اسکراب لب با راهکارهای خانگی

 در پوست و زیبایی, سلامتی

لب ها عضوی بسیار مهم در صورت به شمار می روند و نقش مهمی در زیبایی دارند. این عضو معمولا پوست بسیار نازکی دارد و به سرعت دچار شکاف و یا ترک می شود. به همین دلیل کارشناسان زیبایی بر این امر تاکید می ورزند که مراقبت از لب موضوع مهمی است که تمامی افراد باید به آن توجه داشته باشند. به ویژه بانوان که از رژ لب استفاده می کنند، باید بیشتر از دیگران به حفظ سلامت این عضو زیبا در بدن خود اهمیت بدهند.

همانطور که اسکراب بدن و صورت وجود دارد، باید بدانید که لب‌ها نیز نیازمند کمی رسیدگی هستند. لب‌ها قسمت‌های حساسی هستند که تنها با کمی مراقبت و تغذیه مناسب (ویتامین ها) می‌توانید، شادابی و خوشرنگی آن‌ها را حفظ کنید.

استفاده از اسکراب لب نه تنها لب‌ها را زیبا نگه می‌دارد، بلکه به از بین بردن خشکی‌ها و ترک‌های روی لب کمک می‌کند. مصرف این اسکراب خانگی در ماه‌های سرد سال، انتخابی عالی است.

این را به یاد داشته باشید که :

اجازه ندهید که لب ها خشک شوند. همیشه قبل از خشکی و ترک خوردگی از آن ها مراقبت کنید.
همیشه بعد از غذا خوردن، حمام کردن یا شستن صورت از یک مرطوب کننده مناسب برای لب ها استفاده کنید.
می توانید از کره گیاهی، روغن حیوانی، روغن نارگیل، روغن بادام و روغن درخت چای به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید.

انواع اسکراب های خانگی:

اسکراب عسل و شکر

طرز تهیه این اسکراب: برای تهیه این اسکراب کافیست یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای یا شکر سفید و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید.

نحوه استفاده از این اسکراب: اسکراب را به مدت یک دقیقه روی لب‌های خود ماساژ دهید. سپس اجازه بدهید که برای مدت چند دقیقه روی لب‌های شما باقی بماند. در نهایت آن را با آب بشویید. شما می‌توانید برای کسب نتیجه دلخواه خود، از این اسکراب دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

اسکراب لیمو و شکر

اگر لبهای شما از شدت خشکی ترک نخورده باشند، می‌توانید روی آن‌ها از اسکراب لیمو و شکر استفاده کنید.

طرز تهیه این اسکراب: کافیست یک برش لیمو را برداشته و مقداری شکر روی آن بپاشید.

نحوه استفاده از این اسکراب: برش لیمو را به مدت حدود ۲ الی ۳ دقیقه روی لب‌های خود بزنید. شما می‌توانید هر سه روز یک بار از این اسکراب برای ترمیم کردن پوست لب خود استفاده کنید

نکته:

 یادتان باشد تنها زمانی می‌توانید از این اسکراب استفاده کنید، که پوست لب و اطراف لب شما خیلی حساس نباشد یا ترک نخورده باشد. دلیل این مسئله این است که آب لیمو ترش خاصیت اسیدی دارد و می‌تواند منجر به ایجاد حساسیت یا سوزش لب‌های شما بشود. اگر هرگونه ناراحتی یا حساسیت را تجربه کردید، باید از مصرف این اسکراب خودداری کرده، و یکی از روش‌های درمانی دیگر را انتخاب کنید.

اسکراب شیر و زردچوبه

زردچوبه یک ماده شناخته شده است که به درمان رنگدانه‌های پوست بدن کمک می‌کند. اما استفاده از آن تنها محدود به روشن کردن پوست نمی‌شود. ترکیب زردچوبه همراه با شیر برای درمان رنگ تیره لب‌های نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرز تهیه این اسکراب: نصف قاشق یک چای خوری زردچوبه را در یک قاشق چای خوری شیر مخلوط کنید تا خمیری تشکیل بشود. این خمیر را روی لب خود بمالید و اجازه بدهید حدود ۵ دقیقه روی لب‌های شما باقی بماند. بعد از اینکه خمیر خشک شد، آن را به آرامی پاک کنید. سپس لب‌های خود را با آب گرم بشویید و روی آن یک بالم مرطوب کننده لب بزنید.

نحوه استفاده از این اسکراب: شما می‌توانید برای گرفتن نتیجه دلخواه، هر روز در هر ساعتی از شبانه روز که دوست دارید از این اسکراب بر روی لب‌های خود استفاده کنید.

اسکراب روغن نارگیل و شکر و ماست

یکی از دیگر ماسک های لب خانگی، ماسک لب با روغن نارگیل است. مواد لازم برای تهیه این ماسک لب : شکر، روغن (نارگیل یا زیتون)، عسل و ماست ساده می باشد از هر کدام به اندازه یک قاشق چای خوری نیاز داریم.

طرز تهیه و استفاده ار این اسکراب: ابتدا شکر و روغن را با هم مخلوط کنید تا یک اسکراب شیرین ایجاد شود. شما می خواهید پوست مرده لب ها را با این اسکراب به آرامی از بین ببرید، مراقب باشید که خیلی زیاد و شدید از این اسکراب به لب ها نمالید. اجازه دهید مدت یک دقیقه روی لب ها بماند و سپس می توانید آن را با آب و یک پارچه تمیز پاک کنید. سپس، مخلوطی از عسل و ماست ساده را روی لب های خود بمالید. بگذارید پنج تا ۱۰ دقیقه روی لب بماند و سپس آن را بشویید.

نکته

در لایه برداری کردن لب ها زیاده روی نکنید:

رعایت کردن این نکته اهمیت زیادی دارد. دلایل قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد لایه برداری بیش از حد برای شما مضر است. تنها هفته ای یک یا حداکثر سه بار اینکار را انجام دهید. با حفظ تعادل، پوست مرده لب ها برداشته شده و نرم و لطیف می شوند.

از لب های خود محافظت کنید:

لایه برداری و محافظت از لب باید در کنار هم انجام شوند. بعد از اتمام لایه برداری باید از یک بالم لب خوب استفاده کنید و به این ترتیب از لب های خود محافظت کنید. یک بالم لب خوب حاوی SPF، از لب ها در برابر آفتاب محافظت می کند و از آسیب های احتمالی جلوگیری می نماید. این مرحله همچنین به جلوگیری از ایجاد لکه های تیره کمک می کند.

پوست خشک را لایه برداری نکنید:

یکی از مهمترین نکات این است که هرگز لبهای خشک را لایه برداری نکنید. لایه برداری روی لب های خشک باعث قرمزی و تحریک آنها می شود. بنابراین فراموش نکنید که قبل از شروع لایه برداری، لب ها را کمی خیس کنید.

همیشه در شب لایه برداری کنید:

سعی کنید لایه برداری لب ها را شب ها انجام دهید. لب ها در شب در معرض عوامل خارجی مانند آفتاب، گرد و غبار، آلودگی و غیره قرار نمی گیرند و این زمان کافی برای بهبودی لبها فراهم می کند.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt