جنگل الیمستان

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

الیمستان روستایی توریستی است از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران قرار دارد.الیمستان، نام جنگلی رویایی و مه آلود است که در کنار روستایی به همین نام قرار دارد که طبیعت بکر و زیباییِ درختان و مراتعش زبانزد خاص و عام است.

این جنگل محل رویش گیاهی به نام الیماست که در اردیبهشت ماه بساطش را در میان طبیعت پهن می کند و به همین دلیل نام الیمستان را برای آن برگزیده اند.الیما گیاهی بومی شبیه پیازچه است و در کنار جوی آب می روید و به صورت خوراکی در خورشت به مصرف می رسد.

جنگل نوردی

الیمستان بهترین فضا را برای پیاده روی و لذت بردن از زیبایی های طبیعت برای شما فراهم می آورد. می توانید به قلب جنگل بزنید. و در آن پیش بروید تا به دشت ها و مراتع سرسبز برسید. زیبایی های طبیعت در اینجا تمام نمی شوند. و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود.


‌‌
پیک نیک و عکاسی

در میان جنگل الیمستان خبری از رستوران یا مرکزی برای تهیه غذا نیست . و در این‌سفر یکروزه باید نهار همراتون باشه.


عکاسی از اسب های زیبا

در روستای الیمستان، جنگل و دشت اطرافش، اسب هایی را خواهید دید. که در طبیعت به این طرف و آن طرف می روند و مناظر خاصی را ایجاد می کنند. این اسب ها سوژه های خوبی برای عکاسی هستند . و شما را برای ساعاتی به فضایی متفاوت می برند. فقط حواس تان باشد که آرامش شان را بر هم نزنید و فقط از زیبایی منظره بهره ببرید.

دوچرخه سواری

برخی علاقه مندان به دوچرخه سواری، الیمستان را به عنوان مقصدی متفاوت برای این فعالیت انتخاب می کنند. در اینجا امکاناتی برای اجاره دوچرخه وجود ندارد. و افراد با دوچرخه های خودشان به این مکان می آیند، از دل جنگل عبور می کنند و یا راهی مسیرهای کوهستانی می شوند.

 

گردآوری:مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt