تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

واضح‌ترین دلیل تمیزکردن گیاهان آپارتمانی این است که گرد و غبار را از روی آن‌ها برداریم و ظاهر آن‌ها را زیباتر کنیم؛ اما بهتر است نکات زیر را هم در نظر داشته‌باشید.

اینکه بدانید چگونه تمیز کردن گیاهان آپارتمانی به فتوسنتز آن‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود گیاه بتواند نفس بکشد و حتی باعث کاهش احتمال حشره زدن و بیمار شدن گیاه می‌شود، قطعا نظر شما را جلب خواهد کرد تا یاد بگیرید چگونه از این مهمانان رنگی و زیبا مراقبت کنید.

فتوسنتز گیاه که باعث زنده ماندن گیاه می‌شود، وقتی که گیاه با خاک و غبار و آلودگی پوشیده شده‌است و نور کمی به آن می‌رسد، کاهش یافته و رشد و سلامت گیاه به خطر می‌افتد. تمیز کردن همچنین می‌تواند به دور نگه داشتن حشرات کمک کند و حتی به شما در تشخیص هجوم احتمالی یا حذف آفات کمک کند. در این مطلب با راهنمای نحوه تمیز کردن گیاهان آپارتمانی همراه ما باشید.

در ابتدای تمیز کردن گیاهان آپارتمانی باید به یک سری از نکات توجه کنید:

نوع برگ گیاه: برگ گیاه شما حالت چرمی دارد و یا نه دارای کرک هست؟

اندازه برگ گیاه: اندزه برگ گیاه شما بزرگ هست و یا ریز؟

حساسیت گیاه: گیاهان از نظر حساسیت با یکدیگر متفاوت هستند.

ولی شما می‌توانید با روش های بسیار جالب و آسان گیاهان خود را در خانه تمیز کنید، توجه داشته باشید که به هیچ وجه از براق کننده ها و مواد شیمیایی برای تمیز کردن گیاهان آپارتمانی استفاده نکنید چون موجب آسیب به گیاهان شما خواهند شد.

چگونه برگ گیاه را تمیز کنیم؟

گیاهانی که برگ‌های نرم و لطیف دارند:

اول برگ‌ها را به آرامی با دستمال نرم نخی و خشک تمیز کنیدو بعد پشت و روی برگ‌ها را با دستمال مرطوب با آب ولرم دستمال بکشید.
اگر گیاه‌تان خیلی کثیف است، آن را در حمام یا فضای باز بشویید. دقت کنید که گیاه در فضای باز مقابل آفتاب شدید قرار نگیرد.
تا جایی که امکان دارد از مواد شیمیایی برای تمیزکردن گیاهان استفاده نکنید. از باقی ماندن لکه آب روی برگ گل جلوگیری کنید زیرا بسیاری از گیاهان وجود آب را روی برگ‌های خود دوست ندارند. برای از بین بردن لکه آب روی برگ گل از دستمال نرم و لطیف کمک بگیرید که به بافت برگ آسیبی نرسد.

گیاهان با برگ‌های پرزدار و کاکتوس‌ها:

اکنون می‌پرسید در مورد گیاهان پرزدار چگونه گردوخاک را پاک کنیم ؟ برای تمیزکردن این گیاهان از آب استفاده نکنید چون باعث ایجاد لک روی برگ‌ها می‌شود.
گیاه را به فضای باز ببرید و با یک برس نرم مثل برس لوازم آرایشی یا جریان هوای فشرده گرد و خاک را از آن دور کنید.
برای تمیزکردن کاکتوس‌ها بهترین روش استفاده از جریان هوای فشرده است.

گیاهان پر شاخه با برگ‌های ریز:

برای تمیز کردن برگ گیاهان ریز اندکی کار دشوارتر است. این گلدان های را می توانید به حمام یا فضای باز برده و با آب به آرامی آنها را بشویید. دقت کنید حمام کردن گیاهان باید سریع انجام شود.

کی وقت تمیزکردن گیاهان است؟

این‌که هرچندوقت یک‌بار گیاهان منزل‌تان را تمیزکنید بستگی به این دارد که چقدر محیط زندگی‌شان در معرض گرد و خاک و آلودگی است. هر زمان که گرد و خاک را روی برگ‌ها مشاهده‌کردید یا وقتی که روی برگ‌ها دست کشیدید، انگشتتان به گرد و خاک آلوده‌شد، وقت تمیزکردن‌شان فرارسیده‌است. تمیز کردن برگ گل‌های اپارتمانی مانند تمیز کردن برگ پتوس و سایر گیاهان پهن برگ ساده‌تر است اما باید با دقت زیاد و در فاصله زمانی کوتاه انجام شود.

در مناطق سردتر بهتر است سالی یک تا دو بار در هوای گرم، گیاهان را بیرون بیاورید و با آب بشویید. این روش مخصوصا برای گیاهانی مفید است که در تابستان بیرون از خانه قرارمی‌گیرند.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt