معرفی انیمیشن«Elemental»

 در انیمیشن, سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

دیزنی و پیکسار به دنبال آن هستند تا بار دیگر سفری از احساسات، ذهن و روح را به نمایش بگذارند تا ما بیشتر درباره خودمان، یکدیگر و جهان یاد بگیریم. از زمان اکران انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) محصول سال ۲۰۱۵، بیننده‌ها از دیزنی و پیکسار انتظار داستان‌های پیشگامانه درباره عشق، شجاعت، همدلی و دنبال کردن رؤیاها دارند، داستان‌هایی که تأثیرهای فوق‌العاده‌ای روی بیننده‌ها می‌گذارند.

جدیدترین پروژه پیکسار نیز انیمیشن المنتال یا بنیادین (Elemental) است که به دنبال بازگو کردن داستانی متفاوت و تأثیرگذار است. این داستان نشان می‌دهد که با وجود تفاوت‌های بسیار، می‌توان جنبه‌های مشترکی را با یکدیگر پیدا کرد. و همین نیز سبب شده تا انتظار برای این انیمیشن بسیار زیاد باشد. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این اثر آشنا شوید.

داستان انیمیشن Elemental 2023:

در خلاصه کارتون المنتال آمده که این انیمیشن خنده دار و فانتزی درباره امبر لومن، یک عنصر آتش و وید ریپل، یک عنصر آب است و داستان در شهری اتفاق می‌افتد. که آتش، آب، خاک و هوا در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که وید به خاطر تصادفی که با فروشگاه برنی، پدر متعصب امبر داشته است، برای پرداخت خسارت احضار می‌شود. او در آنجا با امبر ملاقات می‌کند و آن‌ها در حالیکه حتی نمی‌توانند همدیگر را لمس کنند، عاشق هم می‌شوند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا از هویت خود در برابر خانواده‌هایشان و قضاوت مردم محافظت کنند و در عین حال رابطه بینشان را به نتیجه‌ای مطلوب برسانند اما…

ژانر انیمیشن چیست و صداپیشگان آن چه کسانی هستند؟

این انیمیشن در ژانر فانتزی، درام و کمدی رمنس است و لیا لوئیس (Leah Lewis)، مامودو آتی (Mamoudou Athie)، رونی دل کارمن (Ronnie del Carmen)، وندی مک‌لندون کاوی (Wendi McLendon Covey) و کاترین اوهارا (Catherine O’Hara) صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن را انجام داده‌اند.

کارگردان و نویسنده انیمیشن:

انیمیشن المنتال اثری به کارگردانی پیتر سون (Peter Sohn) است. همچنین داستان این انیمیشن توسط پیتر سون به همراه جان هوبرگ (John Hoberg) و کت لیکل (Kat Likkel) ساخته شده و فیلمنامه نیز به قلم جان هوبرگ، کت لیکل و برندا شه (Brenda Hsueh) نوشته شده است. دنیس ریم (Denise Ream) نیز تهیه‌کنندگی این انیمیشن را بر عهده داشته است.

نمرات انیمیشن:

انیمیشن المنتال پس از انتشار با نظرات مثبت و منفی منتقدان مواجه شد. نمرات انیمیشن المنتال ۲۰۲۳ بدین شرح است: در سایت راتن تومیتوز ۱۲ منتقد این انیمیشن را مورد بررسی قرار دادند و ۵۸ درصد از نظرات این منتقدین مثبت ارزیابی شده است. در متاکریتیک نیز برای انیمیشن المنتال، ۱۰ نظر با میانگین نمره ۵۶ از ۱۰۰ ثبت شده است. ۳ مورد از این نظرات مثبت، ۷ مورد متوسط و ۰ مورد نیز منفی بودند.

تاریخ اکران انیمیشن Elemental:

انیمیشن «المنتال» محصولی از استودیو پیکسار به شمار می‌رود. که قرار است در تاریخ ۱۶ ژوئن سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲) روی پرده سینماها اکران شود. این انیمیشن پس از اکران روی پرده سینماها روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس نیز عرضه خواهد شد ولی هنوز تاریخ دقیقی برای آن تعیین نشده است.

 


اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt