پوست پرتقال رو دور نریز!

 در سلامتی

پرتقال جزو سالم‌ترین میوه‌ها به حساب می‌آید، اما همان‌طور که خود پرتقال خوب است، پوست آن نیز مفید است.

پوست پُرتقال چهار برابر بهتر از میوه پرتقال است. چراکه سرشار از ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئیدها و فیتوکمیکال‌های خاصی هستند. که فوق العاده مفید است.

دفعه بعد که احساس سرماخوردید، یک فنجان چای پوست پُرتقال را امتحان کنید. این ضد احتقان طبیعی به شما احساس بهتری می‌دهد.

چگونه مصرف پوست پرتقال:

•استفاده از رنده پوست پرتقال :

رنده پوست پُرتقال رایحه تند و خوشی دارد. می توانید آن را در تهیه اسموتی ها یا غذاها به کار ببرید. استفاده از رنده پوست پُرتقال در دمنوش های مختلف، دسر، کیک یا نوشیدنی هایی مثل قهوه هم طعم آن ها را بسیار مطبوع می کند.

•خشک کردن پوست پرتقال:

یکی از بهترین روش های استفاده از پوست پُرتقال این است که لایه سفید آن را جدا و در آفتاب خشک کنید. بعد از خشک کردن، می توانید آن را با آسیاب کن، پودر کنید.

•مربای پوست پرتقال:

یکی از متداول ترین روش های استفاده از پوست پُرتقال، درست کردن مربا است. بعد از گرفتن تلخی پوست پرتقال، می توانید از آن مربا، تهیه و به عنوان صبحانه مصرف کنید.

•دمنوش پوست پرتقال:

برای تهیه دمنوش پوست پُرتقال، قسمت سفید داخل پوست پُرتقال آن از پوست نارنجی جدا کنید. ترکیب هر دو لایه در دمنوش، باعث تلخی دمنوش خواهد شد. پوست های نارنجی را کاملا بشویید و در آب سرد قرار دهید تا تلخی آن ها گرفته شود. سپس آن‌ ها را روی یک پارچه تمیز پهن کنید تا خشک شوند.
پوست های خشک شده پُرتقال را در قوری آب جوش بریزید و به آن چوب دارچین اضافه کنید.

فواید پوست پرتقال:

درمان کلسترول خون:

پوست سفید بین قسمت نارنجی و خود پُرتقال، برای درمان کلسترول بد خون، یک داروی عالی به حساب می آید. می توانید آن را خشک و دم کنید.

کنترل فشار خون بالا:

برای کسانی که فشار خون بالایی دارند، استفاده از پوست نارنجی و غشای سفید آن بسیار مفید است.

درمان بیماری های قلبی:

پوست پُرتقال و دیگر مرکبات سرشار از فیتونوترین فلانوئید است و همان طور که گفتیم با کاهش کلسترول بد خون، به سلامت قلب کمک می کند. علاوه بر این، تری گلیسرید خون را به حد متعادلی می رساند. همچنین ترکیبات ضد التهابی پوست پُرتقال، برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی سودمند است.

دَرمان عفونت های دهان :

یکی از موارد استفاده از پوست پُرتقال، درخشندگی و سفیدی دندان هاست. همچنین پوست این میوه، باعث می شود حساسیت های دهان از بین برود و تنفس شما را خوشبو می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن:

مثل خود پُرتقال، خوردن پوست آن هم می تواند از بروز بیماری هایی که با ضعف سیستم ایمنی اتفاق می افتند، جلوگیری کند. سرماخوردگی، آنفولانزا و حتی کرونا از بیماری هایی هستند که با خوردن پوست پرتقال می توانید بدن خود را مقاوم کنید.

پیشگیری از انواع سرطان:

به خاطر خواص فوق العاده پوست پرتقال، این بخش از میوه می تواند رشد سلول های سرطانی را آهسته کند. همچنین یکی از بهترین پیشگیری کننده های سرطان به حساب می آید. سرطان ریه یکی از مهم ترین انواع آن است که شانس ابتلا به آن، با خوردن پوست پرتقال، کاهش خواهد یافت.

تقویت سیستم گوارش بدن:

فیبر و ساکاریدهایی نامحلول که در پوست پرتقال وجود دارند، می توانند به هضم بهتر غذا در روده ها کمک کنند.

تقویت معده:

اسانسی که در پوست پرتقال وجود دارد، عفونت های میکروبی را از بین می برد و ضد گاز معده است. همچنین پرتقال ادرار آور است و خاصیت ضد استفراغ دارد.

درمان بیماری های پوستی:

برای بیماری هایی مثل اگزما یا ناراحتی های پوستی، می توانید پوست پرتقال تازه را رنده یا له کنید و روی پوست به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید. سپس آن را با آب سرد بشویید.

______

گردآوری:مرسده رنجبر

اگر به بخش سلامتی علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید:

نارنگی، نارنجی های خوشمزه پاییزی

Maahkhatoon97

_______

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt