که اگر می خواهید آن ها را در هواپیما همراه خودتان داشته باشید، باید آن ها را در کیف دستی قرار دهید. به عنوان مثال، باتری‌های لیتیومی، داروها و مدارک سفر خودتان را همراه داشته باشید و در چمدانی که چک می شود قرار ندهید.

سوار شدن زودهنگام

با افزایش هزینه‌ های بار اضافی، مسافران بیشتری کیف و چمدان های کوچک شان را با خود داخل هواپیما می آورند. این اتفاق باعث ازدحام در کابین و ایجاد رقابت برای استفاده از فضای بالای صندلی های هواپیما می ‌شود. به این ترتیب مسافرانی که می ‌توانند زودتر سوار شوند، شانس بهتری برای قرار دادن بار خودشان در محفظه های بالای صندلی ها خواهند داشت.

معمولا اگر جزو ۷۵ درصد مسافران اولی باشید که سوار هواپیما می شوند، مشکلی نخواهد داشت. اگر محفظه ای که مستقیماً بالای صندلی شما قرار دارد پر شده است، می توانید از فضای صندلی جلوی خودتان استفاده کنید. دقت داشته باشید که وقتی هواپیما فرود می آید، همه مسافران برای پیدا شدن به سمت جلو حرکت می کنند و در این شرایط عقب رفتن در هواپیما برای برداشتن کیف تان ار محفظه بالای سر بسیار سخت است.

برای پیاده شدن آماده باشید.

هنگامی که پرواز شما فرود آمد و به گیت رسید، اطراف صندلی خودتان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه اقلام خودتان را به همراه دارید. بهتر است هرگز اسناد و مدارک مهم را در جیب پشتی صندلی قرار ندهید، زیرا به راحتی فراموش می شوند و پس از پیاده شدن، اجازه بازگشت به هواپیما را نخواهید داشت.

پس از خروج از هواپیما، علائم مربوط به دریافت بار یا خروج را دنبال کنید. از طرف دیگر، اگر پرواز بین المللی دارید، باید قبل از خروج از فرودگاه از بخش کنترل پاسپورت عبور کنید. اگر چمدان تحویل‌ شده دارید، باید نقاله مربوط به چمدان را برای پرواز خودتان پیدا کنید، که باید روی صفحه‌ای الکترونیکی در نزدیکی منطقه تحویل بار باشد. همچنین فراموش نکنید که پس از فرود، تلفن همراه تان را از حالت پرواز خارج کنید.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt