دشتی پر از لاله در دل جاده چالوس

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

برای چند لحظه چشمان خود را ببندید و دشت وسیعی را تصور کنید که در آن تا چشم کارمی‌کند لاله‌های رنگارنگ و زیبا دیده می‌شود. هیجان‌زده شدید نه؟!

باغ‌های لاله کرج یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی استان البرز هستند. این باغ‌ها در شهرهای آسارا و گچسر واقع شده‌‌اند و هرسال به یمن رویش مجدد لاله‌ها، به انتخاب اول بسیاری از گردشگران تبدیل می‌شوند.

اگر می‌خواهید چندروزی را فارغ از هیاهوها و مشغله‌های زندگی سرکنید، از جشنواره باغ‌های لاله‌ کرج غافل نشوید!

برای اطلاع از مکان دقیق و شرایط بازدید از این دشت رویایی، با ما همراه باشید!

باغ لاله آسارا کجاست‌؟

آسارا در فاصله ۸۶ کیلومتری تهران واقع شده و طی کردن این مسیر حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. برای رسیدن به شهر آستارا باید چشمتان به جاده باشد و تابلوهای راهنما را دنبال کنید. در کیلومتر ۴۰ جاده کرج-چالوس تابلوهایی که نام آسارا دارند و مسیر دسترسی به آن را مشخص می‌کنند، کم‌کم خودنمایی می‌کنند. تابلوها را دنبال کنید تا به شهر زیبای آسارا برسید.

شرایط بازدید از جشنواره لاله‌های آسارا

باغ لاله آسارا در اردیبهشت ۱۴۰۱، میزبان گردشگران و طبیعت‌دوستان بسیاری بوده است. اگر شما نیز برای تماشای این طبیعت دیدنی ترغیب شده‌اید، با پرداخت ۲۵ هزار تومان هزینه ورودی می‌توانید از ساعت ۹ تا ۱۸ لحظات خاطره‌انگیزی برای خود بسازید؛ ضمن اینکه بازدید کودکان زیر هفت سال از این جشنواره رایگان است. جشنواره لاله‌های آسارا از ۱۰ اردیبهشت کار خود را آغاز کرد و تا اواخر خرداد برقرار است.

دیدنی‌های آسارا

بخش آسارا کرج از ۵۶ روستا تشکیل می‌شود که هر یک جاذبه‌های گردشگری جذابی را در خود جای داده‌اند. برخی از جاهای دیدنی آسارا شامل جنگل ۱۰۰,۰۰۰ هکتاری درخت ارس، رودخانه خروشان، کوچه باغ‌های روستایی، تونل کندوان، سه قله بالای ۴,۰۰۰ متر از جمله قله‌های ناز و کهار، آثار تاریخی، مذهبی و… می‌شود.

سخن پایانی

دشت گل لاله جاده چالوس یکی از زیبایی‌های این جاده در ماه اردیبهشت است. این دشت‌ها که به باغ لاله‌های کرج هم معروفند، باعث شهرت هرچه بیشتر مناطق گچسر و آسارا شده و این دومنطقه را به مکانی توریستی تبدیل کرده‌اند.

شک نداریم با قدم‌زدن در میان گل‌های رنگارنگ لاله، برای لحظاتی از دغدغه‌های روزمره دور می‌شوید و با حال و هوایی متفاوت به خانه بازمی‌گردید.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt