جاهای دیدنی تایلند که باید بشناسید

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

کشور پر جنب و جوش تایلند یکی از دیدنی‌ترین نقاط دنیا است که همه ساله میزبان گردشگران زیادی است که هر کدام با هدفی این کشور و شهرهای آن را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده‌اند. در این کشور هر چیزی که گردشگران با سلایق مختلف به دنبال آن هستند، وجود دارد. از معابد قدیمی با راهبان نارنجی پوش گرفته تا مناظر سرسبز و دهکده‌های سنتی که آداب و رسوم تایلند در آن‌ها قابل مشاهده است.

جاذبه‌های دیدنی این کشور زیبا آنقدر زیاد هستند که معرفی تمام آن‌ها روزها زمان می‌برد، حتی مشخص کردن این موضوع که بهترین جاذبه های تایلند کدام موارد هستند و کدام جاذبه‌ها ارزش بیشتری برای بازدید دارند هم اصلا ساده نیست، زیرا که بیشتر جاذبه‌های این کشور در سطح خود منحصر به فرد می‌باشند.

جاذبه‌های دیدنی تایلند:

بانکوک

بانکوک یکی از مهم‌ترین شهرهای تایلند و پایتخت این کشور است. سواحل زیبا، طبیعت رویایی، معابد باشکوه، زندگی شبانه و غذاهای خیابانی ارزان، همگی از دلایل محبوبیت بانکوک در بین گردشگران تور تایلند نوروز ۱۴۰۳ هستند. از جاهای دیدنی تایلند بانکوک می‌توان به شهر آیوتا، بازار شناور، باغ‌وحش دوزیت، باغ باترفلای، معبد کوه طلایی و موزه سلطنتی فیل اشاره کرد.

خلیج کارت پستالی

احتمالا عکس‌های زیادی از سواحل کشور تایلند دیده‌اید، بسیاری از این عکس‌ها متعلق به خلیج فانگ نگا است. منطقه‌ای شگفت انگیز و رویایی که مناسب سفرهای رمانتیک و عاشقانه می‌باشد، پارک ملی دریایی فانگ نگا مساحتی حدود ۴۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد که شامل ۴۲ جزیره است. یکی ازمنحصربه‌ فرد ترین جاذبه های تایلند که ویژگی بارز آن صخره‌های آهکی خالص است که به‌طور عمودی از آب‌های زلال این منطقه بیرون می‌آیند.

جزیره پوکت

پوکت، بزرگ‌ترین جزیره تایلند در ساحل غربی این کشور در دریای آندامان واقع شده است. این شهر از محبوب‌ترین و لوکس‌ترین مقاصد توریستی تایلند به شمار می‌رود و در حقیقت، اغلب تورهای تایلند به مقصد پوکت برگزار می‌شوند. از جاذبه‌های این شهر می‌توان به ساحل کاتا، بازار واکینگ استریت، ساحل پاتونگ، پناهگاه فیل‌ها، جزایر فی فی و معبد وات چالونگ اشاره کرد.

جزایر سیمیلان

سیمیلان در تایلند یکی از محبوب ترین سواحل تایلند است. این جزایر شامل ۹ جزیره زیبا با سواحل سفید و آب های آبی کریستالی می‌باشند. سیمیلان ها به عنوان یک مقصد غواصی معروف شناخته می‌شوند و به دلیل آب های بسیار شفاف و زندگی دریایی فراوان که در اینجا وجود دارد. با فعالیت های غواصی، شنا، کایاک و خوراکی های لذیذ محلی، جزایر سیمیلان تجربه‌ای فراموش نشدنی برای گردشگران فراهم می‌کند.

آبشار تی لا سو

در فهرست زیباترین جاهای دیدنی تایلند، نوبت به معرفی آبشار تی لا سو رسیده است. این آبشار، واقع در پناهگاه حیات وحش اوم پانگ، منظره بسیار زیبایی دارد و همه ساله، مقصد گردشگران از سراسر دنیا است. تی لاسو، یکی از بلندترین آبشارهای تایلند محسوب می‌شود و می‌توانید با استفاده از قایق یا با پای پیاده به آن دسترسی داشته باشید. اگر به‌دنبال کسب آرامش در دل طبیعت هستید، در سفر به تایلند، حتما از این آبشار زیبا دیدن کنید.

کوفانگان

این جزیره به عنوان پنجمین جزیره بزرگ تایلَند دارای دیدنی‌ترین تپه‌ها، جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌های نیلگون، دریای آبی و سواحل ماسه‌ای سفید است. یکی از ویژگی‌های این جزیره شرایط ساده‌تر زندگی و اقامت در آن است. این جزیره هنوز به اندازه جزایر افراد از نظر امکانات و تکنولوژی پیشرفت نکرده است، به همین دلیل محیطی بکرتر دارد و اقامت در آن حس نزدیکی بیشتری با طبیعت را در مسافران ایجاد می‌کند.

سوکوتای

سوخوتای یا سوکوتای یکی دیگر از جاذبه های تایلَند و مناسب علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ این کشور است. این شهر کوچک، در نزدیکی ویرانه‌هایی از شهر باستانی سوکوتای قرار دارد و یکی از پربازدیدترین جاذبه های تایلَند است. شهر تاریخی سوخوتای که امروزه تنها ویرانه‌ای از آن باقی مانده اولین پایتخت تایلند و مهم‌ترین شهر این کشور زمانی بود که تایلَند با نام سیام شناخته می‌شد. در پارک سوخوتای که در سوخوتای فعلی قرار دارد، امکان مشاهده بسیاری از معابد، کاخ‌ها و بناهای مربوط به آن دوران قابل مشاهده است.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt