معرفی انواع لاک و کاربرد آنها

 در پوست و زیبایی, سلامتی

در چند دهه گذشته لاک‌ها به صورت ساده در رنگ‌های مختلف تولید می‌شدند اما امروزه لاک‌های جدید در طرح‌های بسیار متنوع و طیف وسیعی از رنگ‌ها در بازار موجود می‌باشند و پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای هستند.

این تنوع از طرفی مفید و از طرفی هم سردرگم کننده است. از آن جهت مفید است که تمامی سلیقه‌های مختلف را پوشش می‌دهد. از طرفی هر لاک ناخن هماهنگی‌های ظاهری خود را می‌طلبد.

همچنین بعضی از لاک‌ها نیاز به استایل خاصی از نظر لباس و ست کردن دارند. طبیعی ست که خانم‌ها در برابر این حجم از تنوع، سردرگم و گیج شوند و نتیجه این می‌شود که نمی‌توانند لاک مناسب را با توجه به نیاز خود تشخیص دهند.

لاک ناخن انواع متفاوتی دارد که با توجه به سلایق و علایق افراد مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه شما را با مشهورترین انواع لاک ناخن آشنا خواهیم کرد:

لاک ناخن براق

لاک ناخن براق همان مدل های قدیمی لاک را شامل می شود. یعنی یک پوشش براق با تنوع رنگی متفاوت. این لاک ها هنوز هم طرفداران بسیاری دارد و می توان آن را با لباس های مختلف ست کرد.

لاک ناخن مات

لاک ناخن مات یکی دیگر از انواع لاک است. جلوه این لاک ها مات بوده و ظاهر بسیار جذابی به دست می بخشد.
لاک مات تم مینیمالی و ساده‌ای دارد. این مدل از لاک ناخن بیشتر مناسب تیپ‌های ساده و کلاسیک است. هنگام استفاده از لاک مات، وقار و سنگینی خاصی در ظاهر هر شخصی ایجاد می شود. اگر بدنبال پرستیژ خاص و سنگین هستید، پیشنهاد می‌کنیم از لاک ناخن مات استفاده کنید.

لاک ناخن صدفی

اشخاصی که به استفاده از لاک ناخن جیغ یا پر زرق و برق تمایلی ندارند، لاک ناخن صدفی می توانند بکار ببرند. لاک صدفی خیلی زیبا و ملیح می باشد و برای استفاده در فصل تابستان مخصوصا با پوست برنزه جلوه خیلی زیبایی را به وجود خواهد آورد. در حقیقت، درخشش ملایم و رنگ ملیح لاک صدفی و هارمونی جالبی که با رنگ پوست تیره به وجود می آورد زیبایی ظاهری را دو برابر می کند.

لاک ناخن مغناطیسی

لاک ناخن مغناطیسی نیز از آن دسته لاک هایی است که بسیار ترند شده است. روش کار با این نوع لاک بدین صورت است که ابتدا لاک ناخن مورد نظر را زده و سپس با استفاده از آهنربای کوچکی که معمولا روی سرپوش شیشه لاک قرار دارد، موج های ریز و خلاقانه ای را روی آن ایجاد نمایید. اگر اولین بار است که قصد زدن لاک ناخن مغناطیسی را دارید، بهتر است آن را به دست یک ناخن کار حرفه ای بسپارید.

لاک ناخن نئون

این نمونه از لاک‌ها مخصوص کسانی است که طیف رنگی شاد را می‌پسندند. بیشتر طرفداران این نوع لاک خانم‌های جوانی هستند که تیپ‌های اسپرت و فشن می‌زنند و به شیک بودن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

استفاده از این لاک روی ناخن باعث می‌شود که در تاریکی یا مکان‌های کم نور، انگشتان شما بدرخشند.

نحوه استفاده از لاک های نئونی

برای اینکه یک لاک نئونی به زیبایی خود را نشان دهد نیاز به کمی مهارت دارد. اگر چنین لاک هایی را مستقیما روی ناخن تان بزنید، آن درخشندگی و شفافیتی که در ذهن داشتید، پدیدار نخواهدشد. ابتدا روی هر ناخن تان دو لایه لاک ناخن سفید بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. سپس روی لایه سفیدرنگ، یک لایه از لاک نئون خودتان را بزنید و به مدت زمان مورد نیاز صبر کنید تا لاک تان خشک شود.

لاک ژلیش

لاک ژلیش بدلیل مقاومت بالا و سخت بودن بافت، بسیار پرطرفدار بوده و پرکاربرد هستند. لاک ژل یکی از بادوام ترین انواع لاک است که به همین دلیل، می توان گفت از نظر اقتصادی نیز باصرفه است. البته اگر از دسته افرادی هستید که در هفته فقط یک روز لاک می زنید، یا در کل علاقه ای به داشتن لاک های طولانی مدت روی ناخن خود ندارد، بهتر است از این لاک استفاده نکنید . چون اولا: هزینه اولیه آن بالاتر است و دوم اینکه: مدت طولانی روی ناخن باقی می مانند و جلوه تکراری دارند.

از طرفی برای ناخن های شکننده و حساس مناسب نیستند، به این دلیل که با ضخامت بالایی که دارند از ورود هرگونه رطوبت به داخل ناخن جلوگیری می کنند.

لاک ناخن کروم

این مدل لاک ها برخلاف لاک ناخن مات، بسیار براق هستند. هر زمان که قصد داشتید لاک ناخن تان حسابی جلب توجه کند، از لاک ناخن کروم استفاده کنید.

البته اگر قصد دارید لاک ناخن کروم را در منزل بزنید، باید توجه داشته باشید که احتمال دارد حین زدن این نوع لاک ناخن، خط هایی روی آن ایجاد شود. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که برای زدن لاک ناخن کروم به متخصص مراجعه کنید تا نتیجه کار بهتر شود.

لاک های تَرَک

اگر دوست ندارید لاک ناخن تان ساده باشد و فرصت رفتن به آرایشگاه یا پول آن را ندارید، می توانید از این لاک ها استفاده کنید. با استفاده از لاک ترک ناخن، می توانید طرح های زیبایی در کمترین زمان بر روی ناخن های خود بزنید.

نحوه استفاده از لاک های ترک

اول باید یک لاک ساده روی ناخن بزنید و صبر کنید تا خشک شود. سپس لاک ترک را روی آن بزنید. خواهید دید که لاک ترک ترک شده و طرحی روی ناخن تان می افتد. مدت زمان بیشتری طول می کشد تا این لاک خشک شود و به شما پیشنهاد می کنیم آن را مدام استفاده نکنید چون ممکن است به ناخن ها شما آسیب بزند.

نکته:

بعد از لاک زدن از دوش گرفتن بپرهیزید.

بعد از لاک زدن، گرفتن دوش کار عملی حساب شده به شمار نمی آید؛ زیرا گرما و بخار زیاد آب لاک شما را می تواند خراب نماید. بعلاوه ، اگر لاک معمولی زده اید، ممکن است لب پر شدن ناخن ها بیشتر شود. پس دوش را پیش از لاک زدن بهتر است بگیرید یا این عمل را حداقل چند ساعت بعد انجام دهید.

زدن تاپ کت

پس از لاک زدن، همیشه یک لاک بی رنگ، برق ناخن یا تاپ کت روی ناخن ها بزنید تا اینطور علاوه بر افزایش دوام آن، رنگ لاک ناخن تان هم زیباتر و براق تر نشان دهد.

لاک زدن برای کودکان

معمولا توصیه نمی شود. چرا که همانطور که میدانید، محصولات حاوی مواد شمیایی هستند که در اثر حرارت و درمعرض قرار گرفتن با آب و موادشوینده، تغییر رنگ و کاربری می دهند و این برای کودکانی که مدام در حال جویدن ناخن هستند، خطر آفرین بوده و سلامت دهان و دندان آن ها را تهدید میکند. از لاک ناخن برای کودک زیر ۷ سال استفاده نکنید. تولونس که ماده شمیایی پر کاربردی در طراحی فرمولاسیون لاک ها است، برای سلامت کودکان مضر است.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

 

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt