فواید گانودرما برای کبد

 در سلامتی, گیاهان دارویی

فواید گانودرما برای کبد

کبد دومین عضو بزرگ در بدن انسان است و مانند یک فیلتر عمل کرده و مسئول رد کردن تمام مواد غذایی و نوشیدنی مصرف شده از صافی خود است.

این بدان معناست که کبد فاکتورهای مضرر مواد غذایی را گرفته و آنها را به صورتی بدون ضرر وارد سیستم‌های دیگر بدن مانند کلیه ها می کند تا از بدن خارج شود.

جالب است بدانیم که کبد تنها عضو بدن است که به طور طبیعی خود را توسط سلول هایی ترمیم و پاکسازی می کند. اما بسیار هم آسیب پذیر بوده و در صورتی که خیلی به آن اهمیت ندهیم مشکلات فراوانی را برایمان بوجود می آورد.

وجود چربی در کبد هر انسانی طبیعی است اما اگر کبدی دارای ۵ تا ۱۰ درصد چربی باشد کبد چرب نامیده می‌شود.

کبد چرب بسیار زیاد باعث به خطر افتاد سلامتی بدن میشود و یک موقعیت مخرب را در بدن ایجاد می‌کند و بدتر اینکه هیچ علامت هشدار دهنده‌ای در ابتلا ندارد. بیماری کبد چرب همراه با التهاب است که این التهاب باعث از بین رفتن سلول های کبدی میشود و اگر درمان نشود سبب سیروز کبدی می شود.

علت اصلی بروز کبد چرب ناشناخته است، ولی تعدادی از اختلالات بالینی معین به عنوان علل زمینه‌ای شناخته شده‌اند. هفتاد درصد بیماران مبتلا به کبد چرب چاق هستند. بیماری دیابت و بالا بودن چربی‌های خون نیز از علل آن می باشند. عوامل مختلفی که باعث تغییر متابولیسم در بدن می‌شوند، شامل کاهش ناگهانی وزن، سوء تغذیه و گرسنگی طولانی مدت مانند گرفتن روزه نیز ممکن است باعث کبد چرب شوند.

همچنین برخی از عوامل ایجاد کبد چرب میتوان به مصرف دارو بیش از حد معمول، رژیم غذایی نادرست، استرس درونی و نهفته و مصرف لووستاتین ها و غذاهای فست فودی اشاره کرد.

گانودرما به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان باعث ترمیم سلولهای کبدی شده و به کبد در بازسازی خود کمک قابل توجهی میکند.

همچنین گانودرما به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی مانع از ایجاد التهاب در کبد (که باعث از بین رفتن سلولهای کبدی میباشد) میشود.

 

 

سفارشات از طريق تلگرام:zabbasi9595@

http://t.me/organic2020

گردآوری: زینب عباسی

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt