معرفی فیلم کت چرمی

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

فیلم کت چرمی در سال ۱۴۰۱ به کارگردانی حسین میرزامحمدی، تهیه‌کنندگی کامران حجازی و نویسندگی مسعود هاشمی‌نژاد تولید شد. محمد حسین مهدویان در این فیلم به عنوان دستیار کارگردان حضور دارد.

سینمای پلیسی همواره یکی از جذابترین و پرمخاطب‌ترین گونه‌های سینمایی در میان علاقمندان فیلم و سینما به شمار می‌رود. شکل‌دهی نویسنده به یک معمای پیچیده که قهرمان فیلم را به سفری هیجان انگیز و غیر قابل پیش‌بینی رهسپارکرده تا از خلال اطلاعات، واکنش‌ها و حوادث پیش آمده بتواند انگیزه‌ها و دلایل رفتار کاراکترها را سنجیده و گناهکار را از بیگناه تشخیص دهد، همواره یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و دلچسب‌ترین داستان‌هایی است که از ادبیات به سینما نیز راه پیدا کرده است.

زمان انتشار فیلم:

ژانر فیلم کت چرمی درام و معمایی است. این اثر نخست در جشنواره فیلم‌ فجر و بهمن ۱۴۰۱ اکران شد و سپس در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ به صورت عمومی بر روی پرده سینماهای ایران رفت.

داستان فیلم:

فیلم کت چرمی داستان عیسی فرهمند، بازرس سازمان بهزیستی را روایت می‌کند که در حین بررسی تخلفات مالی یکی از مراکز، متوجه یک باند فساد اقتصادی و ترانزیت مواد مخدر توسط دختران بدسرپرست می‌شود. عیسی فرهمند با کمک رسانه‌ها، تلاش می‌کند تا پرده از فسادهای این باند بزرگ فساد اقتصادی بردارد. فیلم کت چرمی پیام‌های مهمی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. این فیلم نشان می‌دهد که اعتیاد و فساد اقتصادی دو پدیده شوم هستند که می‌توانند جامعه را به نابودی بکشانند. فیلم همچنین نشان می‌دهد که رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در آگاهی‌بخشی و مبارزه با این پدیده‌ها ایفا کنند. برخی از نکات مهم در مورد موضوع فیلم کت چرمی اشاره کرد:

اعتیاد به عنوان یک پدیده اجتماعی:

فیلم کت چرمی اعتیاد را به عنوان یک پدیده اجتماعی و نه یک معضل فردی، به تصویر می‌کشد. فیلم نشان می‌دهد که اعتیاد می‌تواند در هر خانواده‌ای رخ دهد و می‌تواند زندگی افراد زیادی را تحت تاثیر قرار دهد.

فساد اقتصادی به عنوان یک تهدید جدی:

فیلم کت چرمی فساد اقتصادی را به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه، به تصویر می‌کشد. فیلم نشان می‌دهد که فساد اقتصادی می‌تواند به نابودی اعتماد عمومی و به تضعیف نظام اقتصادی منجر شود.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد:

فیلم کت چرمی نقش رسانه‌ها را در مبارزه با فساد، به تصویر می‌کشد. فیلم نشان می‌دهد که رسانه‌ها می‌توانند با آگاهی‌بخشی و افشای فسادها، نقش مهمی در مبارزه با این پدیده شوم ایفا کنند.

نقد فیلم:

«کت چرمی» از آن دسته آثار اجتماعی سینمای ایران است که صرفاً برای طرح مسئله به سینما می آید و قرار نیست پس از مشاهده آن، تغییری در داشته های تماشاگر ایجاد شود. فیلم برای ترسیم شخصیت هایش به کلیشه ها متوسل می شود. کیلشه اصلی فیلم خود جواد عزتی است که شبیه تمام فیلم های جدی است که او در آن به ایفای نقش پرداخته است. مرد پرخاشگر و تنهایی که قصد دارد یک تنه به دل فساد بزند و عاملان را تنبیه کند. این دقیقاً همان شخصیتی است که قبلاً در فیلم «مرد بازنده» هم دیده بودیم و عیناً و بدون تغییر، به فیلم «کت چرمی» منتقل شده است.

جایزه های فیلم:

سارا حاتمی | سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن | دوره چهل و یکم جشنواره فیلم فجر – ۱۴۰۱

بازیگران فیلم:

جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، با هنرمندی پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، عباس جمشیدی‌فر، مائده طهماسبی، بهزاد خلج، امین میری، محمد صدیقی مهر، آیدا ماهیانی، با معرفی سارا حاتمی و با حضور افتخاری رویا تیموریان و سیامک احصایی گروه بازیگران «کت چرمی» را تشکیل می‌دهند.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt