معجون انار ( نوشیدنی مخصوص شب یلدا)🍹

 در خانه داری, سرد, نوشیدنیها

«معجون انار» با آن طعم ملس و رنگ جذابی که دارد، یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های پاییزی و زمستانی است که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مجلسی یلدا آن را درست کنید. ترکیب طعم‌های مختلف در این معجون موجب شده تا هر فرد با هر سلیقه‌ای از آن لذت ببرد. معمولاً در طرز تهیه معجون مخصوص انار از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود و شما می‌توانید به سلیقه خودتان یکی از این نوشیدنی‌های جذاب را آماده کنید.

مواد لازم معجون انار:

  • انار رسیده: ۱ عدد بزرگ
  • شیر یخ‌زده: ۱ پیمانه
  • بستنی وانیلی: ۲ اسکوپ
  • عسل: ۲ قاشق غذاخوری
  • موز (دلخواه): ۱ عدد
  • مغز گردو، بادام، پسته یا فندق (دلخواه): به میزان لازم
  • پودر نارگیل (دلخواه): به میزان لازم
  • کنجد (دلخواه): به میزان لازم
  • یخ: ۳ قالب

مراحل تهیه معجون انار:

  1. ابتدا شیر را به مدت یک شب، در فریزر قرار دهید. البته این کار اجباری نیست. می‌توانید از شیر معمولی نیز استفاده کنید. استفاده از شیر یخ‌زده، تنها برای این است که معجون خنک‌تری داشته باشید. بعد از یک شب، شیر را از فریزر بیرون بیاورید و اجازه دهید که اندکی نرم شده و به دمای محیط برسد.
  2. حال باید انار را دانه کنید. اگر مقداری از قسمت‌های سفید انار به دانه‌ها چسبید، هیچ ایرادی ندارد. می‌توانید همان‌گونه از انارها استفاده کنید.
  3. سپس اَنار دانه شده را داخل مخلوط‌کن بریزید و شیر یخ‌زده را نیز به آن اضافه کنید. سپس مخلوط‌کن را روشن کنید و به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا تمام مواد، به خورد هم بروند.
  4. توجه کنید که در صورت استفاده از دانه انار، دانه‌های آن ممکن است زیر دندان بیاید. اگر این موضوع را دوست ندارید، می‌توانید از ۱ تا ۱.۵ پیمانه آب انار استفاده کنید.
  5. بعد از اینکه شیر و اَنار را به‌خوبی هم زدید، نوبت آن است که بستنی وانیلی را به آن اضافه کنید. بستنی را نیز بهتر است مدتی در دمای اتاق بگذارید تا نرم شود. در این صورت، راحت‌تر می‌توانید آن را در مخلوط‌کن، مخلوط کنید.
  6. در نهایت، عسل را نیز به مواد داخل میکسر اضافه کنید و خوب هم بزنید. اگر دوست داشتید، بسته به سلیقه خود می‌توانید انواع مغزها، موز، کنجد و پودر نارگیل نیز اضافه کنید.
  7. در مرحله آخر، اگر حس کردید که معجون اَنار شما به‌اندازه کافی خنک نیست، می‌توانید مقداری یخ را کوبیده و سپس به مخلوط‌کن اضافه کنید. حال معجون شما آماده است. آن را در لیوان‌های بزرگ سرو کنید. می‌توانید رویش را با دانه‌های انار و یک اسکوپ بستنی وانیلی، تزیین کنید. نوش جان!

_____

ماکیاتو

maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt