گل مرجان مینیاتور

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

گل مرجان از گیاهان گلدار است که به جنس افوربیا تعلق دارد.
به رنگ های صورتی و قرمز و کرم و زرد موجود است. نگهداری آسانی دارد و می شود مدت ها به عنوان گیاه آپارتمانی از آن نگهداری کرد.

نور:

گل مرجان یا گل فرفیون نور مستقیم آفتاب و محیط روشن را دوست دارد و هر چقدر هوا سردتر باشد بیشتر از نور مستقیم می شود استفاده کرد.
کمبود نور باعث عدم شکل گیری گل ها و یا کم رنگ شدن و ریزش گل ها می شود.

آبیاری:

آبیاری گل مرجان درست مهم ترین شرط در نگهداری این گیاه است، خاک همیشه مرطوب باعث زرد شدن و ریزش برگ ها و در نهایت پوسیدگی و از بین رفتن گیاه می شود.
هنگامی که عمق ۲.۵-۵ سانتی متر از خاک خشک نشده نباید آبیاری صورت بگیرد به ویژه در فصل های سرد که گیاه رشد کمی دارد باید آبیاری را کاهش داد اما در فصول گرم به آب بیشتری احتیاج دارد.

دما:

گل فرفیون محیط گرم را می پسندد و بهترین دما ۲۴-۳۲ درجه است.
زمانی که دما به ده درجه رسید گل مرجان را به محیط گرمتر منتقل کنید.

خاک:

چون نسبت به رطوبت خاک حساس است باید از خاک سبک استفاده کنیم مثل ترکیب خاک معمولی + شن + خاک معمولی.
برای کوددهی از بهار تا پاییز از کود ملایم با نصف غلظت نوشته شده استفاده کنید.

 

تکثیر:

در فصل بهار و تابستان از ساقه های جوان به طول ۷-۱۰ سانتی متر قلمه تهیه کنید و در آب قرار بدهید تا شیره سفید آن خارج شود بعد دو سه روز در یک محیط به دور از نور مستقیم قرار بدهید سپس در بستری از شن + پرلیت مرطوب بکارید.

 

کوددهی:

برای رشد بهتر و جبران کمبود مواد معدنی بهتر است گیاه را در فصل رشد ( اوایل بهار تا اواخر تابستان) کود دهی کنید. از کودهای پتاس بالا و ازت پایین برای این گیاه استفاده کنید.

 

نکته:

  1. اگر گل مرجان گل نمی دهد،عواملی چون نور و دما را بررسی کنید.این گیاه در محیط کم نور با دمای پایین امکان گلدهی ندارد.
  2. اگر برگ ها از ناحیه ی انتهایی گیاه زرد می شوند و می ریزند ،نگران نباشید .این موضوع کاملا عادی است و درارتباط با کمبود مواد غدایی گیاه به وقوع می پیوندد.برگ های پوسیده را از نواحی اطراف گیاه و روی خاک جمع آوری کنید تا فرصت لازم برای رشد و تکثیر آفات فراهم آید.
  3. اگر تمایل له نگه داری گل های زینتی در محیط منزل دارید،تکثیر گل مرجان را انتخاب کنبد.در این صورت به سادگی می توانید از آن مراقبت کنید و محیط منزل را نیز زیبا سازید.

گردآوری: مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt