بمبئی، شهری که هرگز نمی‌خوابد!

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

حتما شما هم با شندین اسم هند، به یاد فیلم‌های عجیب غریب هندی می‌افتید. اما آن‌هایی که به این کشور سفر کرده‌اند، آن را با عجایب شگفت‌انگیز و مردم صمیمی‌اش به یاد می‌آورند. شهر بمبئی یا مومبای دروازه ورود به هند است.

مومبای یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های این کشور پهناور و یکی از پرجمعیت‌ترین شهر‌های جهان است. این شهر هیچ‌گاه نمی‌خوابد و همیشه در تکاپو و حرکت است. بمبئی پر از تناقض‌های گوناگون و عجیب‌وغریب است که هر گردشگری را به تعجب وامی‌دارد. با ما همراه باشید تا این شهر را بیشتر بشناسید.

هزینه اقامت در شهر بمبئی

ممکن است شهر بمبئی مانند دیگر شهرهای پرجمعیت کشور هند خیلی تمیز و منظم نباشد، اما با تمام این تفاسیر هتل های بسیار خوبی در این شهر وجود دارد، که می توانید با اقامت در آن ها تجربه خوبی در سفر به هند به دست بیاورید. این موضوع را باید بدانید که هزینه اقامت در هتل های این شهر کمی بالاتر از حد انتظار است. در ادامه راهنمای سفر به بمبئی ما به چند هتل مناسب در این شهر می پردازیم:

  • هتل بی کی سش (Sofitel Mumbai BKC)
  • هتل تاج لند (Taj Lands End)
  • هتل آی بیس (Ibis Mumbai)

جاذبه های گردشگری در شهر بمبئی

در ادامه چند مورد از معروف‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

مارین درایو (Marine Drive)

مارین درایو، از جاده های ساحلی شهر بمبئی است که در زمان حکومت بریتانیایی ها به آن گردنبند ملکه نیز گفته می شد. دلیل این نام هم این بود زمانی که هوا تاریک می شد و چراغ ها را روشن یم کردند این جاده مانند یک گردنبند می درخشید.

مغول مسجد (Mogul Masjid)

یک بنای ایرانی در شهر بمبئی! مسجد ایرانیان که به آن مسجد مغول گفته می شود در این شهر ساخته شده است و بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد، مرحوم حاج محمد شیرازی یکی از تجار ایرانی مقیم بمبئی این بنا را در بیش از ۱۵۰ سال پیش ساخته است. این بنای تاریخی در شهر بمبئی بسیار معروفه و یکی از مهمترین مراکز تشیع در هند به شمار می رود.

کلیسای کوه مریم (Mount Mary Church)

کلیسای زیبا و دیدنی کوه مریم که در شهر بمبئی واقع بوده و یکی از مکان های صلح آمیز و آرامش بخش این شهر به شمار می رود.در زمان برگزاری جشن باندره این کلیسا بسیار شلوغ می شود.

دروازه هند (Gateway of India Mumbai) 

بنای تاریخی دروازه هند، بازمانده دوران استعمار انگلیس است، که در سال ۱۹۲۴ به عنوان یادبود سفر جورج چهارم، پادشاه انگلستان و همسرش ملکه ماری در این شهر ساخته شد. هم اکنون این بنا یکی از جاذبه های دیدنی شهر بمبئی است.

غذا‌های معروف بمبئی

در این بخش، غذا‌های معروف و سنتی بمبئی را معرفی خواهیم کرد. در سفر به بمبئی می‌توانید این غذا‌ها را امتحان کنید:

  • می‌سال پاو که از لوبیا، سیب‌زمینی، پیاز و جعفری درست می‌شود و بسیار در نزد گردشگران محبوب است.
  • بل پوری که با برنج و سبزی‌های مختلف طبخ می‌شود. یکی از ویژگی‌های بل این است که همه طعم‌های شوری، ترشی، شیرینی و تندی را در خود دارد.
  • سوپوری از نان مخصوصی تهیه می‌شود که آن را با مواد مختلفی پر می‌کنند.
  • راگداپاتیس، نوعی ساندویچ هندی است که ماده اصلی آن، لوبیای سفید است.
  • کانداباتا تاپو‌ها از سیب‌زمینی و پیاز درست می‌شود. وجه مشخصه این غذا، طعم بسیار عالی آن است که به‌وسیله ادویه‌های مختلف به عمل می‌آید.

بهترین زمان سفر به بمبئی

برای سفر به شهر بمبئی بهتر است فصل زمستان را انتخاب کنید تا بتوانید در هوایی مطبوع، تمام زیبایی‌های شهر را مشاهده کنید. در این فصل، تعداد گردشگران در بمبئی زیاد می‌شود و اماکن اقامتی پر از مسافر هستند، در نتیجه، هزینه‌های سفر کمی بالا می‌رود. البته در فصل مانسون یا باران‌های موسمی، این شهر در زیر بارش مدام باران، بسیار زیبا می‌شود. سفر در این فصل مناسب کسانی است که می‌خواهند تجربه‌ای متفاوت از سفر به شهر بمبئی داشته باشند.

 


اگر به این بخش علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری‌:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt