مقاصد گردشگری تابستانی روسیه

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

روسیه، پهناورترین کشور جهان است که به‌لطف تنوع فرهنگی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار محسوب می‌شود. این کشور فاصله چندانی با ایران ندارد و از همین رو، گردشگران زیادی تور روسیه را در برنامه خود می‌گنجانند.

این کشور در تمام فصول سال دیدنی است؛ اما تابستان را می‌توان فصل اصلی گردشگری آن دانست.

بهترین انتخاب‌ها برای تور تابستان روسیه 

مسکو و سنت پترزبورگ

در هر فصلی از سال که بخواهید به سفر روسیه بروید، تور مسکو و تور سنت پترزبورگ انتخابی عالی برای شما خواهد بود این دو شهر زیبا در تابستان هوایی گرم و عالی دارند و شما می‌توانید از بسیاری از نقاط دیدنی آن‌ها بازدید کنید البته سنت پترزبورگ با فستیوال “شب‌های سفید” که در ماه جولای برگزار می‌شود نگاه‌های گردشگران را بیشتر معطوف به خود می‌کند البته باز هم نباید فراموش کنید که این دو شهر بیشترین تعداد گردشگران را نیز به خود خواهند دید و در این فصل بسیار شلوغ می‌شوند.

روسكئالا

این مکان را به عنوان اینستاگرامی ترین نقطه ی روسیه میشناسند. جایی که چندین مکان زیبا و استثنایی دارد و طبیعتش شما را شیفته خود خواهد کرد. در این مکان زیبا شما می‌توانید به دیدن آبشارهای جذاب دریاچه و خیلی جاهای دیگر بروید، اما معروف ترین و محبوب ترین جا در روسکئالا دره ی مرمرین آن است که دریاچه ای با آب کریستالی و بسیار زیبا دارد. شما می‌توانید در هوای عالی تابستان، سوار قایق شده و در آب این دریاچه گردش کنید.

بهترین راه برای رفتن به روسکئالا استفاده از قطار در سفر به سنت پترزبورگ است این مسیر حدود ۴-۵ ساعت برایتان به طول خواهد کشید اما حتما ارزشش را دارد.

ولیکی نووگورود 

این مکان که به اسم “نووگورود بزرگ” نیز شناخته می‌شود شهری مهم در روسیه است که به عنوان زادگاه این کشور نیز از آن یاد می‌کنند. این شهر از نظر تاریخی اهمیت بالایی دارد و نقاط زیبای بسیاری هستند که می‌توانید از آنها بازدید کنید. یکی از مهمترین آنها موزه‌ی Vitoslavlitsi با معماری چوبی است که از جمله مهم‌ترین موزه ها در کل روسیه شناخته می‌شود به طور کلی سازه های چوبی در این منطقه بسیار پرطرفدار بوده و ساختمان‌های قدیمی زیادی به این شکل می‌بینید.

ولیکی نووگورود حدودا سه ساعت از سنت پترزبورگ فاصله دارد و شما در سفر به این شهر می‌توانید از قلعه کرملین که یکی از قدیمی‌ترین قلعه های روسیه است، بازدید به عمل آورید.

کازان

یکی از پرطرفدارترین سفرها به روسیه، تور کازان است. شهری در تاتارستان که سال‌ها قدمت دارد و یک ترکیب فرهنگی جالب از ارتودوکس های روسی و جمعیت زیاد مسلمانان را در خود میزبانی می‌کند. کازان مجموعه‌های جذاب از دیدنی‌های تاریخی و مراکز طبیعی بسیار دارد که برای هر مسافری می‌تواند جذاب باشد.

همچنین فرهنگ غذایی جذاب مردم این منطقه خود به نوعی یکی از جاذبه های گردشگری کازان به حساب می‌آید. تورهای مستقیم به کازان مسلماً انتخابی عالی برای سفر به این شهر هستند، اما اگر به تور مسکو رفته اید می‌توانید در فاصله ای ۹۰ دقیقه ای به دیدن این منطقه بروید و اگر سفر سنت پترزبورگ را تجربه می‌کنید تا کازان دو ساعت فاصله خواهید داشت.

کالینینگراد

این مکان تکه کوچکی از روسیه در اروپا به حساب می‌آید جایی که معماری خانه ها فرم شهر سازی و کلیتش با آن چه در دیگر شهرهای روسیه می‌بینید کاملا متفاوت است. بخش زیادی از جاذبه های این شهر معطوف به دریا و خانه‌های خاصی است که با استایل قرون وسطایی ساخته شده اند. با این حال هوای مطبوع تابستان و وجود چند موزه ی عالی، کالینینگراد را به انتخابی ارزشمند برای سفر به روسیه در ایام تابستان تبدیل می‌کند.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt