نکات ضروری در انتخاب اکسسوری‌ها

 در اکسسوری, مد

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از افراد با وجود اینکه لباس‌هایشان تفاوت خاصی با لباس‌های دیگران ندارد و همان شلوار جین‌ها، بلوزها یا روسری‌ها را می‌پوشند، اما به‌شکل عجیبی همیشه خوش‌تیپ‌تر از دیگران هستند؟ دلیلش این است که این افراد در انتخاب اکسسوری و ترکیب آنها با لباس‌هایشان دقت کافی به خرج می‌دهند.

با ما در ماه خاتون همراه باشید تا به چند نکته در خصوص انتخاب اکسسوری و ست کردن آن‌ها در استایل‌های مختلف بپردازیم.

اهمیت اکسسوری در استایل

ممکن است به نظر برسد که انتخاب اکسسوری دخترانه کار خیلی دشوار یا مهمی نباشد. اما انتخاب زیورآلاتی که می‌پوشیم برای ساخت ظاهر کلی ما بسیار مهم است. بدون داشتن تعداد کافی از آن‌ها، ممکن است استایل و پوشش ما پیش‌پا‌افتاده و کم‌رنگ جلوه ‌کند. از طرف دیگر، استفاده بیش از حد از آ‌ن‌ها یا انتخاب اشتباه زیورآلات، باعث می‌شود یک ظاهر زیبا به یک فاجعه تبدیل ‌شود.

نکات ضروری در انتخاب اکسسوری‌ها

هم‌زمان از سه یا چهار اکسسوری بزرگ استفاده نکنید. 

استفاده از چند اکسسوری بزرگ اشکالی ندارد، تا زمانی که بیشتر از ۳ یا ۴ عدد نباشند. اگر بی‌توجه به این موضوع، چند اکسسوری بزرگ را باهم به خودتان آویزان کنید، هم لباس و هم چهره‌تان را محو خواهد کرد؛ به‌ویژه اگر ریز‌اندام باشید، وضعیت بدتر خواهد بود.

اگر دو یا سه اکسسوری بزرگ را باهم استفاده می‌کنید، دقت کنید که ازنظر رنگ، سبک و جنس با هم هماهنگ باشند. برای مثال، یک گردن‌بند سنتی بزرگ با مهره‌های چوبی هیچ تناسبی با گوشواره‌های بزرگ از جنس طلا ندارد.

تعادل در استفاده اکسسوری

همیشه در هر زمینه ای رعایت اعتدال یک توصیه سودمند است. این قاعده برای استفاده از اکسسوری نیز صدق می کند. باید در انتخاب زیورآلات به فیزیک بدنتان توجه داشته باشید. افراد ریزاندام بهتر است که زیورآلات کوچک و ظریف را به جای ست های بزرگ و سنگین انتخاب کنند. در مقابل اشخاص قد بلند و درشت اندام با انتخاب اکسسوری های بزرگ بهتر می توانند پرستیژ و استایل خود را به نمایش بگذارند.

روی چیزی تأکید کنید که برایتان در اولویت است. 

در هنگام انتخاب اکسسوری ، اول مشخص کنید که دقیقا از چه ‌لحاظ می‌خواهید بر دیگران تأثیر بگذارید؛ برای مثال، نوع آرایش‌تان، لباس‌ها و اکسسوری‌ها می‌توانند در این تأثیرگذاری کمک‌کننده باشند. باید مشخص کنید که اولویت شما کدام‌ یک از این موارد است و فقط روی همان تأکید کنید.

انگشترهای بزرگ برای هرکسی مناسب نیستند. 

این‌طور نیست که همیشه انگشترهای بزرگ برای هرکسی مناسب باشند. اگر انگشت‌های کوتاه و تپل دارید، انگشترهای بزرگ برایتان مناسب نیستند؛ زیرا آنها را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. بنابراین از انگشترهای ظریف استفاده کنید که انگشت‌هایتان بلندتر جلوه کنند.

ساعت مچی با لباس شب تناسبی ندارد. 

معمولا ساعت مچی برای تیپ اسپرت یا اداری و حتی برای خریدرفتن بسیار مناسب است، اما با لباس شب برای خانم‌ها واقعا جور در نمی‌آید. البته برخی ساعت‌های طلایی یا نقره‌ای با صفحه بسیار ظریف که بیشتر به دست‌بند شباهت دارند، شاید بد نباشند؛ اما اگر از ما می‌شنوید، برای انتخاب اکسسوری در مهمانی‌هایی که لباس شب به تن دارید، کلا بی‌خیال ساعت مچی شوید.

قوانین استفاده از زیورآلات ست را بدانید. 

استفاده از ست کامل زیورآلات معمولا در مهمانی های بزرگ و همراه لباس های مجلسی زیبا بنظر می رسند. و در مهمانی های ساده و خودمانی تر معمولا از ست کامل استفاده نمی شود و ترکیب گردنبند و گوشواره بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

اگر می خواهید از ست کامل گردنبند و گوشواره و انگشتر و دستنبد استفاده کنید بخاطر داشته باشید که همه این موارد باید با هم هماهنگ باشند و بهم بیایند نمی توانید گردنبند چوب را با انگشتر نقره ست کنید یا گوشواره مرواریدی را با گردنبند چرمی بیندازید.

کفش و کیف‌دستی نباید حتما همرنگ باشند. 

چه‌کسی می‌گوید که برای ست‌کردن کفش و کیف‌دستی، باید آنها را همرنگ انتخاب کرد؟

اتفاقا این ترکیب اصلا خلاقانه نیست. به‌جای آن، کفش و کیف‌دستی را به‌‌گونه‌ای هوشمندانه انتخاب کنید تا در عین همرنگ‌نبودن، با هم هماهنگ باشند؛ برای مثال، اگر رنگ کفش‌تان بیش ‌از حد براق و روشن (به‌اصطلاح جیغ) است، رنگ کیف‌دستی را از همان طیف اما ملایم انتخاب کنید تا نوعی تضاد و تفاوت در درخشندگی رنگ ایجاد کند.

 


اگر به بخش مد و اکسسوری‌ها علاقمند هستید از مقاله قبلی نا نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt