معرفی فیلم سینمایی کلمبوس

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

فیلم سینمایی کلمبوس به‌کارگردانی هاتف علیمردانی در سال ۱۳۹۶ در ژانر کمدی تولید شده است. کلمبوس توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره ۵.۴ از ۱۰ را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان می‌دهد عموم مردم کلمبوس را اثری متوسط اما مفید برای تماشا ارزیابی می‌کنند.

هاتف علیمردانی تهیه‌کننده کلمبوس این فیلم را، به‌عنوان محصول کشور ایران تهیه کرده است. کلمبوس در تاریخ ۱۳۹۷/۰۸/۱۴ پخش خود را توسط پخش‌کننده هدایت فیلم در سینما آغاز کرد. در آن روزها کلمبوس توانست آمار فروش ۴،۹۹۵،۰۶۶،۰۰۰ تومان را به ثبت برساند.

خلاصه داستان کلمبوس:

داستان فیلم درباره مهاجرت است و اتفاقاتی که قرار هست در نهایت رویه ضد مهاجرت به خود بگیرد!

قصه سراب‌ها و بر باد رفتن آرزوهاست، داستان بسیاری از خانواده‌های ایرانی که داروندار خود را در قمار مهاجرت از دست داده‌اند.

کسانی که زندگی را در جای دیگر می‌بینند و به‌جای ماندن و جنگیدن برای آن، می‌روند تا در سرزمین دیگری طرحی نو براندازند!

«کلمبوس» درباره خانواده‌های دوپاره‌ایست که بعضی از اعضای آن با عزم جزم رفته‌اند و آن‌طرف برای ماندن جان می‌کنند و سایرینی که مانده‌اند و دل‌وجان بریدن و رفتن ندارند.

کلمبوسخوب است بدانید:

«کلمبوس» تلاش کرده با زبانی شیرین به مسائل روز جامعه و در راس همه آنها علاقه به مهاجرت بپردازد. در فیلم اکثر شخصیت‌ها، کوچک و بزرگ هر کدام به دلایلی ذوقِ رفتن دارند و برای هر چه زودتر رفتن حاضرند هر کاری بکنند و مشکلات زیادی را به جان بخرند. در این میان داماد خانواده که نقش آن را فرهاد اصلانی با بازی درجه یک همیشگی‌اش ایفا می‌کند، تنها کاراکتری‌ست که علی‌رغم میل فراوانش به مهاجرت، اخلاقیات و وفاداری به خانواده را فراموش نمی‌کند و به همین دلیل است که علیمردانی او را بعنوان راوی داستان خود انتخاب کرده است تا سمپاتی بیشتری با تماشاگر برقرار کند. نقش دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت فیلم را سعید پورصمیمی بازی می‌کند، آقاجون داستان که در بسیاری از سکانس‌ها با شیرینی ذاتی خود و زبان زهردار و اعصاب خرابش و کلکل‌هایی که با کوچکترهای خانواده خصوصا مجید صالحی، فرهاد اصلانی و همسر وسواسی‌اش راه می‌اندازد خنده بر لب تماشاگر می‌نشاند.

بازیگران فیلم کلمبوس:

بازیگران فیلم کلمبوس چه کسانی هستند؟ در کلمبوس بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، سعید پورصمیمی، شبنم مقدمی، مجید صالحی، هانیه توسلی، فریده سپاه‌منصور و گیتی قاسمی به ایفای نقش و بازیگری پرداخته‌اند. در فیلم کلمبوس حدود ۱۲ بازیگر جلوی دوربین رفته‌اند که از نظر تعداد بازیگران می‌توان کلمبوس را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از این‌لحاظ کارگردانی فیلم کلمبوس باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است.

از دیگر بازیگران فیلم کلمبوس می‌توان به عرفان ابراهیمی، میترا رفیع، فرنوش نیک اندیش، تورج الوند و نیما نیک طبع اشاره کرد.

معرفی فیلم کلمبوسدر پایان

کُلمبوس در مجموع تلاش کرده است تا هم یک کمدی مفرح بسازد و خانواده‌ها را به سینما بکشاند و هم به معضلاتی مانند علاقه به مهاجرت و حرص و زیاده‌خواهی که بنیان خانواده را نابود می‌کند بپردازد و به تماشاگر پیشنهاد می‌دهد به آنچه اکنون دارد بیشتر اهمیت دهد تا رویایی گنگ که انتهایش ناپیداست.
فرهاد اصلانی در دیالوگی کلیدی می‌گوید:«از ریشه کندن و رفتن خطرناک‌تر از موندن و جنگیدنه. یک عمر همه کارهایم را نیمه کاره رها کردم به امید رفتن». شاید تمام حرف فیلم همین باشد همین که گاهی از ریشه کندن و رفتن سخت‌ترین کار است و مهاجرت نمی‌تواند نسخه رهایی بخش برای همه‌ی افراد یک جامعه باشد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt