معرفی انیمیشن آواز (sing)

 در انیمیشن, سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر

آواز (Sing) انیمیشنی محصول کشور آمریکا در سبک انیمیشن، درام، کمدی و ماجراجویی به کارگردانی گرت جنینگز است که در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شد. این انیمیشن موفق شده است امتیاز ۷.۲ را از سایت معتبر IMDB کسب نماید.

انیمیشن آواز در تاریخ ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی در کشور آمریکا به نمایش عموم درآمده است.“آواز” آخرین انیمیشن مطرح در سال ۲۰۱۶ است که دارای موسیقی متن عالی، داستانی زیبا و اثری هنری است.

خلاصه داستان:

در جهان حیوانات انسان‌نما، یک کوالای خوش بین به نام باستر مون، صاحب یک سالن اجرای موسیقی است و در آرزوی این است که از این طریق صاحب درآمدی زیادی شود. زیرا اولین بار که در کودکی با پدرش به یک اجرای موسیقی رفته بودند، علاقه زیادی در او ایجاد شد.در مواجهه با مشکلات مالی، باستر به دوستش ادی نودلمن می‌گوید که او یک مسابقه آواز برگزار خواهد کرد.

دستیار باستر، خانم کراولی، چشم مصنوعی اش را گم می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا به اشتباه خانم کراولی جایزه ۱۰۰۰ دلاری این مسابقه را با دو صفر اضافه، ۱۰۰۰۰۰ دلار تعیین کند و آگهی‌های مسابقه قبل از اینکه بررسی شوند، از دفتر باستر به بیرون درز می‌کنند.حیوانات با دیدن این آگهی، از تمامی شهر برای شرکت در مسابقه انتخابی جمع می‌شوند. کسانی که انتخاب شدند شامل: یک خوک اهلی خانه‌دار و مادر ۲۵ بچه به نام رزیتا ، یک موش اجراکننده خیابانی به نام مایک ، یک گوریل گانگستر به نام جانی ، یک جوجه تیغی با سبک پانک راک به نام اش و یک فیل نوجوان به نام منا…

نقاط قوت انیمیشن:

از نقاط قوت فیلم شخصیت پردازی دقیق و منسجم فیلم است، با وجود تعدد شخصیت‌ها همگی به اندازه پرداخت شده‌اند و داستان مخصوص به خود را دارند و هیچ کدام به شکل تیپ رها نشده اند و بازیگران معروف و مسلطی مانند اسکارلت جوهانسون، ریس ویترسپون، ست مک فارلین و جان سی رایلی به جای آنها صداپیشگی می کنند.

صداپیشگان انیمیشن:

خلق موفقیت­‌آمیز لحظات عاطفی و احساسی یکی دیگر از نقاط قوت اثر است. در این راستا، نقش صداپیشگان انیمیشن «آواز» بسیار چشمگیر بوده است.

در نسخه­‌ی زبان اصلی اثر، هنرمندان شاخص و سرشناسی همچون:

  • «متیو مک­‌کانهی» (باستر مون)
  • «ریس ویتِرسپون» (رزیتا)
  • «اسکارلت جوهانسون» (اَش)
  • «سِت مک­‌فارلین» (مایک)
  • «تارون ایگِرتون» (جانی)
  • «توری کِلی» (مینا)
  • «نیک کرول» (گونتر)
  • «جان سی رایلی» (اِدی)

به خوبی از پسِ صداپیشگیِ نقش­‌ها بر آمده­‌اند.

و در آخر

به دنبال استقبال از این انیمیشن، کمپانی‌های یونیورسال و ایلومنیشن در ژانویه ۲۰۱۷ خبر از ساخت دنباله‌ای بر انیمیشن Sing دادند. کارگردان انیمیشن آواز ۲ بار دیگر جنینگز است و ستارگان قبلی نیز به این انیمیشن بازمی‌گردند. در انیمیشن Sing 2 2021 صداپیشگان جدیدی همچون بابی کاناوله (Bobby Cannavale)، بونو (Bono) و هالزی (Halsey) را داریم.

 

اگر به بخش سینما علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

معرفی انیمیشن شانس

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt