تو زندگی معرکه‌ای داری

 در داستان پندآموز, داستانک

آیا می‌دانی تنها موجودی هستی که فرشتگان در برابر او سجده کردند؟!

آیاٰ می‌دانی تنها کسی هستی که نیرو و انرژی و ظرفیت هایت بی حد و حصر است؟

می دانی که تو منحصر به فرد و ویژه هستی و هیچ کس در کائنات نیست که همتای تو باشد؟

هر چه هستی و علی رغم رو به حرکت بودن اما، همیشه همان فرد هستی که باید باشی و باید این ظرفیت را در خود ایجاد کنی که در هر لحظه شادی و خوشبختی را احساس کنی.

 

گام هایی به سوی زندگی معرکه.

 

۱. سعی کن در زندگی قانع باشی، هرگز به خاطر چشم و هم چشمی و مدُ چیزی را نخر.

برای خرید کالایی که بودجه کافی برای خرید آن نداری خودت را مقروض نکن. از خوشی‌های ساده زندگی مانند پیاده روی، معاشرت با دوستان خوب و سپری کردن یک روز عالی در طبیعت لذت ببر.

٢. پولت را به جریان بینداز.

درست است که پس انداز کردن پول عالی است. اما برای این که ارزش پول تو در هر لحظه پایین نیاید، بهتر است با سپرده ای که در بانک داری زمین یا سهام بخری.

٣. مدام در حال یادگیری باش.

برای این که در زندگی شاد باشی، سعی کن که به کلاس‌های مورد علاقه ات مثل کلاس‌های نقاشی، کامپیوتر، خطاطی و یادگیری هر زبانی که دوست داری بروی.اگر هم وقت کلاس رفتن نداری، با خرید نرم افزارهای مختلف خود آموز و یا با دوره های اینترنتی به معلومات خود اضافه کن. متاهل بودن و یا رسیدگی به کارهای خانه را بهانه قرار نده.

باید با کمی همت از منطقه امن خود خارج شوی و ذهنت را باز کنی و به دنبال ایده های تازه بگردی. با این کار متوجه می‌شوی که به مرور زمان فردی فهمیده تر و روشنفکرتر شده ای و فرزندان هم از این که والدینی با بصیرت دارند به خود می بالند.

۴. سعی کن برای معاشرت افرادی را انتخاب کنی که تا ابد به عنوان دوست و محرم راز در کنارت بمانند.

فکرش را بکن که به تمام خواسته هایت هم رسیدی. آیا خیال می‌کنی که بدون دوست و هم صحبت زندگی ات تکمیل و عالی شده است؟ ابداً این چنین نخواهد بود.

ارتباطی که تو با خانواده، خویشاوندان و دوستانت برقرار می‌کنی منبع شادی و لذت برای تو است.زمانی را برای معاشرت با دوستان و خانواده اختصاص بده. اگر در زندگیت برای این افراد جایی را باز نکنی، دیگر لذت واقعی زندگی را نمی فهمی.

۴. به سمت آرزوهایت گام بردار.

حتی اگر زندگی تو بر وفق مراد هم نباشد، باید برای رسیدن به خواسته هایت ذوق و شوق داشته باشی.

اگر بدون انگیزه باشی، در زندگی درجا میزنی و احساس قربانی شدن خواهی کرد.ناگفته نماند قادر نیستی که تمام موارد و اتفاقات زندگیت را کنترل کنی، ولی وقتی در جهت رسیدن به خواسته‌هایت تلاش کنی و روی آن‌ها متمرکز شوی، در واقع بذر امید را در زندگیت کاشته ای که به مرور زمان و با صبر و حوصله نتیجه خواهد داد.

۵. به فکر سلامتی ات باش.

تو فقط یک بدن داری که باید قدر آن را بدانی. وقتی سلامتی تو در خطر بیفتد، دیگر کاری از دستت بر نمی‌آید.

سعی کن ورزش را در برنامه هفتگی خود بگنجانی.از خوردن غذاهای ناسالم که فقط وزنت را بالا می‌برد خودداری کن. هر چند ترک عادت بسیار مشکل خواهد بود. اما به مرور زمان از داشتن بدنی خوش فرم و سالم لذت می بری.

۶. سعی کن با سراهای محله خودت همکاری کنی.

اگر دارای تخصص خاصی هستی که می‌توانی به شهروندان کمک کنی، حتماً در این مکان کلاس هایی برگزار کن و یا در آنجا در کلاس‌های مورد علاقه ات وقت بگذران.

اگر از نظر امکانات مالی بسیار تامین هستی، می توانی هزینه های کودکانی که دوست دارند تحصیل کنند ولی امکانات لازم را ندارند تقبل کنی.

هر کار خوبی که از تو سر بزند علاوه بر اجر معنوی، باعث رضایت درونی تو هم می شود. افراد محروم در جامعه زیاد هستند، باید با توجه به امکانات موجود و از لحاظ مالی و تربیتی به آنان کمک کنی.

نتیجه گیری:

مهم نیست فقیر یا ثروتمند باشی، تو هم مثل دیگران هدف و آرزویی خاص را زندگی داری که دلت می‌خواهد به حقیقت بپیوندد.

اگر تو در زندگی بدون خواسته و آرزو باشی، دقیقاً مثل کشتی بدون رادار هستی که نمی تواند از اسکله تکان بخورد.

هدف و آمال و آرزوهاست که به تو انگیزه می‌دهد تلاش کنی و به سر منزل مقصود برسی. پس در هر وضعیتی که هستی، برخیز و برای خودت برنامه ریزی کن و طبق آن پیش برو.

مطمئن باش تلاش و صبر پس از آن، تو را به خواسته هایت می‌رساند و در شادی زندگی غوطه ور خواهی شد. پس از همین حالا دست به کار شو، تا دیر نشده است!

_____

منبع: کتاب خوشبختی ات باش

نویسنده: نفیسه معتکف

________

آخر شما که چیزی میل نکردید.

maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt