به چه دلایلی باید صورت خود را شیو کنید؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

شیو صورت چیست؟

بسیاری از خانم‌ها درمورد مزایا و معایب شیو صورت سوالات متعددی دارند. شیو صورت یک راه بدون درد برای حذف موهای زائد صورت است. شیو صورت یک روش آسان و بدون درد است که می‎‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، پوستی شاداب و صاف داشته باشید. به همین دلیل روش شیو صورت طرفداران زیادی پیدا کرده است.

به چه دلایلی باید صورت خود را شیو کنید؟

بسیاری از زنان برای اصلاح صورت خود از تیغ یا ژیلت استفاده می‌کنند. روشی بدون درد و آسان است. در ادامه دلایلی که باید صورت خود را شیو کنید، گفته شده است.

۱. برای صورت شما خوب است. 

شیو کردن نه تنها موهای ریز روی صورت را از بین می‌برد، تازه سلول‌های مرده پوست را نیز از بین می‌برد. به همین دلیل است که اگر صورت را شیو کنید، روشن‌تر و سفیدتر به نظر می‌رسد.

۲. باعث جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست می شود. 

با از بین بردن سلول‌های مرده صورت، شیو کردن موجب باز شدن منافذ باز پوست نیز می‌شود. این موضوع موجب جذب بهتر محصولات بهداشتی به پوست شما می‌شود. پس از شیو کردن صورت، مقداری روغن ویتامین‌ای، آلوئه ورا و یا هر محصول دیگری که حاوی آنتی اکسیدان است روی پوست بمالید تا نتیجه‌ی بهتری ببینید.

۳. آرایش شما زیباتر می شود. 

پس از شیو کردن، محصولات آرایشی به خوبی بر روی صورت شما می‌نشیند. زمانی که صورت خود را شیو می‌کنید، بوم بهتری برای فونداسیون خود درست می کنید. به علاوه آرایش، بدون عیب و نقص صورت شما را به طور کامل می‌پوشاند.

۴. آسان و ساده است. 

شیو کردن بسیار آسان تر از کندن یا بند انداختن تک تک موهاست. به علاوه همانند وکس، دردناک نیست. شما می‌توانید آن را به آسانی در خانه انجام دهید و یک روش ارزان نیز هست.

«سوالات متداول» 

اصلاح با تیغ بهتر است یا ژیلت؟

به طور عام دو اصطلاح ژیلت و تیغ به جای هم به کار برده می‌شوند. اما اگر منظور شما از پرسیدن این سوال، تفاوت بین استفاده از تیغ‌های یک بار مصرف و ژیلت‌های چند بار مصرف است، قطعا پیشنهاد ما گزینه دوم است؛ چرا که این نوع ژیلت‌ها معمولا نوارهای صابونی دارند و باعث بریده شدن پوست یا التهاب آن نمی‌شوند.

بهترین روش اصلاح صورت بانوان چیست؟

واقعیت این است که پاسخ مشخصی برای این سوال وجود ندارد و هر کس باید با توجه به نیاز و نوع موها و پوست خود، روش مناسبی را برای اصلاح صورت انتخاب کند. برای مثال خانم‌هایی که موهای زیاد و ضخیمی دارند، بهتر است از بند استفاده کنند تا موها دیرتر رشد کنند.

از طرفی اگر موهای صورت‌تان کمرنگ است و یا پوست چربی دارید و مستعد جوش زدن است، بهترین روش اصلاح صورت استفاده از تیغ یا ژیلت خواهد بود.

آیا بعد از اصلاح کردن موهای صورت با تیغ، موها ضخیم تر و تیره تر نخواهند شد؟

این سؤالی است که اکثر خانم ها، بعد از اینکه تصمیم می گیرند، از روش شیو کردن با تیغ و یا ژیلت، برای اصلاح و از بین بردن موهای زائد صورت خود کمک بگیرند، می پرسند.

به نظر می رسد که این سؤال بیشتر شبیه یک سوء تفاهم است، زیرا که اصلاح صورت با تیغ، هیچگاه سبب ضخامت مو نخواهد شد و مطمئناً هیچ تأثیری بر افزایش ضخامت مو نخواهد داشت!

البته این روش ممکن است باعث رشد طولی بیشتر موها شود، اما هیچ ارتباطی با افزایش فولیکول های مو و پرپشت شدن آن ها نخواهد داشت.

مسئله این است که در هنگام شیو کردن، موها بصورت اریب بریده می شوند و چون قسمت تحتانی و انتهایی موها ضخیم تر از نوک موهاست، هنگام رویش مجدد موها، با لمس و یا دیدن قسمت اصلاح شده، احساس می کنید که موها ضخیم تر شده و یا افزایش یافته اند.

پس، بعد از شیو کردن صورت موها همانند قبل رشد خواهند کرد.

در پست بعدی با ما همراه باشید تا به شما شیوه صحیح شیو کردن را آموزش دهیم پس با ماه خاتون همراه باشید.

 


اگر به بخش زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt