خیابان روستاولی ،تفلیس

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

خیابان روستاولی:

خیابان روستاولی که قبلا به اسم خیابان گولوین شناخته می شد از خیابان های مرکزی تفلیس است که به اسم شاعر قرن ۱۲ گرجستان «شوتا روستاولی» نامگذاری شده است.

وجود ساختمان های دولتی، عمومی، فرهنگی و تجاری بسیار در طول این خیابان و در نردیکی اش باعث شده که این خیابان مهمترین خیابان شهر شود.

خیابانی که از میدان آزادی شروع می شود و ۱/۵ کیلومتر طول دارد و  ساختمان هایی مثل ساختمان سابق پارلمان گرجستان، تئلتر اپرای ملی گرجستان، کلیسای کاشوتی، موزه سیمون جاناشیا، هتل بیلتمور و … در آن قرار دارد.

این خیابان بهترین معماری ها را در خود جای داده است. و با رفتن به آن ساختمان های زیبایی را می بینید که ترکیبی از سبک معماری قرن بیستم و مدرن هستند.

ساختمان هایی مثل خانه اپرای تفلیس و تئاتر روستاولی که زیبایی معماری شان چشم هایتان را خیره می کند.

اولین ساختمان این خیابان سینمای روستاولی است که بزرگ ترین سیمای کل گرجستان به حساب می آید.

درست در روبروی سینما، قصر Youth و ساختمان سابق پارلمان گرجستان قرار دارد‌‌. کمی جلوتر هم کلیسای کاشوتی در بین خانه هنر تفلیس و موزه هنر قرار گرفته است.

در طول این خیابان وسایل حمل و نقل عمومی زیادی مثل مترو و اتوبوس وجود دارد که رفت و آمد از آن به دیگر نقاط شهر را آسان می کنند.

این خیابان از مراکز توریستی تفلیس به حساب می آید و بیشتر گردشگران حتما از آن دیدن می کنند.

تفریحات خیابان روستاولی:

می توانید آزادانه مدتی را در این خیابان زیبا قدم بزنید.

معماری متفاوت خانه هایش را تماشا کنید‌. به کافه ها و رستوران هایش سر بزنید.بر روی یکی از نیمکت های کنار خیابان بنشینید و مردم را تماشا کنید.

یا از دست فروشان سوغاتی های رنگارنگ بخرید.

اینجا پر از رستوران هایی است که با دکوراسیونی زیبا و با چشم اندازهای بینظیر ازخیابان با غذاهای اصیل گرجستانی از شما پذیرایی می کنند.

با تاریک شدن هوا، این خیابان به یکی از سرزنده ترین قسمت های شهر تبدیل می شود. که در آن می توانید تا پاسی از شب همچنان بیدار باشید و لحظات خوبی داشته باشید.

در بیشتر روزهای سال در این خیابان نمایشگاه ها و نمایش های عمومی برگزار می شود که گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند‌. و در آن ها می توانید با فرهنگ و حال و هوای خاص این شهر بیشتر آشنا شوید.

فرهنگ دوستان در تئاتر آکادمیک روستاولی و یا در قدیمی ترین خانه اپرای گرجستان می توانند نمایش های جذابی را به تماشا بنشینند.

این خیابان از مراکز اصلی خرید هم هست و اگر علاقه به خرید داشته باشید می توانید در آن مراکز خرید زیادی را پیدا کنید.

______

گردآوری: مرسده رنجبر

دهکده فرهنگی کاتارا

maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt