آشنایی با افتیمون و خواص آن

 در سلامتی, گیاهان دارویی

گیاه افتیمون یکی از گیاهانی است که کمتر کسی درباره ان اطلاعات دارد و از ان استفاده می کند.

این دارو یک داروی بسیار کم پیداست و در طب سنتی مصرف زیادی از ان می شود. یکی از برترین گیاهان در بخش طب سنتی است‌. مصرف زیادی برای درمان و به عنوان دارو از این گیاه استفاده زیادی می شود.

گیاه افتیمون چیست ؟

این داروی درمانی یک چایی معمولی است که حضور زیادی در طب سنتی و در بخش گیاهان دارویی دارد. این گیاه برای سلامتی کامل بدن و برای رفع بی اعصابی و وسواسی کاملا مناسب است. می تواند شما را از شر این دو خلاص بکند. متاسفانه وسواس داشتن یکی از مشکلاتی است که بعضی از افراد دچار ان هستند و در برخی خانواده ها مشکل ساز شده است.

آشنایی با افتیمون و خواص آنویژگی های گیاه افتیمون

ارتفاع این گیاه در کنار برگ ها و درخت ها چیزی به حدود ۱ الی ۲ متر است و در برخی از تابستان ها به ۳متر هم می رسد. این گیاه نیاز خاص و زیادی به افتاب ندارد. در مکان هایی که حتی کوچک ترین سایه هم ندارند به راحتی رشد خود را ادامه می دهد. این گیاه در شکل ظاهری سرخ رنگ و رنگی همانند قرمز دارد. این گیاه از شروع فصل بهار تا انتهای فصل تابستان یافت می شود و قتبل دسترس عموم افراد قرار می گیرد.

برگ هایی که در کنار گیاه رشد می کنند بسیار نازک و لاغر مانند هستند. مقاومت برگ های این گیاه به اندازه یک عدد تار مو است و در مقابل ضربه هیچ مقاوتی در خود ندارد و نشان نمی دهد. در کنار گیاه این دارو میوه های ریز و بسیار کوچکی رشد می کنند این میوه ها رنگ هایی هم رنگ قرمز و زرد رنگ دارند،این میوه ها بسیار ریز و کوچک هستند.

محل رویش و پراکنش افتیمون

گیاه افتیمون اکثرا در همه کشور ها حضور دارد و مورد استفاده قرار میگیرد. اما خاستگاه اصلی تولید و مصرف این گیاه در کشور یونان است و شما می توانید به راحتی و به اسانی به این دارو دسترسی داشته باشید. طرز رشد گیاه به این شکل است که لا به لای چند علف می پیچد و در بین انها کم کم به صورت ارام شروع به رشد می کند و فعالیت خود را ادامه می دهد. 

خواص گیاه افتیمون چیست ؟

این گیاه ناشناخته به همراه توضیحات خواص بسیار زیادی را دارد. که در این بخش به تک تک این خواص می پردازیم و به طور وسیعی ان را بررسی می کنیم. گیاه افتیمون به درمان بیماری های خیلی زیادی می تواند کمک کند و افراد را از شر این نوع بیماری ها رهایی دهد.

آشنایی با افتیمون و خواص آنافتیمون و درمان مشکلات خونی

اولین و بهترین کمکی که گیاه افتیمون می تواند به بدن بکند درمان مریضی های خونی است. این دارو ویتامین های زیادی در رابطه با جریان و درمان خون دارد و افراد با استفاده از گیاه افتیمون می توانند به این مشکل جدی و بزرگ خود کمک کنند.

افتیمون و درمان ترس

یکی دیگر از درمان هایی که توسط این گیاه انجام می شود درمان ترس و تشنج است . اکثرا در برخی از موارد اتفاق تشنج متاسفانه اتفاق می افتد و راه حل و درمان خاصی برای این اتفاق پیدا نشده است. فرد می تواند با مصرف دارواز تشنج جلوگیری کند این گیاه افراد را از ترس های وزمره نجات می دهد و همچنین در کنار ترس تاثیر زیادی بر روی تشنج کودکان می گذارد

افتیمون و معده

در طب سنتی امده است که این دارو برای رفع زخم معده و درمان درد معده همانند شکر تیغال کاملا موثر است شدت تاثیر گذاری فوق العاده بالا به همراه خود دارد.

خواص افتیمون برای اعصاب

با کمک این گیاه شما می توانید روی اعصاب و اخلاق خود به طور جامع و کامل مسلط شوید خود را از شر بی اعصابی و از شر کسلی و بی حالی نجات دهید.

عوارض افتیمون

همه دارو های گیاهی علاوه برخاصیت ها و ویژگی های خوب،ضررهایی در کنار خود دارند و برای برخی از افراد مضر هستند. مصرف گیاه افتیمون برای مادرانی که شیر به کودکان خود می دهند و همچنین برای بانوانی که حامله هستند کاملا مضر است.

—————————————

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

بادرنجبویه و خواص دارویی آن 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt