پارک ویالند؛ نگین درخشان استانبول

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

پارک ویالند استانبول نگین درخشانی در بین جاذبه ‎های تفریحی استانبول است. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید و تا انتهای مطلب با ماه خاتون همراه باشید.

سالانه حدود ۱۱ میلیون نفر به‌‌عنوان توریست از استانبول دیدن می‌کنند و یکی از مکا‌ن‌هایی که محبوبیت بسیاری در بین این گردشگران دارد، شهربازی ویالند استانبول معروف به دیزنی لند ترکیه یا اسفانبول محسوب می‌شود. پارک ویالند استانبول از روی دیزنی لند معروف ساخته شده که کم‍پانی دیزنی در آمریکا، فرانسه، ژاپن و چین ساخته است. با این‌که شهربازی و پارک آبی ویالند استانبول زیر نظر این کمپانی ساخته نشده، اما حال و هوایی شبیه به دیزنی‌لند دارد.

در پارک ویالند استانبول یا همان دیزنی لند ترکیه، بخش‌هایی به شخصیت‌‎های معروف انیمیشن‌های محبوب مانند «داستان اسباب‌بازی» و «میکی موس» اختصاص داده شده است. این پارک آن‌قدر وسعت و امکانات تفریحی دارد که ممکن است برای تجربه همه آن‌ها وقت کم بیاورید. شهربازی ویالند استانبول را می‌توان یکی از تفریحات شبانه استانبول و البته یکی از بهترین شهربازی‌های استانبول به حساب آورد.

معرفی پارک ویالند استانبول شَهربازی ویالند استانبول کجاست؟

شهربازی ویالند استانبول ترکیه، در محله ایوب در بخش آسیایی استانبول واقع شده است.

آدرس شهربازی ویالند استانبول: منطقه ایوب، محله یشیل پینار، خیابان شهیت متین کایا، شهربازی ویالند (اسفانبول).

بخش‌های مختلف شهربازی ویالند استانبول

در این قسمت قصد داریم تا بخش‌های مختلف پارک ویالند استانبول را معرفی کنیم.

برج عدالت (Adalet Kulesi)

اگر می‌خواهید شهربازی ویالند را از بالا تماشا کنید، پیشنهاد می‌کنیم برج عدالت را از دست ندهید! باید این نکته را بدانید که برای بالا رفتن از این برج، قرار نیست از پله یا آسانسور استفاده کنید، بلکه قرار است تا ارتفاع ۵۰ متری، یعنی تا نوک این برج پرتاب شوید.

با نشستن روی صندلی و بستن کمربند، دستگاه مخصوص شما را به‌سرعت تا ارتفاع ۵۰ متری بالا می‌برد و شما از این ارتفاع می‌‎توانید کل پارک ویالند استانبول را تماشا کنید.

ترن هوایی نفس گیر (Nefekesen)

ترن هوایی نفس کسین که به معنای نفس گیر است یکی  از مهیج ترین بخش های این پارک است. این تفریح ۴۰ ثانیه طول می کشد اما بسیار نفس گیر است. چیدمان جذاب و فکر شده در مسیر این ترن آن را بسیار خاص کرده است و از بهترین ترن های هوایی ترکیه محسوب می شود.

کاوشگران کوچک (Minik Kaşifler)

بسیاری معتقدند که این بخش از شهربازی دیزنی لند از کاوشگران کوچک در کتاب دیزنی لند الهام گرفته شده است. در این بخش با سوار بر قایق صحنه های رنگارنگی از فرهنگ های کشورهای مختلف را می بینید که با کودکان متحرک و آواز و رقصیدن آن ها به نمایش گذاشته شده اند.

سرزمین وایکینگ (Viking)

بزرگ ترین مسیر آبی دیزنی لند استانبول وایکینگ است. طراحی این بخش به سبک وایکینگ معروف است. بر فراز آن مجسمه غول پیکر وایکینگ قرار گرفته است و قایق بلند وایکینگ نیز در دریاچه نشسته است. در وایکینگ قایق ها از یک نوار نقاله مانند بالا می روند و به اطراف پیچیده می شوند و در آخر  داخل استخر به پایین می افتند. هر قایق شامل ۲۰ سرنشین است. در این تفریح باید آماده خیس شدن باشید.

پارک ویالند استانبول بازی رویای فاتح (Fatihin Rüyasi)

اگر می خواهید قایق سواری خاص را تجربه کنید این بخش از پارک را از دست ندهید. رویای فاتح بینندگان را به سفری در سال ۱۴۵۳ و فتح استانبول می برد. بینندگان در قایق های ۱۶ نفره سوار می شوند و در محیطی که لوسترهای بزرگ بالای آن است و صحنه هایی که تاریخ را زنده می کند حرکت می کنند.

جنگل استانبول (Jungle Istanbul)

بخش جنگل این شهربازی در واقع یک پارک سرپوشیده با ۴۰۰ گونه جانوری منحصر به فرد است. این پارک شامل پرندگان، ماهی‌ها، خزندگان و پستانداران است. در این بخش بسیاری از حیوانات در حال انقراض نگداری می شوند.

از جمله امکانات شهربازی دیزنی لند استانبول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– وای فای رایگان در سطح دیزنی لند ترکیه وجود دارد.

– میز های اطلاعات در شهربازی وجود دارد و در صورت هر گونه سوال می توانید به آنها مراجعه کنید.

-فروشگاه های مختلف: در سطح این شهربازی فروشگاه های مختلفی وجود دارد که اقلامی تزئینی مانند عروسک، جاکلیدی، کیف و غیره به فروش می رسد.

– نقشه شهربازی: شاید برای شما هم جالب باشد که این شهربازی بزرگ دارای نقشه ای است. با کمک این نقشه می توانید به سادگی به دنبال بازی های مختلف بگردید و از روی نقشه راحت تر پیدا کنید.

-کمد های قفل دار: اگر شما هم به همراه کلی وسیله به این شهربازی رفته اید می توانید وسایل خود را در این کمد های قفل دار به صورت امانت قرار بدهید. این کمد ها هزینه دارند و رایگان نیستند.

– مرکز خرید: در دیزنی لند استانبول مرکز خرید گسترده ای وجود دارد که می توانید با سرویس های حمل و نقل رایگان به آنجا بروید و خرید کنید.

دیزنی‌لند استانبول نکاتی که باید پیش از رفتن به پارک ویالند استانبول بدانید!

  • مانند تمام شهربازی‌‎ها، شما برای ورود به ویالند به تهیه بلیط نیاز دارید. البته می‌توانید بلیط را به‌صورت آنلاین هم خریداری کنید.
  • رعایت قوانین و مقررات ذکرشده هنگام ورود به شهربازی الزامی است و در صورت سرپیچی از قوانین، ماموران شهربازی حق این را دارند که شما را از آن‌جا به بیرون راهنمایی کنند.
  • از دست ‎زدن به جانوران و حیوانات باغ وحش خودداری کنید.
  • از غذا خوردن و آشامیدن در مکان‌‎هایی که ممنوع است، خودداری کنید.

ساعت کار پارک ویالند استانبول

در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه (وسط هفته) از ساعت ۹ صبح الی ۷ عصر می‌توانید به این شهربازی مراجعه کنید.

ساعت کار این شهربازی در روزهای جمعه تا یکشنبه (آخر هفته) هم از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب است.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt