چند مقصد اروپایی برای سفر در زمستان

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

فصل زمستان در هر شهری رنگ و بوی خود را دارد. اما مهم این است که برخلاف بسیاری دیگر از مردم تصمیم بگیریم تا مسافرت در زمستان را تجربه کنیم. از چشم‌اندازهای خیره‌کننده برفی گرفته تا بازارهای پر هیاهوی کریسمسی چیزهایی هستند که در زمستان می‌توانید از آنها لذت ببرید.

در این مطلب با سایت ماه خاتون همراه باشید تا شما را با چند مقصد اروپایی برای سفر در زمستان آشنا کنیم.

سفر به پاریس در زمستان

زمستان در پاریس را باید در واژه‌هایی همچون برف، تزئینات خیابانی کریسمس و روز ولنتاین تعریف کرد. با شروع این فصل کمی از شلوغی‌ها کاسته شده و راحت تر می‌توانید از شهر دیدن کنید. سفر در زمستان به هر جایی که باشد این ویژگی مثبت را دارد.

میانگین دمای هوای پاریس در زمستان در بالاترین مقدار ۸.۳ درجه سانتی‌گراد و در پایین‌ترین حد آن ۵ درجه سانتی‌گراد است. میانگین روزهای همراه با بارش نیز ۲۶ روز در مجموعه ۳ ماه زمستان است. این بارش عموما به شکل برف است اما بارش باران نیز دور از تصور نیست.

پاریس، پایتخت فرانسه دارای جذابیت‌های ویژه‌ای است که باعث خواهد شد سرمای هوا را فراموش کنید. در این فصل خورشید حداکثر تا ساعت ۵ عصر در آسمان دیده می‌شود و پس از آن غروب خواهد کرد. سفر به پاریس در زمستان را با دانستن این نکته هوشمندانه تر برنامه‌ریزی کنید.

سفر به زرمات در زمستان

زرمات در کشور سوئیس یک مقصد گردشگری ایده‌آل سفر در زمستان است. اگر چشم‌اندازهای رویایی از کوه‌های پر از برف و فضای روستایی اروپایی شما را به وجد می‌آورد برای سفر زمستانی خود، زرمات را انتخاب کنید. این شهر در سال‌های اخیر مورد توجه اسکی بازان حرفه‌ای بوده است. پیست اسکی زرمات هم از معروفیت زیادی برخوردار بوده و مکانی دیدنی به شمار می‌آید.

یک ماشین کابلی در زمستان اسکی بازان را به بالای قله کلین ماترهورن (Klein Matterhorn) می‌برد و در تابستان نیز کوهنوردان این مسیر را خواهند رفت. این قله ۳ هزار و ۸۸۳ متر طول دارد و از بالای آن منظره‌ای شگفت انگیز از دنیایی را خواهید دید که در آن زندگی می‌کنیم.

در زرمات کسی نمی‌تواند با خودروی بنزینی و دیزلی در شهر تردد کند. تمامی خودروهایی که در این شهر خواهید دید از نوع برقی بوده و آلودگی چندانی ندارند. پس در یک جمله می‌توان گفت: زرمات شهری با امکانات کامل بوده که در آن می‌توانید طبیعت را به معنای واقعی تنفس کنید. بطورکلی طبیعت سوئیس بسیار خارق‌العاده و رویایی است. تنها با یک سفر می‌توانید عاشق آن شوید.

مسافرت به بارسلونا در زمستان

بارسلونا شهری ساحلی در کشور اسپانیا بوده که فصل گردشگری در آن تابستان است. اما دلایلی نیز وجود دارند که نشان میدهند بد نیست سفر به بارسلونا در زمستان را نیز تجربه کنید.

بارسلون به عنوان یک مقصد گردشگری اروپایی در تابستان شلوغی خود را دارد، اما با سفر در زمستان می‌توانید در آرامش و خلوتی بیشتری از بارسلون لذت ببرید. حتما می‌دانید که این خلوت شدن شهر از گردشگران باعث پایین آمدن هزینه سفر به بارسلونا نیز می‌شود.

آب و هوای بارسلونا در زمستان سرمای غیر قابل تحملی ندارد. زمستان در بارسلونا ماه های دسامبر تا فوریه را شامل می‌شود. در مجموعه این ماه‌ها میانگین روزهایی که با بارش باران همراه است تنها ۱۱ روز خواهد بود. میانگین سردترین مقدار دمای هوا ۸.۶ درجه سانتی‌گراد است. همچنین میانگین گرم‌ترین مقدار دما نیز به ۱۵ درجه سانتی گراد می‌رسد. تمام این آمار نشان می‌دهد که روزهای خورشیدی زیادی در زمستان بارسلونا خواهید دید.

جاذبه های گردشگری بارسلونا در زمستان به چهار بخش لذت بردن از فضای محلی و سنتی کریسمس، بازدید از مکان‌های دیدنی با معماری اروپایی، اسکی در طبیعت بارسلونا و گردشگری غذایی تقسیم بندی می‌شود. هر کدام از اینها تجربه بی‌نظیری هستند که ممکن است دیگر هیچ وقت فرصت آن برای شما به وجود نیاید.

بوداپست رویایی و رومانتیک

بوداپست در کشور مجارستان زمستان‌های بسیار سردی دارد. اما این شهر دیدنی حالا به عنوان بهترین مقصد گردشگری اروپا شناخته می شود. سفر در زمستان به بوداپست می‌تواند یادآور یک فیلم کلاسیک با حال‌وهوای کریسمسی باشد. بناهای قدیمی با معماری‌های خیره‌کننده، رود دانوب و آبگرم‌های محلی در شهر بوداپست یکی از زیباترین شهرهای شرق اروپا انتظار شما را می‌کشند.

آب‌وهوای بوداپست در زمستان سردتر از آب و هوای سایر کشورهای اروپایی است که تاکنون در این مطلب به شما معرفی کرده‌ایم. با اینکه میانگین سردترین میزان دمای هوا در طول زمستان منفی ۱ درجه است اما روزهایی در زمستان بوداپست وجود دارد که دمای هوا حتی به منفی ۱۰ درجه نیز خواهد رسید. میانگین دمای هوا در بالاترین میزان خود نیز ۴ درجه سانتی‌گراد است.

اما این به معنای آن نیست که باید بوداپست را از لیست مقاصد اروپایی سفر زمستانی حذف کنیم. هنوز هم دلایل زیادی برای سفر به پایتخت افسانه‌ای مجارستان در زمستان وجود دارد.

مسافرت به وین شهر موسیقی

شهر وین، پایتخت اتریش در تمام طول فصل زمستان سرزنده و پر از هیاهو است اما اگر در این فصل به وین سفر کنید گردشگران کمتری را خواهید دید. بطورکلی مردم در فصل زمستان کمتر سفر می کنند البته این یک مزیت است که در آن شما می‌توانید از فرصت استفاده کرده و شهر را در طبیعی ترین شکل خود تماشا کنید.

آب و هوای وین در زمستان نسبتا سرد است بطور متوسط روز همراه با بارش در وین تنها در طول زمستان وجود دارد میانگین سردترین میزان دمای هوا در زمستان وین صفر و میانگین گرمترین میزان آن ۵ درجه سانتی‌گراد است.اما توجه داشته باشید که آمارهای ارائه شده بصورت میانگین بوده و ممکن است در این شهر هوای بسیار سردتری حتی تا منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد را نیز تجربه کنید.

وین محل زندگی چندین آهنگساز مطرح جهانی همچون بتهوون، موتزارت، شوبرت ، هایدن و برامز بوده است. موسیقی در تمام خانه‌ها، خیابان‌ها و کافه‌های وین ریشه دوانده و به همین علت نیز به نام پایتخت موسیقی جهان شناخته می شود. پس چه بهتر در زمانی سفر به وین را برنامه ریزی کنید که این شهر در خلوت‌ترین حالت ممکن باشد تا از آرامش و موسیقی لذت ببرید.

سفر به ابیسکو و تماشای شفق قطبی

شفق قطبی یکی از رویایی‌ترین پدیده های جهان است که ارزش آن را دارد که بخاطرش تا شمالی ترین نقطه اروپا سفر کنید. تماشای شفق قطبی تا حد زیادی به شانس شما بستگی دارد اما باید در انتخاب مکان نیز هوشمند باشید. شما باید در بهترین زمان در مکانی حضور داشته باشید که بیشترین احتمال ایجاد شفق قطبی در آن وجود دارد. ابیسکو یکی از همین شهرها در اروپا است.

مقصدی که در این مورد از مطلب به شما معرفی می‌کنیم مختص گردشگرانی است که به دنبال ماجراجویی هستند. تا بحال در جایی بوده اید که خورشید روزهای زیادی در آن طلوع نمی‌کند؟ ابیسکو در کشور سوئد چنین مکانی است. سفر به ابیسکو در زمستان هیجان زیادی به همراه دارد و باید از ماه‌ها قبل برای آن آماده شد.

آب و هوای ایبسکو در زمستان بسیار سرد و فراتر از سرد است. میانگین سردترین میزان دمای هوا در طول فصل زمستان منفی ۱۴ و میانگین گرم‌ترین میزان دمای هوا منفی درجه سانتی گراد است. البته این این مقادیر میانگین شما را گول نزد. گاهی اوقات در ایبسکو دمای هوا به منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد نیز خواهد رسید. اما از نظر من بازهم تماشای شفق قطبی ارزشش را خواهد داشت.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt