نقاب های منیت، زخمی قسمت اول

 در خودپروری, روانشناسی

شناخت نقاب های منیت زخمی به ما کمک می کند که خودمان را بهتر بشناسیم

شناخت نقاب های منیت زخمی، در برقراری ارتباط با دیکران می تواند بسیار کمک کننده باشد

و باعث می شود که روی  رفتارهای خودمان در ارتباط با دیگران کنترل بهتری داشته باشیم،

فريبنده

فریبنده فقط و فقط در پی یک چیز است، این که حال بهتری درباره خودش پیدا کند.

از آنجا که چنین نقابی زاییده این ترس است که او به اندازه کافی خوب نبوده، شایسته محبت کافی نیست و جایی در جمع ندارد، مگر آن که مورد توجه کسی باشد، در جست و جوست تا هدفی مناسب بیابد و آن را در تار انرژی خود گرفتار سازد. این زن یک شکارچی به شمار می آید، زیرا هدف اصلی او این است که از عزت نفس کسی دیگر تغذیه کند تا زخم های عاطفی خود را تسکین دهد.

فریبنده در واقع با مهربان، عاشقانه، علاقه مند و جذاب رفتار کردن، قلابی پرانرژی می اندازد و ضمن آن که طعمه بعدی را به سوی خود می کشد، گام بعدی اش را نیز طراحی می نماید. چنین زنی وقت خود را صرف این فکر می کند که چه ظاهری دارد و دیگران او را چگونه می بینند.

می توان چنین گفت که «شکار» موجب می شود تا فریبنده به برداشت بهتری از خود دست یابد و دست کم تا مدتی درد و رنج و نفرت شدیدی را که در روان او ذخیره شده است، بپوشاند.

 

 

خجالت فریبنده

فریبنده از داشتن این ویژگی ها خجالت می کشد : معمولی، ناخواستنی، بیزار از خود، مطرود، تهی، هیچ کس و بی سر و پا.

چالش فریبنده

چالش «فریبنده» این است که تشخیص دهد تمنای او برای توجه، ستایش و محبت دیگران، التماسی از سوی جهان درونی اش بوده و لازم است که او این چیزها را به خود بدهد.

فریبنده باید حاضر شود درد تهی بودن و انزوا را که در مواقعی که کسی را برای برانگیختن، سرگرم کردن و اغوا کردن ندارد در او آشکار می شود، احساس کند.

همین که چنین زنی بفهمد آنچه در طلبش است فقط در درون یافت می شود، می تواند سفر التیام بخش اتصال مجدد با وجود والاتر خود را که خلای عاطفی او را پر می کند و عزت نفسش را بالا می برد، آغاز نماید.

🌺🍀🌺🍀🌺

افسونگر

افسونگر، عاشقی با جذبه جادویی ست که می تواند حتی محکم ترین دژها را با یک لبخند فرو بریزد.

مردان افسونگر، استاد بهره برداری و فریبکاری هستند و برای جلب علاقه شما همیشه از نقطه ضعف هایتان استفاده می کنند.

آنها ماهرانه آدم ها را می سنجند و می بینند که چه کسی به اندکی عشق، توجه یا امید نیاز دارد و این اطلاعات را همچون سلاح برای گشودن قلب یا کیف پول او به کار می برند.

آنها که مطلع، تحصیل کرده و اغلب بسیار سفر کرده هستند، می توانند به سرعت دوست صمیمی و محرم اسرار شما شوند.

اما لازم است محتاط باشید، زیرا افسونگر یک شکارچی ست، تا به خود بیایید، او دریافته است که چگونه از شما، حساب بانکی، کسب و کار با قلبتان بهره ببرد.

آب زیر کاه بودن چنین مردی، یکی از گمراه کننده ترین ویژگی های اوست.

بی آن که بدانید، افسونگر با دقت می فهمد که چه غذاهایی می خورید، از کجا خرید می کنید و به چه فیلم هایی علاقه دارید تا بعد، از این اطلاعات استفاده کند و به شما نشان دهد که چه قدر برای او مهم و خاص هستید.

مردان افسونگر در اغفال زن و مرد ماهر هستند و از ساده بودن شما سوء استفاده می کنند.

آنها که متین و بانزاکت، مکار و پر از نفرت پنهانی هستند، به راستی می توانند خانه و کاشانه تان را از شما بگیرند.

چنین مردانی اغلب در حقه بازی خبره هستند و به راحتی به شما دروغ می گویند یا حقیقت را تحریف می کنند و همه اینها در ظاهر برای آن است که می خواهند احساس بهتری در باره خود داشته باشید.

 

خجالت افسونگر

افسونگر از داشتن این ویژگی ها خجالت می کشد: پست، بی ارزش، ناتوان، نامریی، پیش پا افتاده، به درد نخور و زیادی.

چالش افسونگر

چالش افسونگر این است که تشخیص دهد، اگر چه او چنین جاذبه ای را دارد که برای به دست آوردن خواسته هایش میانبر بزند، تا وقتی از طعمه هایش تغذیه می شود، احساس خوبی در باره خود نخواهد داشت.

شاید لازم باشد که افسونگر گذشته خود را عمیقا بررسی کند و بیند چه هنگام این نتیجه گیری را کرده که بهترین امکان او برای موفقیت، فریب مردم و گرفتن مال آنهاست.

مسیر یکپارچگی و تکامل برای یک مرد افسونگر آن است که تشخیص دهد چه احساس بدی در باره خودش دارد، راستگویی را تمرین کند و احساس با ارزش بودن را از طریق انتخاب های قدرتمند، در خود پرورش دهد.

کتاب: چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند
اثر: دبی فورد

گردآوری: پریسا مشکین پوش

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt