هیدراته کردن و آبرسانی پوست

 در پوست و زیبایی, سلامتی

پوست خارجی ترین اندام بدن بوده و نقش حفاظتی دارد و از آنجایی که این اندام مسئولیت بخش مهمی از زیبایی را به عهده دارد، توجه به سلامت آن یکی از مهمترین اولویت های هر فردی می باشد. یکی از مهم ترین مراقبت های زیبایی پوست برای شادابی و زیبایی آن، آبرسانی پوست است.

در این رابطه خشکی پوست یکی از مشکلات مهمی است که اهمیت آبرسانی به پوست را دو چندان می کند. متاسفانه برای حل این مشکل لوسیون ها و مرطوب کننده های شیمیایی بسیاری در داروخانه ها موجود است که به اندازه کافی موثر نبوده و رضایت افراد را نمی توانند جلب کنند.

آب رسانی(هیدراته) به پوست یکی از بهترین اقدامات مراقبتی از پوست است که سبب حفظ جوانی و سلامت و طراوت پوست می شود. امروزه در بسیاری از مراکز زیبایی، آب رسانی را به کمک مواد و دستگاههای گوناگونی انجام می دهند. اما گاهی راهکارهای ساده و خانگی نیز می تواند به شادابی و طراوت پوست صورت کمک کند که در اینجا سعی شده که راهکار های حفظ سلامت پوست صورت را بیان کنیم.

فواید آبرسانی به پوست

مهمترین فایده ی آبرسانی به پوست افزایش خاصیت الاستیسیته و کشسانی پوست است که باعث از بین رفتن خطوط و چین و چروک های ریز پوست می شود. همچنین آبرسانی به پوست باعث از بین رفتن چربی های اضافی پوست شده و با افزایش رطوبت مانع ایجاد جوش و آکنه می شود.

راز جوان ماندن پوست چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه بعضی از افراد با وجود آنکه سن بالایی دارند از چهره ی جوان و شادابی نسبت به بقیه ی افراد برخوردارند. مهم ترین مساله در حفظ جوانی پوست محافظت آن در مقابل اشعه های مضر آفتاب همانند اشعه ی UV است. اشعه های خطرناک UV باعث پیری زودرس پوست شده و گاهی حتی منجر به سرطان می شوند.

بنابراین پرهیز از آفتاب و پوشش محافظتی مناسب در ساعات آفتابی در کنار استفاده از ضد آفتاب مناسب می تواند به زیبایی و سلامت پوست شما کمک بسزایی بکند.

از شوینده‌های مناسب و طبیعی استفاده نمایید.

برای شستشوی پوست خود سعی کنید از شوینده‌هایی استفاده کنید که ملایم‌تر هستند و در آنها از مواد شیمیایی کمتری استفاده شده است. بسیاری از شوینده‌ها ممکن است باعث شوند که چربی طبیعی پوست شما از بین برود و پوست شما کاملا خشک گردد. استفاده از پن‌ها و شوینده‌هایی که در آنها از عناصر طبیعی مثل آلوئه‌ورا، روغن زیتون و… استفاده شده است به حفظ رطوبت پوست شما بسیار کمک می‌کند.

جالب است بدانید چرب شدن پوست یکی از نشانه‌های پوست دهیدراته است! در حقیقت پوست با تولید سبوم بیشتر (چربی طبیعی پوست) سعی در جبران خشکی بیش از حد دارد. سبوم ماده‌ای مومی است که به محافظت و ضدآب بودن پوست کمک می‌کند. اگر سبوم را با رطوبت پوست‌تان اشتباه بگیرید و به این دلیل از آبرسان پوست استفاده نکنید، دیر یا زود پوست‌تان در اثر خشکی زیاد چروکیده می‌شود.

مصرف آب، سبزیجات و میوه جات

به گفته ی محققین و متخصصین پوست و تغذیه، افرادی که در رژیم غذایی خود از آب بیشتری استفاده می کنند و میوه جات و سبزیجات را در برنامه ی غذایی خود گنجانده اند، علاوه بر آنتی اکسیدان ها از ویتامین C بیشتری بهره برده و به سلامتی پوست خود و در نتیجه جوان ماندن آن کمک بیشتری می کنند.

با یک کرم مرطوب کننده به آبرسانی پوست خود بپردازید.

هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید با یک کرم مرطوب کننده از پوست خود مراقبت کنید و اجازه دهید تا آن کاملا مرطوب و تغذیه شود. همچنین توصیه می شود که در تایم های دیگر روز نیز که کرم به پوست تان جذب شده و اثر آن رفته است این کار را تکرار کنید باز هم پوست را با کرم مرطوب کننده خیس کنید. به این ترتیب پوست خشک در شما به یک خاطره تبدیل می شود.

تفاوت کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده چیست؟

کرم های مرطوب کننده با ایجاد یک لایه ی حفاظتی بر روی پوست، مانع تبخیر آب از سطح پوست شده و با ایجاد یک لایه ی سنگین چربی روی آن باعث حفظ رطوبت در پوست می شود. در حالیکه کرم های آبرسان فاقد چربی یا مقدار چربی کمتری بوده و بسیار سریع جذب پوست می شوند. هرچند که این دو محصول مکمل یکدیگر بوده و در پوست های خشک و معمولی می توان از هردوی آن استفاده کرد.

البته توصیه می شود افرادی که پوست چرب دارند از کرم آبرسان برای رفع خشکی و ایجاد شادابی در پوست خود استفاده کنند.

معرفی آبرسان خانگی برای پوست:

گلاب

گلاب یک انتخاب مناسب. برای حفظ شادابی و زیبایی پوست صورت به شمار می آید. گلاب یک تونر عالی و بی نقص است که با آب رسانی پوست صورت و پاک کردن پوست از آلودگی های روزانه، از آن به خوبی محافظت می کند.

روش استفاده از گلاب برای حفظ طراوت پوست.:

مقداری گلاب را در یک اسپری بریزید. و در طول روز آن را به تمام قسمت های پوست صورت خود اسپری کنید.به این ترتیب، شادابی پوست صورت. را به وضوح حس خواهید کرد.در ضمن بعد از پاک کردن پوست از آرایش.، می توانید مقداری گلاب را بر روی پنبه ریخته. و به جای تونرهای شیمیایی با اطمینان. از آن استفاده کنید.

ماسک عسل و روغن بادام.

برای تهیه یک ماسک طبیعی و آب رسان برای پوست. ، کافی است. ۳ قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری روغن بادام. در ظرفی مخلوط کرده .و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. این ماسک برای سلامت پوست صورت بسیار مفید است.
ماسک آب رسان پوست صورت. را روی پوست صورت برای مدت تا ۳۰ دقیقه قرار دهید. و بعد پوست را با بشویید. این ماسک کمک می کند. تا پوست رطوبت لازم را از عسل دریافت کرده. و شادابی خود را بازیابد. این ماسک همچنین درمان مناسبی. برای پوست های بسیار خشک می باشد. و نقش محافظتی از پوست صورت در برابر پیری زودرس آن دارد.

 

اگر به بخش پوست و زیبایی علاقه دارید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

رنگ کردن مو چه تاثیری روی موها دارد؟

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt