پل طبیعت؛ یکی از نمادهای پایتخت

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

تهران به‌واسطه پایتخت بودن، مکان‌های تفریحی و جاذبه‌های شگفت‌انگیز زیادی دارد که پل طبیعت تهران در مجاورت بزرگراه حقانی، یکی از آن‌هاست. پل طبیعت که از نمادهای پایتخت محسوب می‌شود، با معماری خاص و بی‌نظیرش و امکاناتی که دارد، به یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی و تفریحی تهران تبدیل شده است.

پُل طبیعت تهران کجاست؟

پل طبیعت که از جاهای دیدنی تهران است، روی اتوبان مدرس احداث شده است و پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل می‌کند. موقعیت مکانی مناسب آن باعث شده است که دسترسی به آن به‌وسیله مترو، اتوبوس، ماشین شخصی یا تاکسی میسر باشد.

چرا پل طبیعت؟ 

سازگار بودن طراحی پل با طبیعت، باعث شده تا این نام را روی پل بگذارند. سازه پل طبیعت شبیه درخت و شاخه‌های درهم‌تنیده به نظر می‌رسد و در ساخت آن اصول سازگاری با طبیعت را کاملاً رعایت کرده‌اند. به‌گونه‌ای که با وجود تعداد زیادی درخت در دو طرف پل، برای جاگذاری ستون‌های پل طبیعت، نقاطی با کم‌ترین درخت انتخاب شده است تا میزان آسیب به محیط‌زیست به حداقل برسد.

طبقات مختلف پل طبیعت

پل طبیعت تهران از سه طبقه تشکیل شده است:

طبقه اول پل

طبقه اول شامل رستوران‌ها و کافه‌های پل طبیعت می‌شود که می‌توانید در آنجا انواع غذاهای خوشمزه ایرانی و فرنگی را سفارش دهید.

مساحت طبقه اول حدود ۱۴۵۰ مترمربع است و دیواره‌های شیشه‌ای دارد که جذابیت فضا را دوچندان می‌کند. در محیط آرامش‌بخش این رستوران‌ها و کافه‌ها، با چشم‌انداز بی‌نظیر غذایی لذیذ نوش جان کنید و از لحظه‌هایتان لذت ببرید.

همین ویژگی‌ها باعث می‌شود که این رستوران ها از بهترین رستوران های تهران برای تفریح و تجربه غذای خوشمزه باشند!

طبقه دوم پل

طبقه دوم با ۲۸۷۰ مترمربع مساحت، مسیری مناسب برای پیاده‌روی است و سکوها و نیمکت‌هایی هم دارد که به هنگام خستگی، بتوانید توقف و استراحت کنید. همچنین فضای سبز و پوشش گیاهی اطراف، باعث شده تا زیبایی محیط بیش‌تر شود.

طبقه سوم پل 

طبقه سوم پل طبیعت تهران زیباترین چشم‌انداز را دارد. در واقع دو سکو در بخش شمالی و جنوبی این طبقه وجود دارد که بهترین جا برای تماشای غروب خورشید و مناظر اطراف است.

بازدیدکنندگان پل برای گرفتن سلفی و عکس‌های جذاب، به این طبقه می‌آیند. در ضمن طبقه سوم حدود ۵۷۱ مترمربع مساحت دارد و مساحت آن از دیگر طبقه‌ها کم‌تر است.

خوب است بدانید:

از آنجا که پل طبیعت به‌عنوان بزرگ‌ترین پیاده‌راه تهران، دو پارک طالقانی و آب و آتش در زمین‌های عباس آباد را به هم متصل می‌کند؛ از هر دو پارک امکان ورود به پل وجود دارد. به این ترتیب، پل طبیعت صرفا برای اتصال دو نقطه به یکدیگر نیست و از هر دو طرف می‌توان به پل دسترسی داشت.

جاذبه‌ها و تفریحات پل طبیعت

اگر قصد بازدید از پل را دارید، بهتر است بدانید که می‌توانید چیزهای دیگری را نیز در اطراف آن مشاهده کنید. این موارد انواعی از جاذبه‌های اطراف پل هستند که می‌توانید همه آن‌ها را با هم ببینید:

  • پارک آب‌وآتش در چند قدمی
  • افلاک نما گنبد مینا در چند قدمی
  • پارک بندری در چند قدمی
  • پارک طالقانی در چند قدمی

لازم به ذکر است که بوستان آب‌وآتش خود دارای تفریحات و جاذبه‌های متعددی است که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

ساعات کار پل طبیعت تهران

زمان بازدید: ۶ صبح تا ۰۰:۳۰

شاید عده‌ای فکر کنند در تمام طول شبانه‌روز امکان بازدید از پل طبیعت وجود دارد؛ اما چنین نیست و فقط تا ساعت ۰۰:۳۰ شب می‌توانید از پل طبیعت بازدید کنید. اگر بعد از این ساعت آمدید، می‌توانید به پارک‌های طالقانی و آب و آتش بروید؛ اما رفتن به پل طبیعت ممکن نیست.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt