آشنایی با مکان‌های دیدنی شهر چمخاله

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

این مطلب از ماه خاتون را آماده کرده‌ایم تا با شما از مکان‌های دیدنی شهر چمخاله، این شهر ساحلی صحبت کنیم. همراه ما باشید.

چمخاله از شهرهای استان گیلان در ۱۰ کیلومتری شرق شهرستان لنگرود و ۲۰ کیلومتری شرق لاهیجان و ۴۰ کیلومتری غرب رودسر قرار دارند. شهر چمخاله بعد از انزلی به عنوان دومین قطب توریستی و فعال در استان گیلان محسوب می شود که در طی سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.

شهر چمخاله کلمه چمخاله از دو کلمه چم و خاله تشکیل شده است که چم در زبان کردی یعنی رودخانه و خاله در زبان گیلکی یعنی انشعاب؛ پس چمخاله یعنی منشعب شده از رودخانه های مختلف.

زیبایی‌ های شهر چمخاله باعث جلب نظر بسیاری از سرمایه‌ گذاران از سراسر کشور شده است و اقدام به خرید یا ساخت ویلاهای بی نظیری کرده اند و همواره در طول سال سفرهای زیادی به این خطه دارند. مطمئنا چمخاله با وسعت زیاد خود و با جاذبه های بی نظیر و نزدیکی به دریا روزهای درخشانی پیش رو دارد.

چرا از چمخاله باید بازدید کنیم؟

  • یکی از معروف ترین شهرهای شمالی ایران است.
  • شهر چمخاله دارای امکانات خوبی بوده و مورد استقبال خانواده ها قرار می گیرد.
  • در نزدیکی این شهر جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارند.
  • شهر چمخاله به عنوان دومین قطب توریستی گیلان مشهور شده است.

نحوه دسترسی به چمخاله

برای سفر به شهر چاف و چمخاله در استان گیلان بهتر است وارد شهر رشت شوید و ۵۰ کیلومتر به سمت مازندران حرکت کنید تا به لنگرود برسید. برای این کار باید در ابتدا از شهر چابکسر رد شوید و مسیرتان را تا شهر لنگرود ادامه دهید؛ فاصله شهر چمخاله تا شهر لنگرود نیز ۱۰ کیلومتر بوده و با یک جاده مستقیم به این شهر دیدنی خواهید رسید. همچنین مسیر دیگری نیز وجود دارد که می توانید بعد از گذشتن از رشت به لاهیجان برسید و بعد از ۲۵ کیلومتر به سمت شرق به چمخاله خواهید رسید.

جاذبه های گردشگری چمخاله

در شهر زیبای چمخاله چندین نوع تفریح و سرگرمی می توانید داشته باشید.

ساحل چمخالهساحل چمخاله:

یکی از بهترین سرگرمی های شهر چمخاله، ساحل بسیار جذاب و دلپذیر آن است که طول آن زیاد است و هر سال پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است. یکی دیگر از سرگرمی‌ های ساحل چمخاله عکاسی است که برای ثبت لحظات ناب در این منطقه باید آمادگی داشته باشید. همچنین در کنار دریا تونل‌ هایی قرمز رنگ به شکل قرمز در ساحل چمخاله به صورت متوالی نصب کرده اند و یکی از بهترین مکان ها برای ثبت تصاویر رویایی در کنار دریا است. همچنین علاوه بر موارد گفته شده، قدم زدن در ساحل چمخاله و تماشای فضای دلپذیر اطراف تجربه یک حس دست نیافتنی است که بی شک در هیچ مکانی چنین حس آرامش را تجربه نخواهید کرد.

جزیره فلامینگو چمخالهجزیره فلامینگو:

جزیره فلامینگو نام دیگر جزیره عرشیا است. این جزیره در سه کیلومتری ساحل چمخاله قرار دارد و گستردگی جزیزه در حدود ۵۰ هکتار است. جزیره فلامنیگو در کنار رودخانه‌ای قرار دارد که بلافاصله به دریا متصل می‌شود. در این جزیره می‌توانید انواع تفریحات آبی از جمله فلای بورد، قایق‌سواری، پاراموتور، شاتل، پاراسل و جت اسکی را تجربه کنید.

تالاب بین‌المللی امیرکلایه چمخاله تالاب بین‌المللی امیرکلایه:

اگر می‌خواهید سفری لذت‌بخش را در دل طبیعت تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم از تالاب بین‌المللی امیرکلایه دیدن کنید. عمق این تالاب دو متر است و همین موضوع جزو ویژگی منحصربه‌فرد تالاب امیرکلایه محسوب می‌شود. از ویژگی‌های دیگر تالاب می‌توان به آب شیرین آن اشاره کرد. تالاب امیرکلایه زیستگاه انواع پرندگان و آبزیان است. نام تالاب امیرکلایه در سال ۱۳۵۴ در بین تالاب‌های بین‌المللی ثبت شد.

گردشگران می‌توانند در این تالاب زیبا قایق‌سواری یا ماهی‌گیری کنند. همچنین یکی از گیاهانی که در نزدیکی این تالاب می‌روید گیاه پسته دریایی نام دارد که با کلاهک سبز رنگ و دانه‌های کوچک به عنوان یکی از موثرترین گیاهان دارویی به شمار می‌رود.

پارک توسکا چمخالهپارک توسکا:

زیباترین پارک چمخاله، پارک توسکا است. گردشگران به محض ورود از روی پل چوبی معروف چمخاله عبور می‌کنند و وارد پارک توسکا چمخاله می‌شوند. در قسمت ورودی پارک توسکا چمخاله، نورپردازی‌های چشمگیری انجام شده که نگاه مخاطبان را به خود جذب می‌کند. این نورپردازی‌ها در شب بسیار خیره‌کننده می‌شوند. در پارک توسکا چندین آلاچیق وجود دارد که خانواده‌ها و افراد می‌توانند ساعت‌ها در اتراق کنند.

یکی از زیبایی‌هایی پارک توسکا، رودخانه‌ای در انتهای پارک است. همچنین این پارک در نزدیکی ساحل چمخاله قرار دارد و بعد از گذر از پل فلزی که معروف به پل اصلی است، می‌توان به ورودی پارک رسید.

لیلا کوه چمخاله لیلاکوه:

علاوه بر زیبایی‌ها ساحل چمخاله، ارتفاعات این شهر نیز دیدنی‌های بسیاری دارد. لیلاکوه در سه کیلومتری چمخاله قرار گرفته است و چشم‌انداز‌ی فوق‌العاده به طبیعت اطراف خود دارد. زیبایی‌ها و جذابیت لیلاکوه شامل باغ‌های مرکبات، مزارع چای، جنگل‌های انبوه و قهو‌ه‌خانه‌های محلی است. همچنین در مسیر رسیدن به لیلاکوه از میان شالیزارها و روستاهای سبز گیلان عبور خواهید کرد. در برخی از قسمت‌ها زنان نان محلی پخته و می‌فروشند. پیشنهاد می‌کنیم این نان‌های محلی را امتحان کنید.

بهترین زمان سفر به چمخاله

برای سفر به چمخاله از لحاظ آب و هوا و خلوت بودن چنین می توان نتیجه گرفت که اگر شلوغی برایتان اهمیتی ندارد و فقط به فکر آب و هوای بی نظیر هستید، باید بگوییم بهتر است در فصل های بهار و تابستان اقدام به سفر کنید تا هم گشت و گذاری در طبیعت و ساحل زیبای آن داشته باشید و هم اینکه آب و هوای خوبی را در شهر چمخاله تجربه کنید. اما اگر دوست دارید در زمان های خلوت از طبیعت لذت ببرید و به آرامش برسید، بهتر است اوایل پاییز را برای سفر به این شهر شمالی در نظر بگیرید تا هم خلوت باشد و هم از لحاظ قیمت منصفانه باشد.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt