معرفی سریال قورباغه

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

هومن سیدی در اولین تجربه کارگردانی خود اثری تازه برای پخش در شبکه نمایش خانگی ساخته است. سریال قورباغه داستانی اجتماعی و درام دارد که در ۱۶ قسمت ۵۰ دقیقه ای تولید شده است.

 سکانس هایی از این سریال نیز در خارج از کشور فیلمبرداری شده است. هومن سیدی با الهام از بهترین سینماهای جهان، کارگردانی این فیلم خوش ساخت و معمایی را بر عهده دارد که نظیر آن را در سینمای ایران کم دیده ایم. قورباغه در قسمت اول نشان داد که حرف های زیادی برای گفتن دارد.

این سریال به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد و تاثیراتی که بر روی فرد می گذارد، اشاره می کند. در ادامه با ماه خاتون همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

خوب است بدانید:

قورباغه اثریست که می‌توان بابت پرداخت بکر و بدیعش به آن افتخار کرد و از این بابت می‌توان قورباغه را سریالی پیشرو و آوانگارد دانست که خیلی از حدود و خطوط تجربه نشده را به تصویر درآورده است و با اتمسفر رازآلود و روایت نامطمئن خود چند سر و گردن از سریال‌های ایرانی در حال حاضر بالاتر می‌ایستد. محدودیت‌هایی مانند: نمایش بی‌پرده صحنه‌های خشن، مواد مصرف کردن شخصیت‌ها یا حتی پلان رفتن به دیسکو.

قورباغه اساسا نماد پرش و جهش به سوی دنیایی ناشناخته و پیشرفته است که به سریال‌های دیگر ایرانی تلنگر می‌زند که از ورطه تکرار و ابتذال به سمت نوآوری در ایده و کیفیت در اجرا حرکت کنند.

داستان سریال قورباغه:

شروع این فیلم در شهرک اکباتان است که صابر ابر در همان لحظات ابتدایی فیلم وارد صحنه می شود و با دوستان خود تصمیم می گیرند که با دزدی از یک فرد پولدار بارشان را ببندند. با ورود به خانه آن شخص پولدار که نقش آن را نوید محمد زاده بازی می کند، داستان رنگ و بوی عجیبی به خود می گیرد،چرا که به آن ها دستور می دهد تا یکدیگر را بکشند و آن ها هم این کار را انجام می دهند. می توان پیش بینی کرد که قورباغه با ورود بازیگران مطرح دیگری به داستان سریال جذاب تر هم می شود. سریال قورباغه به شیوه ای جدید تصویربرداری شده که تا قبل از این نظیر آن را در سینمای ایران کم تر دیده ایم. می توان گفت که این سریال کاملا متناسب با هوش و ذکاوت مخاطب دنیای مدرن ساخته شده است.

نکاتی درباره فیلم:

برخی از سکانس های سریال در خارج از کشور و در کشور تایلند فیلمبرداری شده که همین امر بر جذابیت فیلم می افزاید. پیمان شادمان فر، مدیر فیلمبرداری این سریال می باشد.

فیلمبرداری مجموعه ماه‌ها طول کشید و در پایان در ۱۶ قسمت تهیه شد. قرار بود، نخستین قسمت سریال در آذرماه امسال منتشر شود. مدت هر قسمت از سریال ۵۰ دقیقه می باشد.

قرار بر این بود که سریال قورباغه در بهار سال ۹۹ منتشر شود، ولی به علت ویروس کرونا مسائل و مشکلاتی در صنعت سینما به وجود آمد که ساخت و پخش این مجموعه با تاخیر مواجه شد.

پیش بینی می شود قورباغه با توجه به داستان جذاب و پر کشش و بازیگران جوان و سرشناسی که دارد با استقبال گسترده ای از سوی مخاطبان مواجه شود و سریالی جوان پسند باشد.

قصه قورباغه تاکنون در هیچ فیلم و سریالی ساخته نشده و یک سوژه کاملا تازه محسوب می شود.

فیلمبرداری پروژه قورباغه، حدود دو سال به طول انجامیده و می توان گفت این سریال عظیم ترین و بزرگترین سریال شبکه نمایش خانگی به شمار می آید.

بازیگران سریال قورباغه:

هومن سیدی، نوید محمدزاده، سحر دولتشاهی، صابر ابر، فرشته حسینی، مهران غفوریان، آناهیتا افشار، نیما مظاهری، محمد امین شعرباف، احسان منصوری، سعید حاج علی، سیامک اتفاقیان و نوید پورفرج از بازیگران سریال قورباغه به کارگردانی هومن سیدی هستند.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt