سیدنی؛ جذاب‌ترین شهر استرالیا

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

سیدنی، جذاب ترین شهر در کشور استرالیاست که در ایالت نیو سات ولز قرار دارد. این شهر با جاذبه های فوق العاده که دارد، و از همین رو تعداد زیادی مسافر را سالانه به منظور تفریح به سمت خود جذب می کند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره آن مهم است. ما را در سفر به شهر سیدنی در استرالیا همراهی کنید.

شهر سیدنی در کشور استرالیا، از بزرگترین شهرهای این کشور به شمار می رود. این شهر بر کرانه های شرقی استرالیا و در سواحل اقیانوس آرام قرار گرفته است. مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۶ انجام شده حدود ۵ میلیون نفر در آن زندگی می کنند و مساحت آن در کشور استرالیا حدود ۱۲ کیلومتر مربع است.

جاذبه‌های گردشگری سیدنی

تالار اپرای سیدنی | Sydney Opera House

یکی از نمادهای زیبای شهر سیدنی که در لیست جهانی یونسکو نیز ثبت شده است، تالار اپرای سیدنی نام دارد که می توان گفت که میان جاذبه های سیدنی شناخته شده ترین می باشد و مطمئناً شما نیز سیدنی را این بنای معماری را می شناسید. این ساختمان بی نظیر که به شکل صدف یا بادبان ساخته شده است، روی زمینی قرار دارد که در روی آب واقع است. شما می توانید زمانی که در یک کشتی تفریحی قرار دارید این ساختمان زیبا را ببینید، در این منطقه می توانید عکسهای یادگاری بی نظیر بگیرید.

برج سیدنی | Sydney Tower

برج سیدنی بلندترین این شهر است و حدود ۳۰۹ متر ارتفاع دارد. این برج یکی از جاذبه های سیدنی به حساب می آید. آسانسورهای پر سرعت شما را به بالای آن می برند که منظره بسیار خوبی از شهر از آنجا برای شما نمایان است. همچنین کافه و رستوران هایی در آنجا موجود هستند که می توانید برای صرف یک وعده غذا و یا نوشیدن یک فنجان چای از آن ها بهره ببرید.

باغ گیاه شناسی سلطنتی | Royal Botanic Garden

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی، مانند واحه‌ای است در دل شلوغی و ازدحام و رفت و آمد شهر شلوغ سیدنی. این باغ گیاه‌شناسی زیبا فقط چند قدم با خانه‌ اپرای سلطنتی فاصله دارد. این مجموعه در سال ۱۸۱۶ پایه‌گذاری شده و ۳۰ هکتار باغ موضوعی را در بر می‌گیرد که دارای درختان بلند، درختستان‌های نخل، ارکیده و سرخس و… است. بازدید از این باغ‌های دیدنی یکی از فعالیت‌های جذاب و البته رایگان در سفر به سیدنی است. باغ رز یکی از بخش‌های دیدنی باغ است که ۱۸۰۰ رز دارد. در باغچه‌ها و گلخانه‌های متعدد این مجموعه می‌توانید از انواع گل‌ها و گیاهان دیدن کنید.

ساختمان ملکه ویکتوریا | Queen Victoria Building

به مرکز خرید سیدنی که بروید در بالای آن یک ساختمان باستانی را مشاهده می کنید که به سبک رومی ساخته شده است. این ساختمان توسط  راهروهای زیرزمینی به ایستگاه شهر مرتبط می شود. این تالار در ابتدا بین سال های ۱۸۹۳ تا ۱۸۹۸ برای یک فروشگاه ساخته شد. امروزه بیش از ۲۰۰ فروشگاه خوب در اطراف آن وجود دارند. ساعت های بازدید از این ساختمان در روز یکشنبه ۱۱ صبح تا ۵ عصر و در باقی روزهای هفته ۹ تا ۶ عصر می باشد و هزینه ورودی آن رایگان است.

کروز بندر از اسکله‌ سیرکولار کی | Circular Quay

اسکله‌ سیرکولار کی امروزه به یکی از پایانه‌های اصلی فرابر در سیدنی تبدیل شده است. هزاران مسافر در ساعت‌های اوج رفت و آمد به این منطقه سر می‌زنند، در کافه‌ها و رستوران‌ها استراحت می‌کنند از اجرای نوازنده‌های خیابانی لذت می‌برند و برای سفر به مناطق اطراف، سوار فرابر می‌شوند. یکی از تفریحات جذاب این منطقه که بهترین راه برای تماشا و تحسین اسکله و بندر زیبای سیدنی است، تورهای کروز است که از همین نقطه و چند نقطه‌ دیگر در سیدنی شروع می‌شود. در جریان مهاجرت زمستانه‌ نهنگ‌ها، عده‌ زیادی از مسافران برای تماشای این مخلوقات شگفت‌انگیز به این منطقه می‌آیند و در تورهای مخصوص تماشای نهنگ‌ها شرکت می‌کنند.

باغ وحش تارونگا | Taronga Zoo

در باغ وحش تارونگا، می‌توانید از نزدیک با حیات وحش استرالیا آشنا شوید. البته به غیر از گونه‌های بومی استرالیا، حیواناتی از سایر نقاط دنیا نیز در این باغ وحش نگهداری می‌شود. علاوه بر تماشای گونه‌های حیات وحش، از این باغ وحش می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از افق شهری سیدنی را ببینید. این باغ وحش در بخش شمالی بندرگاه قرار گرفته و جاذبه‌های فراوانی دارد. به‌خصوص برای کسانی که همراه با خانواده و بچه‌ها سفر می‌کنند یک تفریح چند ساعته‌ عالی است. به غیر از نمایش حیوانات، رویدادهای متنوعی در باغ وحش اجرا می‌شود که معمولا مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

بهترین زمان سفر به سیدنی

بهترین زمان برای سفر به سیدنی از سپتامبر تا نوامبر و از مارس تا مه است. این ماه‌ها بین فصل شلوغ و فصل خلوت گردشگری سیدنی قرار دارد. در این مدت دمای هوا مطلوب و جمعیت گردشگران قابل مدیریت کردن است. علاوه بر این، در این فصل، قیمت بلیط هواپیما کاهش می‌یابد به همین دلیل زمان مناسبی برای سفر ارزان و مقرون‌به‌صرفه است. به‌دلیل اینکه استرالیا در نیم‌کره‌ جنوب قرار دارد، فصل‌های آن با فصل‌های کشورهای نیم‌کره‌ شمالی در تضاد است.

در واقع گرم‌ترین ماه‌های سال در استرالیا و فصل شلوغ گردشگری بین دسامبر و فوریه است که مصادف است با فصل زمستان در آمریکا. در نتیجه، فصل خلوت گردشگری استرالیا هم از ماه مه شروع می‌شود و تا اوت ادامه می‌یابد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt