ساندویج کروک موسیو

 در آشپزی, پیش غذا, خانه داری, غذا

فرانسوی‌ها نیز ساندویچ ژامبون و پنیر خاص خود را دارند که با نام «کروک موسیو» (Croque Monsieur) شناخته می‌شود.

این غذا یک قرن قبل ابداع شد و امروزه به‌عنوان میان‌وعده یا غذا در کافه‌ها به فروش می‌رسد. اگر هنگام صبحانه، یک نیمرو روی آن قرار دهید، یک ساندویچ کروک مادام خواهید داشت.

ساندویج کروک موسیو

مواد لازم برای ۲ نفر:

  • ۲ قاشق غذاخوری کره
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد چندمنظوره
  • سه‌چهارم پیمانه شیر
  • یک قاشق غذاخوری خردل دیژون
  • یک پینچ نمک
  • ۴ برش نان گرد
  • ۴ تا ۶ برش ژامبون
  • ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم پنیر گرویر (گویی‌یق)
  • تخم‌مرغ به تعداد نفرات (اختیاری)
  • یک پینچ مخلوط معطر فرانسوی Herbes de Provence

طرز تهیه کروک موسیو

برای تهیه سس بشامل، کره و آرد را روی حرارت کم مخلوط کنید تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس شیر داغ و کمی نمک را اضافه کنید و حرارت را به درجه متوسط رو به زیاد افزایش دهید و مرتب هم بزنید تا روی آن حباب بزند. حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا سس غلیظ شود. آن را از روی حرارت بردارید و یک قاشق غذاخوری خردل در سس بریزید.

برای تهیه ساندویچ، برش‌های ژامبون را فقط با چند قطره روغن زیتون روی حرارت متوسط قرار دهید تا روی آن‌ها کمی قهوه‌ای و ترد شود. نان‌ها را تست کنید یا برای چند دقیقه در تابه چرب قرار دهید تا برشته شوند.

ساندویچ‌ها را روی کاغذ روغنی در سینی فر قرار دهید و یک لایه نازک از سس بشامل روی یک طرف هر برش نان بریزید. چند برش ژامبون ترد را روی آن بگذارید؛ به‌طوری که ژامبون از لبه‌های نان بیرون نزده باشد؛ زیرا هنگام قراردادن در فر احتمال سوختن آن‌ها وجود دارد. کمی پنیر گوریر رنده‌ شده را روی ژامبون‌ها بریزید و برش دیگر نان را روی آن برگردانید. مقداری سس بشامل روی نان بریزید و مابقی پنیر رنده‌شده و یک پینچ از مخلوط گیاهان معطر فرانسوی را روی آن بپاشید.

به‌ جای مخلوط گیاهان معطر فرانسوی می‌توانید از ترکیب دو قاشق چای‌خوری پودر آویشن، دو قاشق چای‌خوری پودر مرزه، یک قاشق چای‌خوری پودر مرزنجوش، یک قاشق چای‌خوری پودر اسطوخودوس، نصف قاشق چای‌ خوری رزماری خشک، نصف قاشق چای‌ خوری دانه رازیانه و یک عدد برگ بو خردشده استفاده کنید و از این مخلوط به‌اندازه یک پینچ در ساندویچ بریزید.

ساندویچ‌ها را در دمای ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد فر برای پنچ دقیقه قرار دهید تا زمانی که پنیر شروع به ذوب شدن کند و ساندویچ گرم شود. ضمن اینکه می‌توانید فر را روی حالت گریل بگذارید تا روی ساندویچ طلایی شود. آن را از فر خارج کرده و بلافاصله سرو کنید. در صورت تمایل یک نیمرو برای هر نفر درست کنید و روی هر ساندویچ قرار دهید.

ساندویج کروک موسیو

گردآوریعسل حسن زاده (دارنده مدرک بین المللی آشپزی و شیرینی پزی)

rojacake  

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt