قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

درباره قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ

شهر سن پترزبورگ یکی از شهرهای بزرگ روسیه است که در کنار مسکو قرار دارد. این شهر به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی متعدد یکی از شهرهایی است که در جذب گردشگر موفق بوده است. قلعه پیتر و پاول یکی از اولین بناهایی است که در این شهر بنا شده است. این قلعه نمادی از شکوه و زیبایی شهر سن پترزبورگ است. قلعه پیتر و پاول با هدف تحت کنترل نگه داشتن عبور و مرور کشتی ها و قایق ها در رودخانه و دریای پیرامونش بنا شده است.

خوب است بدانید:

با اینکه قلعه پیتر و پل از معروف ترین جاذبه های سنت پترزبورگ نیست اما گردشگران معمولا در سفر به این شهر بازدید از آن را از دست نمی دهند چون تاریخ شهر در این قلعه پنهان شده است. این قلعه جایی است که امپراتورهای زیادی در آن زندگی کردند، به خاک سپرده شدند.

چرا باید از قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ دیدن کنیم؟

این قلعه نمادی از شکوه و قدرت روسیه در زمان پیتر کبیر بوده است که بازدید آن هر گردشگری را محو زیبایی هایش می کند.

گردشگران با بازدید از این قلعه که نمونه منحصر به فرد یک مقر نظامی در زمان پیتر کبیر است، می توانند از بناهای تاریخی دیگری که در قلعه وجود دارند نیز بازید کنند.

رودخانه و دریایی که در اطراف این قلعه وجود دارد زیبایی ها و شکوه این قلعه را بخصوص در شب با نورپردازی های بی نظیرش، چند برابر کرده است.

معماری قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ

این قلعه که به دستور پیتر کبیر بنا شده است موقعیتش به گونه ای است که برای کنترل حرکت کشتی ها و حمله های دریایی دشمنان به کار می رفت. این قلعه به صورت شش ضلعی ساخته شده است. ارتفاع دیوارهای قلعه ۱۲ متر و ضخامت آن¬ها حدود ۱۰ متر است. در این قلعه کلیسا، زندان و ضرابخانه نیز بنا شده است.

در داخل ساختمان این قلعه بناهای دیدنی زیادی هست که تعدادی از آن ها را معرفی می کنیم:

کلیسای جامع قلعه پیتر و پل | Peter and Paul’s Cathedral

در وسط این قلعه بنایی جالب توجه نظرتان را جلب می کند: کلیسای جامع، کلیسایی که مقبره ی خیلی از امپراتورهای روس از پتر کبیر گرفته تا نیکولاس دوم در آن قرار دارد. این کلیسا که در فاصله ی سال های ۱۷۱۲ تا ۱۷۳۳ ساخته شد اولین کلیسای شهر است که برای درست کردن آن فقط از سنگ استفاده شده است.

در بالای این کلیسا یک مناره ی طلایی و روی آن مجسمه ی یک فرشته قرار دارد. این کلیسا یکی از اصلی ترین نمادهای سنت پترزبورگ و با ارتفاع ۱۲۲.۵ بلندترین بنای شهر است. مناره ی این کلیسا از دوردست ها معلوم است و طراحی داخلی آن شما را یاد معماری قصرها و کاخ ها می اندازد.

اتاق های امپراتوری | Imperial Rooms

اتاق های امپراتوری در داخل یک گالری قرار دارند و توسط مقبره هایی به قلعه پیتر و پل متصل شده اند. در اوایل قرن بیستم از این اتاق ها به عنوان آرامگاه امپراتورهای روس استفاده می شد. امروز می توانید از ۲ تا از این اتاق ها که با نقاشی های زیبایی از امپراتورهای روس تزئین شده اند دیدن کنید.

برج ناقوس کلیسای جامع | The Bell Tower of the Cathedral

در بازدید از کلیسای جامع این قلعه می توانید با بالا رفتن از پله ها خودتان را به ارتفاع ۴۳ متری برج ناقوس برسانید و از چشم اندازهای جذاب لذت ببرید.

مجسمه ی پتر کبیر | Statue of Peter the Great

یکی از غیر منتظره ترین مجسمه هایی که در قلب این مجموعه قرار دارد مجسمه پتر کبیر است. این مجسمه ی برنزی از سال ۱۹۹۱ تا به حال در بالای تخت تزار قرار دارد و گردشگران از آن دیدن می کنند.

بازدید از قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ

برای بازدید از این قلعه ۱ الی ۲ ساعت کافی است. در صورت امکان بهتر است نزدیک ساعت ۱۲ ظهر از این مکان بازدید شود زیرا در این ساعت توپ هایی از توپخانه ها به هوا شلیک می گردند و بر جذابیت های آن می افزایند. باید توجه داشت این قلعه همه روزه به جز چهارشنبه ها برای بازدید عموم باز است.

قلعه پیتر و پل در جزیره زایاچی قرار گرفته و تا ایستکاه متروی Gorkovskaya 5 تا ۷ دقیقه پیاده روی فاصله دارد. آسان ترین راه برای رسیدن به این قلعه این است که سوار مترو شوید و بعد از پیاده شدن در ایستگاه Gorkovskaya از طریق پارک الکساندر و پل لونوسکی به ورودی قلعه برسید. کلیسا، دو ورودی دارد و بلیط را می توانید در نزدیکی آن ها تهیه کنید.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt