عید فطر کجا بریم؟!

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

از زمانی که تعطیلات عید فطر به دو روز افزایش پیدا کرده، این مناسبت تبدیل به فرصت مناسبی برای مسافرت و گشت‌وگذار شده است.

اردیبهشت را می‌توان زیباترین و جذاب‌ترین ماه فصل بهار دانست. در این ماه درختان پر شکوفه می‌شوند، بوته‌ها گل می‌دهند و باران‌های گاه‌وبیگاه، حال و هوایی باصفا به فضا می‌بخشند.

اما امسال که تعطیلات عید فطر در اردیبهشت قرار گرفته، به کجاها می‌توانیم سفر کنیم و چطور بهترین استفاده را از این روزها داشته باشیم؟ در این مطلب سعی کرده‌ایم فهرستی از شهرها و مکان‌های مختلف را که برای سفر در این تعطیلات مناسب‌اند، به شما معرفی کنیم.

سفر به کاشان

کاشان یکی از بهترین مقصدها برای سفر در ماه اردیبهشت است. مزارع گل سرخ در این ماه گل می‌دهند و عطر خوش گل محمدی در کوچه‌ها و باغ‌های این شهر می‌پیچد. کاشان و شهرها و روستاهای اطراف آن آماده مراسم گلاب‌گیری می‌شوند. آیین گلاب‌گیری معمولاً از اوایل اردیبهشت شروع می‌شود و تا اواسط خرداد ادامه دارد. البته زمان دقیق آن در هر شهر یا روستا بستگی به آب‌وهوای آن منطقه دارد.

بیشترین مزارع گل محمدی در شهرهای کاشان، نیاسر، قمصر، برزک، جوشقان، مشهد اردهال، قالهر و آذران هستند. اگر در تعطیلات عید فطر به کاشان سفر کنید، می‌توانید از نزدیک به مزارع گل محمدی و کارگاه‌های گلاب‌گیری سر بزنید و از بوی گل و گلاب سرمست شوید.

اردیبهشت تماشایی شیراز

اردیبهشت است و شیراز و عطر بهارنارنج! درست است که شیراز همیشه زیباست و بهار منحصربه‌فردی دارد، اما در اردیبهشت با شکفتن بهارنارنج‌ها، شهر حال و هوای دیگری پیدا می‌کند. به همین خاطر است که ۱۵ اردیبهشت را «روز شیراز» نامیده‌اند و «هفته شیراز» هم از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد.

در این ماه، باغ عفیف آباد و باغ ارم زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند، حافظیه و سعدیه حال و هوای خاصی دارند، تخت جمشید و پاسارگاد زیباتر و باشکوه‌تر از همیشه هستند و بوستان‌های شیراز مملو از گل‌های رنگارنگ است.

سفر به ترکمن صحرا

از زیباترین مناطق ایران در فصل بهار، ترکمن صحرا است که از بندر ترکمن در استان گلستان در غرب شروع می‌شود و تا شهرستان کلاله در شرق ادامه دارد. دشت‌های وسیع ترکمن صحرا در ماه اردیبهشت پر از گل‌های زرد و قرمز می‌شوند و چشمه‌ها و آبشارها بسیار پر آب و دیدنی هستند. «منطقه شکار ممنوع صوفیکم» در نزدیکی بندر ترکمن قرار دارد و تالاب «اینچه برون» از جذابیت‌های دیدنی این منطقه است. بندر ترکمن یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکمن صحرا است و دسترسی به جزیره «آشوراده» در دریای خزر تنها از طریق این بندر امکان‌پذیر است.

سفر به تالش و سوباتان، ییلاق ایران

ییلاق سوباتان یکی از مناطق بسیار دیدنی و جذاب تالش است که در زبان تالشی آن را سووتون نیز می‌نامند. سوباتان در شمال غربی تالش قرار گرفته و پوشیده از چمن زار ها و گلزار های سرسبز و زیباست که در کنار دام ها، اسب ها و چشمه های گوارا یک نقاشی بی نظیر طبیعی را خلق کرده است. طبیعت بکر ایران که از هر گوشه آن زیبایی، خود را نمایان میکند.

کلبه های چوبی با پنجره های قدیمی در کنار جاده هایی که هر دو طرف آن ها گل های وحشی روییده و صدای پرندگان که بی وقفه در حال خواندن هستند، همگی در کنار هم شما را به یک ییلاق و خوش آب و هوا دعوت می کنند.

اردیبهشت دل‌انگیز جزیره کیش

کیش در ماه‌های فروردین و اردیبهشت آب و هوایی معتدل و دلپذیر دارد. شما می‌توانید در کنار لذت بردن از آرامش خاص این جزیره در فصل بهار، امکانات هیجان‌انگیزی مثل دوچرخه‌سواری، موتورسواری و تفریحات آبی را تجربه کنید. مهم‌ترین مکان‌های دیدنی کیش، شهر زیرزمینی کاریز، کشتی یونانی، باغ پرندگان، پارک دلفین، آب انبار دوقلو، درخت سبز ششصد ساله، دره پرتغالی‌ها و قلعه جنی است.

سفر به کیش در ماه اردیبهشت و در عید فطر امسال فرصت خوبی است تا به دور از ازدحام و شلوغی، تفریح کنید و از آرامش جزیره لذت ببرید.

سفر به مشهد

شهر مشهد مقصد مناسبی برای گذراندن تعطیلات مختلف است. وجود حرم امام رضا(ع) و امکانات تفریحی متنوع این شهر، باعث شده مشهد در بیشتر اوقات سال میزبان مسافران زیادی باشد. زائران بسیاری برای اقامه نماز عید فطر در حرم، به مشهد سفر می‌کنند. در کنار این جاذبه مذهبی، مشهد جذابیت‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی فراوانی دارد که می‌تواند سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند.

از جذابیت‌های تاریخی این شهر می‌توانیم به مقبره فردوسی در توس، کاخ خورشید در منطقه کلات نادری، موزه نادرشاه افشار، بازار رضا، خانه داروغه و بوستان سنگی کمرمقبولا اشاره کنیم. اردیبهشت مشهد یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین ماه‌های این شهر است. بوستان‌ها و ییلاقات اطراف مشهد سرسبز و پر گل هستند و عطر اقاقیا در کوچه‌ها شما را سرمست می‌کند.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt