وارنا ؛ مروارید دریای سیاه!

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

وارنا:

وارنا سومین شهر بزرگ بلغارستان واقع در بندر دریای سیاه است.این شهر مدت ها است که برای خود بلغاری ها مقصد گردشگری در فصل تابستان به حساب می آید. هرکسی با هر سن و سلیقه ای، می تواند لذت های متفاوتی را از جاذبه های گردشگری وارنا تجربه کند.

در سفر به بلغارستان می توانید از صخره های طبیعی بازدید کنید. یا از یک بیابان واقعی عبور کنید. یا در موزه باستان شناسی این شهر از قدیمی ترین طلای دنیا دیدن کنید. اگر به موزه رفتن علاقه ندارید، میتوانید در روزهای گرم فصل تابستان، در هوای خنک ساحل زیبای دریای سیاه، به تفریح و خوشگذرانی بپردازید.

از مهم ترین و بهترین مقاصد گردشگری وارنا:

باغ دریایی وارنا که از دیدنش خسته نمی‌شوید!

باغ دریایی وارنا در امتداد خطوط ساحلی دریای سیاه قرار دارد. در واقع این باغ به عنوان بزرگترین، قدیمی ترین و شناخته شده ترین پارک عمومی وارنا و همچنین به عنوان یکی از بی نظیر ترین آثار تاریخی و معماری این شهر به حساب می آید.
در حال حاضر موزه های متعددی از جمله موزه علوم طبیعی، موزه نیرو دریایی، مجتمع افلاک و اختر شناسی و همچنین یک باغ وحش و یک گلخانه در باغ دریایی وارنا واقع شده است.

یکی دیگر از جاذبه هایی که گردشگران تور وارنا را به سوی خود جلب می کند، تنها آکواریوم کشور بلغارستان می باشد که در این پارک واقع شده است. نمای اصلی و فوق العاده این آکواریوم، ترکیبی از سنگ تراشی، بر روی آن دیده می شود. سالن اصلی این آکواریوم زیبا نشان دهنده مجموعه ای با شکوه از جانوران آب شیرین و همچنین دریایی است. 

پارک آبی آکوا پلیس:

این مکان با استفاده از به کار بردن مناظر طبیعی ساختی مصنوعی داشته و درون خود چشمه، جکوزی، استخرهای کوچک و بزرگ، آبشار، دریاچه، ساختمان هایی شبیه به مخروبه و قلعه های قدیمی را در بر گرفته است. مسئولین این پارک بزرگ و دیدنی شرایطی را فراهم نموده اند تا علاقمندان به صخره نوردی بتوانند در قسمت هایی از پارک ، کار مهیج صخره نوردی را انجام دهند. پارک آبی آکوا پلیس دارای هفت ورودی به پارک بوده و این اجازه را به بازدید کنندگان می دهد تا در زمان وارد شدن به پارک آبی دچار هجوم جمعیت و شلوغی ورودی ها نشوند.

حمام های رومی:

این حمام ها در اواخر قرن ۲ میلادی ساخته شده اند و به عنوان چهارمین حمام رومی حفظ شده در اروپا و بزرگترین آن ها در بالکان شناخته می شوند.
تصور می شود که ارتفاع ساختمان گنبدی این حمام ها کمتر از ۲۰ متر نبوده است. این مجموعه حمام در زمینی به مساحت حدود ۷۰۰۰ متر مربع ساخته شده و تا پایان قرن سوم میلادی مورد استفاده قرار می گرفته است. دیواره های ضخیم حمام نیز از بلوک هایی با ۵ تا ۶ لایه از آجر خاک رس ساخته شده اند.

صخره های شگفت انگیز:

صخره سنگی زیبا با ارتفاع ۴۰ تا ۵۰ متری و به شکل برج های یک قلعه است. این سنگ ها در اثر برخورد آب و باد با سنگ آهک تشکیل شده اند. از درون هر یک از این صخره ها تونلی حفر شده است که یک جاده از میان آن عبور می کند. منظره ای که می توان از جاده اصلی به سمت “صخره های شگفت انگیز” و سد تسونوو مشاهده کرد بسیار زیباست. و اغلب اوقات گردشگران، عکاسان یا افرادی که فقط برای لذت بردن از زیبایی آن به اینجا آمده اند، دیده می شوند.

کلیسای وارنا:

یکی از مهم ترین نمادهای شهر وارناست که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است. نقاشی های دیواری مجلل، سریر سقف و شیشه های منقوش از دیدنی های این کلیسا هستند. مناظر زیبایی از شهر را می توان از بالای برج ناقوس این کلیسا تماشا کرد. برای بالارفتن از برج ناقوس کلیسا می بایست از ۱۳۳ پله ی مارپیچی بگذرید.

بهترین زمان برای سفر به وارنا:

بطورکلی بهترین زمان برای سفر به وارنا در شش ماههه دوم سال است. در این زمان از سال آب ‌و هوا معمولا آفتابی بوده و دمای منطقه بین از ۱۷ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بودو مناسب تفریحات مانند غواصی، گلف، تنیس، بسکتبال، والیبال، بولینگ، پیاده روی، دوچرخه سواری، اسکی روی آب، شنا و موج سواری فقط گوشه ای از سرگرمی هایسالم ورزشی هستند که برای گردشگران در سواحل طلایی محیا است.

 

اگر به بخش گردشگری علاقه مند هستید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید!

روی لینک زیر کلیک کنید:👇🏻

روستای الیت جاذبه ای زیبا و دیدنی

maahkhatoon98

گردآوری: مرسده رنجبر

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt