چگونه روح را سم زدایی کنیم؟

 در خودپروری, روانشناسی

شما می خواهید یک سفر بیست و یک روزه سم زدایی و تجدید حیات روحی را شروع کنید.

سفری که قول می دهد هم کیفیت و هم جهت زندگی شما را به طور اساسی و مداوم تغییر دهد. پاکسازی ضمیر، یک پاکسازی روحی عمیق است که شما را در پالايش هر چیزی که در تضاد با رضایت واقعی شما و خود متعالی نامحدودتان است، پشتیبانی می کند. این سفر برای ارائه نتایج باورنکردنی، فراتر از انتظار و ملموس طراحی شده است و روشی را که با آن خودتان، دیگران و جهان را میبینید، تغییر خواهد كرد.
این برنامه برای کمک به شما طراحی شده تا کمک کند ذهن تان را از افکار کهنه آزاد کنید و برای افکار جدید جایگاه ویژه ای را مهیا نمایید. همانطور که هر روز بعد از روز دیگر می آید، می توانید در وجودتان آرامش بی نظیری را تجربه کنید.

با این کار شما به درکی محسوس از آرامشی عمیق می رسیده یعنی دانشی عميق و زدن نبض در هر سلول از وجودتان به این نشانه که شما این ارزش را دارید که به عمیق ترین شور و شوق روح تان دست یافته و با آن زندگی کنید.

شما کشف خواهید کرد که چطور میتوانید خود را دوست داشته باشید؛ حتی زمانی که همه چیز به نحو احسن و مطابق میل تان نباشد یا زمانی که انتخاب های ضعیف داشته اید.

کشف خواهید کرد که چگونه میتوانید با خودتان مهربان باشید.

حتی وقتی چاق هستید (بله، می توانید).

کشف خواهید کرد که چطور میتوانید خود را دوست داشته باشید،

حتی زمانی که همسرتان شما را ترک کرده و کودکان تان با شما صحبت نمی کنند.

یاد خواهید گرفت که وقتی احساس ضعف می کنید یا شکست می خورید و زمانی که احساس میکنید دلتنگ کارتان هستید،

چطور با خود مهربان باشید.

کشف خواهید کرد که حتی زمانی که تا حد مرگ ترسیده اید، چگونه می توانید خود را دوست داشته باشید.

در فرایند پاکسازی یاد می گیرید که همه وجود خود را دوست داشته باشید

و به خودتان احترام بگذارید و این را بدانید که هیچ عشق دیگری وجود ندارد که مهم تر از عشق شما به خودتان باشد.

 

بنابراین با وجود اینکه در محیط منحصربه فردی در یک خانوادهی خاص متولد شده اید، با مجموعه ای از نقاط قوت و چالشها، نعمتها کاستیها و فرصتها، رسالت اصلی شما احترام به نفس ارزشمند و وجود ناب و مقدستان است، اینکه خود را دوست بدارید و به خودتان افتخار کنید.
توجه به تعالی روحی تان در اولویت هر چیزی قرار دارد هیچ کار دیگری برای شما وجود ندارد جزء اینکه واقعا خودتان را دوست داشته باشید و قسمتهای احساسی و معنویتان را تغذیه و تقویت کنید. به وجودتان توجه کنید چون راه حلی است که از درون آن تمام ادراکات الهی زاده میشود.

پاکسازی ضمیر، شما را با یک فرصت بسیار ارزشمند رو به رو میکند تا بتوانید

هر چیزی غیر از فرکانس عشق، شفقت، مهربانی و امکانات را فراموش کنید.

در این حال شما با آسودگی و آرامش، توجه خود را از دنیای بیرون به قلمروهای متعالی تر موجود در درون تان معطوف خواهید کرد. در این روند بیست و یک روزه، درخشندگی روح خود را خواهید دید و با شور و هیجان با یک زندگی جدید آشنا میشوید.

روندکار

در هفته های آینده، شما فرصت فوق العاده ای برای تصفیه و پاک سازی ضمیر خود خواهید داشت.

همان گونه که یک باغبان باید تا قبل از اینکه گیاهی بکارد خاک باغ را آماده و تغذیه کند تا خاک زندگی جدید را شکل دهد،

پاکسازی ضمیر فرصتی به شما میدهد تا علف های هرز افکار منفی گذشته،

تصورات نادرست، باورهای منسوخ، مسائل حل نشده و افکار محدود کننده که در ذهن شما ریشه گرفته اند، هرس کنید تا همه نابود شوند.

در هفت روز اول، از باورها و فرضیاتی پرده بر میدارید که شما را از خود مقدس تان جدا و توانایی و تأثیر متعالی ترین بعد روحی شما را تضعیف می کند.

وقتی ریشه های گذشته خود را برچینید، خودتان را در زمان حال با ریشه هایی بسیار عمیق خواهید یافت که تمام قدرت شما در آنهاست.

همان طور که میدانید؛ وقتی از قلاب رها میشوید، آزاد می کنید و سم زدایی می نمایید؛ از سردرگمی، ترس، احساس گناه و عدم اعتماد به نفس رها خواهید شد. پاکسازی گذشته حوزه های جدیدی از آگاهی را باز خواهد کرد، دریچه ای را به شور و اشتیاقتان می گشاید و شما را به تجربه آزادی احساسی و معنوی هدایت خواهد کرد.

از آنجا که پاکسازی ضمیر برای ایجاد پیشرفت های اساسی در وجود شما در نظر گرفته شده است، پس با قدرت شروع خواهد شد. در هفت روز اول، از شما خواسته می شود مستقیما به سوی رهایی از هر چیزی که انرژی و سرزندگی شما را کاهش داده و شما را عقب نگه میدارد، بروید. تا زمانی که این احساسات قدیمی را رها نکنید – اندوه شدید، رنجش های تلخ، حسرت های مرگبار، و باورهای کهنه و منسوخ – نمیتوانید از همه قدرت، خرد و نور خود متعالیتان بهره ببريد.

وقتی متصل میشوید این منبع التیام بخش و الهی متعلق به شما میشود در حالی که لازم نیست هیچ هزینه ای برای دستیابی به آن بپردازید. شما فقط به یک فضا نیاز دارید و یک دعوت نامه هم باید بفرستید تا مثل سیلاب در وجودتان جاری شود. هنگامی که شما وجودتان را از افکار انباشته شده و مهلک گذشته آزاد می کنید، بطور طبیعی و بدون زحمت فضا برای این قدرت مهیا میشود تا در شما ذخیره شود. راهنمایی تان کند و راهگشای شما باشد تا با شور و اشتیاق برای ساختن زندگی ای که دوست داريد قدم بردارید.

این منبع قدرتمند تنها در لحظه حال قابل دسترسی است چیزی نیست که در آینده موجودیت داشته باشد؛ اکنون که شما آغوش تان را به روی لحظه حال می گشایید برایتان موجود است؛ بنابراین در طی هفت روز بعدی پاکسازی، نگاهی صادقانه به اینکه کجا و چه کسی هستید خواهید داشت.

شما برایند هر کاری را که می کنید مشاهده خواهید کرد و متوجه خواهید شد که چه رخدادی مفید بوده و چه رخدادی نه. شما این کار را می کنید تا درک کنید که زمان حال نقطه اساسی قدرت است. تنها مکانی که یک ارتباط ۳۶۰ درجه با زندگی تان دارید.

اینجا همان جایی است که انتخاب می کنید، لحظه به لحظه چطور با گذشته و آینده تان ارتباط برقرار کنید.

با محکم و استوار ایستادن در لحظه حاضر؛ تصمیم می گیرید که چقدر توان جذب نیروی الهی را دارید، چه رویه ای را باید در پیش بگیرید و چگونه رفتاری در پاسخ به ندای روح تان داشته باشید.
آخرین مرحله از این فرایند پاکسازی، برخی از هیجان انگیزترین تصاویر زندگی شما را به ارمغان می آورد. در این مرحله مقدس، شما این فرصت را خواهید داشت که به آینده نگاه کنید و ببینید میخواهید از این وضعیت که هستید جلوتر بروید. چطور میخواهید شکوه و جلال خداوند را در وجودتان متجلی سازید؟

روح شما به چه ساختار درونی و بیرونی نیاز دارد تا اطمینان دهد نیرویی که برای پیشرفت دارید، ابراز می کنید؟ چه مراسم مذهبی، دعاها، تمرینها و رفتارهای روزانه شما را به سوی بزرگترین نیروی جهان هدایت می کند؟

این سفر بیست و یک روزه، عمق اکتشافانی را که ممکن است شما را شگفت زده کند به همراه خواهد داشت. بدون شک در این سفر با روح گرسنه ای که شما را به تمام روش های رفاه و آسایش کاذب معتاد کرده است، مواجه خواهید شد. شما با بی ایمانی خود در زمینه هایی که در آنها شکست خورده اید رو به رو خواهید شد و رابطه ای حیرت انگیز و محترمانه با ضمیر خود ایجاد خواهید کرد. شما عاقبت افکار زهرآگین و هضم نشده و احساسات پوچی را که در طول زمان در ذهنتان لانه کرده، رها می کنید؛ چنین کاری به شما این امکان را میدهد که عاقبت گذشته را رها کرده و خود را با نیروی الهی که مدیریت زندگی را در اختیارتان قرار میدهد، متصل سازید.

وقتی شما بذر تمایلات روحی خود را می کارید؛ خود را با هدف،

معنا و هیجان پر می کنید و مهربانی و عطوفت را فرا میخوانید.

این حالت های عالی بودن به شدت بر نحوه رفتار شما، نوع رابطه تان با دیگران و جهان پیرامون تان تأثیر خواهد گذاشت.
همان طور که در سه مرحله پاکسازی حرکت می کنید، بدانید که در یک تمرین معنوی روزانه شامل مراقبه، تعمق، دعا، یادداشت روزانه و سایر تمرینات خودیابی شرکت خواهید کرد. دیگر این تمرینات به شما کمک میکند به خود جرأت دهید و از ذهن خود فراتر بروید، به درون خود باز گردید و آگاهی خود را از الطاف خدا بیشتر و بیشتر کنید.

در این حالت آرامش عمیق و رابطه صمیمانه، شما بالاتر از مسائل دنیوی و فراتر از حالات روحی خود قرار می گیرید؛ ترسها و نگرانی های خود را رها مینمایید و با خود برترتان ارتباط برقرار می کنید. شما خود را از تردید و سرزنش خودتان رها می کنید. شما ذهن نیمه هشیارتان را پاکسازی می کنید و در قلب خود برای آرامش، سلامت و فراوانی زمان های خوشی جا باز خواهید کرد.

همچنان که به ندای خواسته های منحصر به فرد روح خود گوش میدهید، میتوانید توانایی ذاتی خود را برای بالا کشیدن خویش در هر لحظه و دوری از قوه جاذبه شرایط استرس زا – خواه مشاجره دردناک با یکی از عزیزان باشد، خواه شرایط سخت در کار یا اقدامات وحشتناکی که در دنیا رخ میدهد تقویت کنید. شما به منبع داخلی خود دسترسی خواهید یافت که شما را با خرد درونی وجودتان مرتبط می کند و قادر میسازد تا راه خود را از میان تاریکی افکار و احساسات منفی باز کنید و به نور وجود متعالی خود متصل شوید.

وقتی از جهان میخواهید که همراه شما باشد و مسیر را به سمت تکامل هدایت کند، متوجه خواهید شد که این نیروی دوست داشتنی بیش از پیش تمایل به گرفتن دست تان را دارد و یار قابل اعتماد شماست. این آگاهی شما را نسبت به آنچه پیش رویتان است خوشبین و حتی سررنده می کند.

همان طور که مزرعه ضمیر شما شفاف خالص میشود؛ بار دیگر افکار سالم، احساسات عاشقانه، ایده های عالی و امکانات نامحدود را دنبال خواهد کرد.
شما با زیر کشت بردن زمین حاصلخیز دنیای درون خود، به سرزمین موعود با نهرهای جاری از شیر و عسل که در آن تغذیه با شیر مادر و شیرینی شکرگزاری فراوان یافت میشود، قدم می گذارید.

در اینجا تجربه عشق، خرسندی و دلسوزی میتواند شکوفه دهد

دنیای درونی شما – که زمانی بیش از حد رشد کرده بود و پر از احساسات منفی، عذرخواهی های دردناک قضاوت های بد و خود انتقادی شده بود – در حال حاضر به مکانی از آرامش بکر و ابدی تبدیل شده است که خرد الهی را منعکس میکند.

آمادگی

برای پاکسازی ضمیر و رسیدن به آنچه که میخواهید، آمادگی بسیار مهم است. بعد از تقریبا دو دهه رهبری کارگاه های تحول و برنامه های آموزشی، برای من دیگر بدیهی است که آمادگی کافی اصلی الزامی ست و تعیین کننده همه نتایجی است که شما در نهایت به دست می آورید. توجهی که به ساختار پاکسازی دارید، در کل فرآیند شما را پشتیبانی خواهد کرد و میزان سهولت یا دشواری هایی را که ممکن است در طول مسیر پاک سازی تجربه کنید، برایتان مشخص خواهد نمود.

با تدارک آمادگی متناسب با نیازهای منحصر به فردتان،

می توانید به طور چشمگیری اثر پاکسازی ضمیر را افزایش دهید.

اولین قدم در آمادگی برای پاک کردن ضمیر این است که این مدت را به عنوان یک زمان مقدس برای خود در نظر بگیرید؛ زمانی برای تعمق و اندیشه و تجدیدقوا؛ زمانی برای پاک سازی مزرعه دنیای درون تان تا اینکه قادر به حفظ و تغذیه عمیق ترین و بیشترین آرزوهای قلبیتان باشد. این فرصتی است برای جدا شدن از قلاب دنیای بیرون و بازگشت به حرم درون خود. برای انجام این کار باید متعهد باشید که همواره نگه دارنده و حافظ شعله درون خود باشید.

در درون تان شعله ای درونی وجود دارد که نگه دارنده شور و نشاط و محافظ نیروی حیاتی شماست. متون عرفانی کهن که بسیار مشهور است، این را آتش درون توصيف می کند و یک شعله درونی که قدرت درک و دفع آنچه که دیگر مورد نیاز نیست را دارد. چه در ذهن، چه در بدن یا اینکه چه در روح باشد. این شعله درونی شما را محافظت کرده و از وجودتان حمایت خواهد کرد و به سوی وجود متعالی تان زبانه می کشد.

که می کنید یا به این نیرو می افزاید؛ به عبارتی، شعله را قوی تر، مشتعل و تغذیه می کند یا از نیرو می کاهد؛ یعنی شعله درونی تان را فرو می نشاند و شور و شوق و سرزندگی تان را کاهش میدهد. وقتی شعله درونی تان پر نور میسوزد با هدف متعالی روح خود متحد هستید و احساس قوی بودن، قدرتمندی و اعتمادبه نفس می کنید. شما قدرت و شهامت لازم برای رسیدن – واضح و صادقانه – به آنچه که نیاز دارید را به دست می آورید و فروتنی را پیشه کار خود قرار میدهید تا در این حال به خردی که از درونتان سرچشمه می گیرد، گوش دهید. یک شعله قوی و قدرتمند ذهن شما را با انگیزه پروراندن رویاهای بزرگ پر می کند و به بدن تان استقامتی برای دنبال کردن نیرو می بخشد.

زمانی که به شعله درونی خود توجه می کنید و برایش عشق، مراقبت، توجه و دلسوزیی که مشتاقانه به دنبالش است، تدارک ببینید، به وضوح خواهید دید و با شهامت و تمرکز عمل خواهید کرد. یک شعله قوی شما را به سطح بالاتر هوشیاری سوق میدهد، جایی که آزادی عاطفی و عشق به خود در آنجا وجود دارد.

اما اگر آتش درون خود را از غذایی که طالب آن است بی نصیب کنید؛ به راحتی طعمه ترس، نگرانی و شک به خود خواهید شد. زمانی که شعلهی شما پایین است؛ به علت تکرار رفتارهای گذشته خود و باورهای منسوخ که شما را پشت دیوارهای محدودیت زندانی می کنند، نسبت به وضعیت آسیب پذیر میشوید.

زمانی که شعله شما نادیده گرفته میشود. به دنبال چیزهایی خارج از خود هستید تا احساس بهتری داشته باشید. به جای آنکه از منبع داخلی که به شما زندگی میدهد درخواستی داشته باشید و الهام بگیرید، از دستاوردهای بیرونی تغذیه می کنید. شک و بدبینی نشانه شعله ضعیف شماست. وقتی به جای معتبر دانستن چیزهای مفید به چیزهای غیر مفید اعتبار میدهید؛ به جای پیشرفت، پسرفت خواهید کرد.

شعله ای که خوب تغذیه و پر رونق نگهداری شود، قدرت دریایی از فرشتگان را در خود دارد، شما را از وسوسه های اغواکننده گذشته دور کرده و در حکمت و راهنمایی منبع الهی تان ایمن می سازد؛ اما مثل هر آتش، شعله درونی شما باید به طور مدام حمایت و محافظت شود. برای اینکه آن را مشتعل نگه دارید؛ باید به آن احترام بگذارید، توجه داشته باشید، به آن گوش دهید، از آن مراقبت و آن را تغذیه کنید.

 

شما محافظ روح خود هستید و وظیفه تان این است که در صورت نیاز هر کاری

که برای حفاظت از شعله خود لازم است، انجام دهید و نگذارید کم فروغ شود.

بدون این سطح از توجه و آگاهی، شما به احتمال زیاد به تکرار الگوهای بد گذشته ادامه خواهید داد، همان افکار و رفتارهای نابود کننده را بازسازی و دنبال می کنید؛ در نهایت سموم خیلی بیشتری به ذهن تان سرازیر می کنید.

برای پاک سازی ضمیرتان به شکلی که یک روز جدید طلوع کند باید به شدت و با هوشیاری در دنیای درون تان حاضر باشید و به آتش درون روح خود توجه داشته و آن را تقویت کنید. طی بیست و یک روز آینده، شما توجه تزلزل ناپذیر خود را به جنبه های مختلف شعله درونی تان خواهید داد تا ببینید چه چیزی مورد نیاز است تا آتش را شعله ور کنید. بقایای آتش را که حسرت شعله ور شدن دارند، روشن نگه دارید و هر چیزی را که تهدیدی برای نابودی آن می باشد از بین ببرید

در طی هفت روز اول پاکسازی، همان طور که بر آشتی کردن با گذشته تمرکز دارید؛ توجه ویژه ای به تقویت جنبه های معنوی، احساسی و فیزیکی شعله خود خواهید داشت؛ در حالی که در این بین بخشش و مراقبت از خود، ایمان و پیدا کردن شایستگی هایتان را تقویت می کنید.

هفت روز بعد، همچنان که بر دسترسی به قدرت زمان حال متمرکز هستید؛ بر روی ایجاد آزادی، مسئولیت پذیری، تواضع، پذیرش، شجاعت، عشق و یکپارچگی شخصیت کار خواهید کرد و در طی هفت روز آخر پاکسازی، شکوه مندترین 《خود》 را مجسم می کنید: آگاهی خود را در مورد شادی، مشارکت و الهام جویی در حالی که سپاسگزاری، شور، اشتیاق، شفقت و امکانات را تقویت می کند، خواهید یافت.

در پایان این فرایند، انتخاب هایی که شما را به واقعی ترین خویشتن خویش باز می گردانند راحت تر و آسان تر میشود. شما شعله درونی تان را درک می کنید و تمام نکات جزئی آن به عنوان نشانه به شما می گویند چه زمانی در جهت درست حرکت می کنید و چه زمانی وقت آن است که نفس عمیق بکشید و رها کنید و از افکاری خلاص شوید که بالاترین حالت روحی و تعالی شما را به خطر می اندازند.

با این آگاهی جدید، هرگز احساس نخواهید کرد که راه خود را گم کرده اید؛

معیار شما قدرت و نیروی شعله درونی شکوهمندتان است.

در سطح اول پاکسازی، ممکن است شعله درونی خود را به عنوان یک جرقه صرف درک کنید که به توجه شما نومیدانه محتاج است؛ اما همچنان که کار در آغوش گرفتن قدرت زمان حال و رها کردن گذشته را آغاز می کنید، زمزمه نرم روح شما شروع به افزایش قدرت خواهد کرد. زمانی که تمام جوانب شعله درونی خود را پرورش میدهید و توجه خود را به تجسم آینده ای که الهام بخش شما میشود و درخشندگی آتش درونی معطوف می کنید – نور الهی درونتان – به هر جایی که وارد میشوید، آنجا را روشن خواهد کرد. اگرچه چند روز اول سخت خواهد بود، اما این روند شما را قوی کرده و به نیروی الهی که منتظر بازگشت شماست، متصل میکند.

هر روز از پاکسازی یک فرصت جدید برای روح شما به ارمغان می آورد و همان طور که گذشته را هضم کرده، عمیقترین امیدها و آرزوهای خود را بیان می کنید.

زمانی که افکار کهنه، روابط و استراتژی های قدیمی را رها می کنید؛ شعله درونیتان تقویت خواهد شد و اتفاقی جادویی رخ خواهد داد.

شما شروع به ایجاد رابطه عميق و عاشقانه با خود متعالی تان خواهید کرد. هنگامی که ذهن خود را سم زدایی و شلوغی احساسی را دفع می کنید که صدای قلب و آرزوهای واقعی قلب شما را در خود غرق میکند، یک بار دیگر می توانید ندای روح خود را بشنوید. شاید برای اولین بار از زمانی که کودک بودید حالا به طور واضح و به اندازه کافی بتوانید مسیر شادی بخش زندگی تان را تشخیص دهید. هر روز به جای اینکه برده و خدمتگار خواسته ها و تمایلات پوچ و سیری ناپذیر خود باشید، می توانید با تصمیم گیری بر اساس آنچه فکر می کنید شاد و خرسند و سرزنده تان می کند، قادر خواهید بود به صدای آهسته و آرامی که حقایق روح شما را منعکس می کند، گوش دهید.

برای مطالعه این کتاب می توانیدآن را از سایت کتابراه دانلود کنید 

منبع: کتاب پاکسازی آگاهی اثر دبی فورد

گردآوری: پریسا مشکین پوش

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt