معرفی فیلم هفت پوند ۲۰۰۸

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

هفت پوند (به انگلیسی: Seven Pounds) فیلمی به کارگردانی گابریل موچینو محصول سال ۲۰۰۸ است. ویل اسمیت در این فیلم نقش فردی را بازی می‌کند که زندگی ۷ نفر را نجات می‌دهد. رزاریو داوسون، وودی هارلسون و بری پیپر از دیگر بازیگران این فیلم هستند. این فیلم در آمریکا و کانادا در ۱۹ دسامبر ۲۰۰۸ توسط کمپانی کلمبیا پیکچرز اکران شد.

خلاصه فيلم:

تیم تامس، مهندس موفق هوافضا همسری زیبا و یک خانه ساحلی دوست داشتنی دارد. شبی هنگام رانندگی به خاطر دیدن پیغام تلفنی که برایش ارسال شده، کنترل اتومبیل را از دست داده و باعث وقوع تصادفی هولناک می شود. در این تصادف همسرش به همراه شش نفر دیگر می میرند. تیم که زنده مانده، قادر به تحمل رنج این گناه نیست و تصمیم به خودکشی می گیرد. اما قبل از این کار باید جان هفت نفر را نجات دهد…

مردی که با یک سهل انگاری باعث مرگ هفت انسان شده، می خواهد با مرگ خود و بخشیدن هفت پوند از اعضای بدن خویش زندگی را به هفت انسان دیگر بازگرداند. اما در این میان کار دیگری نیز می کند و آن انتخاب است. او بیکار نمی نشیند تا سازمان های انتقال عضو، قسمت های بدنش را به هر که می خواهند تقدیم کنند. او می خواهد اطمینان یابد کسانی از هدایای او استفاده خواهند کرد که لیاقت زیستن را داشته باشند. آدم هایی خوب که زنده ماندن شان به حال همنوع مفید است.

شاید چنین کاری به نظر افراطی بیاید، ولی سوژه ای ناب و کم نظیر برای ساختن یک فیلم احساسی است تا هر کسی را وادار به تفکر درباره رفتار خویش کند.

راستی مگر همه ما اشتباه نمی کنیم؟

ولی چند نفر از ما به فکر جبران اشتباه های خویش است و آن هم از راه درست؟

شاید روان پزشک ها تصمیم تیم را که بر اثر شوک بزرگ روحی گرفته شده، کاری غلط بدانند و دور از عقل، اما تماشاگر با دیدن عمل او تلنگری شدید دریافت می کند. یقیناً بسیاری از دیدن هفت پوند متاثر خواهند شد و حداقل کاری که خواهند کرد پر نمودن فرم اهدای عضو بعد از خروج از سینماست که اگر چنین نیز شود باید به سازندگان فیلم آفرین گفت.

بازیگران فیلم:

  • ویل اسمیت
  • رزاریو داوسون
  • بری پپر
  • وودی هارلسون
  • مایکل ایلی
  • اکتاویا اسپنسر

و در آخر

واقعا در جوامع امروزی چه کسی هست که از جسم خود بخاطر دیگران بگذرد. چه کسانی هستند که بدون هیچ چشم داشتی به دیگران کمک کند. فقط همه ی ما می دونیم تا زمانی که چشم ها دنبال مال و ثروت و پست و مقام هست این امر، امریست غیر ممکن.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt