نکات نگهداری گیاه اوربیفولیا

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

داشتن یک اوربیفولیا سرسبز و بزرگ می تواند آن را به نقطه کانونی خانه شما تبدیل کند. با استفاده از نکات این مقاله از ماه خاتون از باشکوه ماندن این گیاه جذاب مطمئن شوید.

کالاته آ اوربیفولیا از گیاهان بی نظیر و محبوب آپارتمانی است.برگ های بیضی شکل و موج دار،ویژگی تصفیه کنندگی و دوستدار حیوانات بودن این گیاه آن را بسیار محبوب و گزینه ای مناسب برای دوستداران گیاه تبدیل کرده است. خاستگاه اصلی اوربیفولیا مناطق گرمسیری مانند آمریکای جنوبی و آفریقا است. کالاته آ اوربیفولیا از گیاهان دوستدار حیوانات است و در صورتی که توسط کودکان و حیوانات بلعیده شود مشکلی به وجود نمی آورد.

نکات نگهداری اوربیفولیا نکات نگهداری اوربیفولیا

مطمئن شوید که گیاه جدید شما از یک نمونه بزرگ است.

هنگامی که برای خریدگیاه به یک مرکز باغ می‌روید،به دنبال نمونه‌ای با بزرگترین برگ ها باشید که می‌توانید گیاه خود را با کمک تقسیم یا پاجوش‌ها از آن به دست آورید. یک کالاته‌ای بزرگ دارای یک ژن قوی است، و اگر قرار است گیاه جدیدی را از آن تکثیر کنید، تضمین می‌کند که گیاه جدید همان ژن‌های قوی و قوی را داشته باشد.

رطوبت مناسب

کالاته آ اوربیفولیا بزرگ در رطوبت مناسب رشد می کند. این گیاهان بومی زیستگاه جنگل های بارانی هستند، بنابراین مهم است که همان شرایط رشد را برای آنها تقلید کنید تا آنها را بزرگتر و پرتر کنید. برگ‌های بزرگ کالاتا رطوبت هوا را جذب می‌کنند که نقش مهمی در عملکرد سلولی گیاه دارد. این به برگ ها اجازه می دهد تا سفتی و استحکام خود را حفظ کنند، و اطمینان حاصل شود که آنها گسترده و از نظر بصری جذاب می مانند. اگر رطوبت این گیاه آپارتمانی را تامین نکنید، لبه‌های برگ‌ها قهوه‌ای یا ترد می‌شوند.

دمای مناسب

دمای مناسب و ایده‌آل برای این گیاه همانطور که قبلاً اشاره شد، دمایی بین ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد است. این گیاه می‌تواند تا دمایی چند درجه بالاتر را نیز تحمل کند، ولی برگ‌های آن شروع به لوله‌ای شدن خواهند کرد. دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد نیز پایین‌ترین دمایی است که این گیاه می‌تواند در آن زندگی کند. اگر دمای محیط نگهداری گیاه پایین بیاید، برگ‌ها نشانه‌ها را نمایان خواهند کرد. همچنین این گیاه در مقابل تغییرات یکباره دما حساس است. اگر در تابستان از اوربیفولیا در محیط بیرونی نگهداری می‌کنید قبل از خنک شدن هوا گیاه را به داخل خانه منتقل کنید.

گیاه اوربیفولیا نور مناسب

درباره روش نگهداری گیاه کالاتیا اوربیفولیا باید بدانید که چون در زیستگاهش در مناطق گرمسیری رشد میکند باید محیطی مشابه برای آن فراهم کنید. به نور کافی و غیرمستقیم خورشید نیاز دارد. پس آن را در یک اتاق با نور کافی و سایه نسبی قرار دهید.

گفتیم که کالاتیا برای رشد، به نور درخشان اما غیرمستقیم خورشید نیاز دارد. این نیاز ناشی از طبیعت اصلی آنست؛ کالاتیا در سطح زمین جنگل رشد می‌کند، جایی که به دلیل وجود درخت‌های پر شاخ و برگ، نور کمی از خورشید به آن می‌رسد. در حقیقت، نور مستقیم خورشید باعث سوختن و یا رنگ پریدگی برگ‌های آن می‌شود.

آبیاری مناسب

آبیاری یکی از نکات کلیدی در نگهداری گیاه کالاتیا اوربیفولیا است. این گیاه استوایی علاقه به مرطوب بودن خاک دارد و هرگز نباید خاک آن خشک شود. برای رسیدن به رطوبت مورد نیاز ایده‌آل خاک، باید هنگام خشک شدن سطح خاک گیاه آن را آبیاری کرد.

برای کمک به جلوگیری از آفات علاقه‌مند به رطوبت و جلوگیری از بیماری‌ها، باید سطح اولیه خاک کمی خشک باشد و هرگز خاک گیاه غرق آب نباشد. برگ‎‌های این گیاه نسبت به تشنگی علائمی را نشان نداده و چروکیده نخواهند شد. اگر گیاه شما کیفیت خود را ندارند یا در زمان فرا رسیدن شب به سمت بالا حرکت نمی‌کنند، به معنی کمبود آبیاری است.

اوربیفولیا خاک مناسب

خاک گیاه یکی از عوامل مهم در نگهداری گیاه کالاتیا اوربیفولیا است و همواره باید بتواند رطوبت مناسب را حفظ کند. این خاک باید بتواند آب را به سرعت از خود عبور دهد و کمی آب هم در خود نگه دارد. همچنین باید مواد مغذی ارگانیک مورد نیاز گیاه را هم داشته باشد.

پیت‌ماس یا کوکو کویر می‌توانند رطوبت خاک را در حالیکه اجازه تنفس به ریشه‌ها را می‌دهند، حفظ کنند. ولی اضافه کردن مناسب عناصری که به زه‌کشی کمک می‌کنند ضروری است. پرلیت و پومیس برای زه‌کشی مناسب است ولی ورمی‌کولیت آب بیشتری را نگهداری می‌کند.

در مجموع بهترین مخلوط خاکی که می‌توان برای نگهداری گیاه کالاتیا اوربیفولیا معرفی کرد، مخلوطی از دو قسمت پیت‌ماس یا کوکو مویر و یک قسمت پرلیت یا پومیس است. خاک مخصوص ارکیده هم می‌تواند نقش یک عنصر زه‌کش طبیعی را ایفا کند ولی توصیه نمی‌شود.

کوددهی مناسب

کالاتیا خیلی به کود و یا تقویت کننده نیازی ندارد. اما اگر در طول بهار، تابستان و پاییز کود مخصوص گیاهان آپارتمانی را دریافت کند قطعا رشد بهتر و گل‌دهی بیشتری خواهد داشت. اصل نیاز این گیاه به کود، در طول فصول رشد است.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt
راویولی نخود فرنگیسالاد کینوا با سس پستو