استفاده از باندانا در استایل روزانه

 در اکسسوری, مد

باندانا چیست؟

یک اکسسوری پارچه‌ای تقریبا بزرگ است. بانداناها معمولا طرح‌ها و رنگ‌های متنوع دارند و پرنقش‌ونگار هستند. هم زنان و هم مردان از باندانا استفاده می‌کنند.

باندانا‌ تکه‌ای پارچه به شکل مربع یا مثلث است. این پارچه می‌تواند جنس‌های متنوعی داشته باشد؛ از نخ گرفته تا ابریشم. بانداناهای قدیمی معمولا رنگی و دارای طرح‌های پرنقش‌ونگار بودند. اما امروزه با گسترش استفاده از باندانا و تبدیل شدن به یک اکسسوری تزیینی، تنوع بسیار زیادی دارند.

امروزه می‌توانید از جنس‌های مختلف با رنگ‌های بسیار متنوع و هر طرحی که دوست دارید، باندانا پیدا کنید و به استایل خود اضافه کنید.

استفاده از باندانا در استایل روزانه

به‌عنوان مینی اسکارف یا روسری

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای استفاده از باندانا، پوشیدن آن به شکل سربند است. اگر می‌خواهید در روزهای گرم تابستان، موها را از صورت خود کنار بزنید یا اینکه از موهای سر خود در برابر تابش شدید آفتاب محافظت کنید، از باندانا استفاده کنید.

برای این کار باندانا‌ را مثل روسری روی سر بیاندازید، و از زیر موها گوشه‌های آن را به هم گره کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید آن را روی موهای خود گره بزنید ولی اگر از عرق کردن گردن زیر موها کلافه می‌شوید، بهترین کار این است که گره‌ی آن را زیر موها قرار دهید.

مثل گردنبند چوکر

گردنبندهای چوکر گردنبندهایی هستند که به دور گردن می‌چسبند. شما از باندانا‌ می‌توانید مثل یک گردنبند چوکر استفاده کنید. این روش ممکن است در ابتدا باعث شود که احساس ناراحتی کنید ولی به آن عادت می‌کنید. این سبک استفاده از باندانا همراه با لباس‌هایی که یقه‌ی باز دارند مناسب است.

برای استفاده از باندانا‌ به این روش، بهتر است از بانداناهای کوچک‌تر و مربع‌شکل استفاده کنید.

استفاده از باندانا در کلاه

کلاه اکسسوری زیبایی است که خیلی‌ها از استفاده از آن سرباز می‌زنند. اگر کلاه ساده‌ای دارید می‌توانید از باندانا استفاده کنید تا جلوه‌ای تازه به آن دهید و رنگ آن را با هر لباس و استایلی که می‌خواهید ست کنید.

گره زدن باندانا دور دم اسبی

یکی از کارهایی که برای مدل موی دم اسبی می‌توانید انجام دهید، بستن باندانا دور آن است. البته عده‌ی زیادی این کار را با روبان انجام می‌دهند ولی باندانا هم جایگزین خوبی است. اگر از مدل موی ساده‌ی دم اسبی خسته شدید و می‌خواهید آن را جذاب‌تر کنید، یک باندانا دور آن گره بزنید. برای جذاب‌تر کردن استایل خود می‌توانید رنگ و طرح باندانا‌ را هوشمندانه و متناسب با ظاهر و رنگ لباس خود انتخاب کنید.

این مدل معمولا با دم اسبی که بالای سر بسته‌اید بهتر می‌شود. برای اینکه موهای شما بعد از گذشتن مدتی، شل نشود، ابتدا آن را با کش محکم کنید و از باندانا فقط برای تزیین آن استفاده کنید.

به‌عنوان هدبند

این روش هم درست مثل روش اول، برای زمانی که می‌خواهید موهای خود را از صورت دور کنید مناسب است. برای این منظور می‌توانید باندانا را چند بار تا بزنید تا شبیه یک نوار شود و بعد آن را دور سر ببندید. می‌توانید آن را پایین‌تر و دور پیشانی هم ببندید.

تزیین کیف‌های ساده

یکی دیگر از روش‌های استفاده از باندانا، تزیین کردن کیف‌های ساده است. اگر یک کیف دستی ساده دارید که تزیینات و یراق‌های متعدد ندارد، می‌توانید یک باندانای رنگی را متناسب با استایل خود، دور دسته‌ی آن گره بزنید. امروزه بسیاری از برندهای کیف، به صورت پیش‌فرض یک باندانا هم همراه با کیف عرضه می‌کنند یا دور دسته و زنجیر آن می‌پیچند.

نکته‌ی مهمی که باید بدانید این است که تزیین با باندانا‌ برای کیف‌هایی مناسب است که ساده هستند. اگر کیف شما طرح و نقش خاصی دارد یا دارای یراق‌های تزیینی است، استفاده از باندانا برای تزیین آن، کمی زیاده‌روی است.

بایدها و نبایدهای استفاده از باندانا

  • از بانداناهای رنگی همراه با استایل‌ها و لباس های خنثی استفاده کنید و از بانداناهای ساده همراه با استایل‌هایی که طرح و نقش‌ونگار دارند استفاده کنید.
  • در مراسم رسمی مثلا عروسی، خاکسپاری یا ملاقات‌های کاری، از باندانا‌ به عنوان هدبند استفاده نکنید.
  • همراه با استایل‌های رسمی مثلا کت و شلوار از باندانا دور مچ دست یا دور سر استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود در مرکز توجه قرار بگیرید اما نه به خاطر زیبایی بلکه به خاطر انتخاب اشتباه.
  • از بانداناهای حجیم و نخی به‌عنوان دستمال جیب کت استفاده نکنید. باندانا‌ را قبل از استفاده به عنوان دستمال جیب، حتما اتو کنید.
  • اگر باندانا را دور مچ دست می‌پیچید، نباید آن را اتو کنید. باندانای مچ دست کمی حالت اسپرت و چروک دارد.

 


اگر به بخش مد و اکسسوری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt