معرفی بهترین جاهای دیدنی آستارا

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

آستارا یکی از شهرهای زیبای شمالی است که در شمال استان گیلان و در قلب تالش قرار دارد. این شهر رویایی از زیبایی‌های طبیعت برای گردشگران چیزی کم نگذاشته است؛ از سکوت دریا و سرسبزی جنگل تا جوش‌و‌خروش رودها و عظمت کوه‌ها را می‌توان در این شهر دید.

آستارا، در زمینه هنرنمایی‌های ساخته‌ دست‌ بشر هم، جاذبه‌های بسیاری برای دیدن دارد. کافی‌ست در کوچه‌های این شهر، قدم بگذارید تا زیباترین معماری‌های ساخته دست بشر را به‌ چشم خود ببینید.

برای سفر به این شهر زیبا، هیچ‌گونه تعللی جایز نیست. همین حالا نگاهی به تقویم بیندازید و برنامه سفر و گردشگری در آستارا را در تاریخ اولین تعطیلی بچینید. ما هم در این مطلب با معرفی بهترین جاهای دیدنی آستارا، شما را در این سفر خاطره‌انگیز همراهی خواهیم کرد.

تالاب بین المللی استیل

این تالاب در چهار کیلومتری شهر آستارا در حاشیه جاده آستارا به تالش جای گرفته است. اهمیت اکوتوریستی این تالاب زیبا و شگفت‌انگیز به‌دلیل نزدیکی به جاده، تنوع چشم‌اندازهای طبیعی نظیر کوهستان، جنگل، مزارع و کشتزارهای اطراف دو چندان شده است. جالب است بدانید که به‌دلیل قرارگیری ریشه درختان این تالاب در آب، آن‌ها همواره در پهنای تالاب جابه‌جا می‌شوند و حرکت می‌کنند. تالاب استیل معمولا جزو اولین دیدنی هایی است که در سفر به آستارا از آن بازدید می‌شود.

روستای دربند 

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به خطه‌ شمال، لحظه‌ گشت‌وگذار در روستاهای زیبا و اصیل آن است. این جذابیت، زمانی که پای روستایی بکر و بی‌نظیر همچون روستای دربند به‌ میان آید، می‌تواند به اوج خودش هم برسد؛ روستایی خوش‌آب‌و‌هوا و سرسبز که در کوه‌پایه‌های باطراوت رشته‌کوه تالش قرار دارد.

امتیاز بزرگ این روستا، مجاورت آن با تالاب سحرآمیز استیل است. ضمن اینکه جلوه‌ای بی‌نظیر از زیباترین شالیزارها را هم مقابل چشمان گردشگران به‌ نمایش می‌گذارد. با وجود این دو ویژگی، روستای دربند به یکی از بهشتی‌ترین دیدنی های آستارا تبدیل شده است.

گردنه حیران

حیران نام یکی از روستاهای دیدنی گیلان است که به‌دلیل زیبایی‌های بیش از حد و آب‌وهوای مطبوعی که دارد، یکی از نقاط گردشگری پرطرفدار ایران محسوب می‌شود. گردنه این روستا از یک سو مشرف به کوه‌های پوشیده از جنگل و از سویی دیگر، مشرف به دره‌ای نه چندان عمیق است که از میان آن رود آستارا که «آق چای» نام دارد، می‌گذرد. گردنه حیران بیشتر اوقات پوشیده از مه و در فصول گرم سال پوشیده از گل‌ها و گیاهان جنگلی است.

تله‌کابین حیران 

این تله‌کابین که در انتهای گردنه حیران واقع شده است، ۱۷۳۰ متر ارتفاع و ۵۰۰ متر طول دارد. تله‌کابین حیران، از سمت شرق به دریای لاجوردی خزر و چشم‌اندازهای مسحورکننده گردنه حیران و از سمت غرب به جنگل‌های انبوه و سرسبز فندقلو مشرف است. با سوارشدن بر تله‌کابین حیران، می‌توانید بر بالای ابرها حرکت‌ کنید و از تماشای طبیعت رنگی آستارا و کوه‌های پرهیبت آذربایجان لذت ببرید.

آبشار لاتون

این آبشار یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آستاراست. این آبشار با ارتفاع ۱۰۵ متر به‌عنوان مرتفع‌ترین آبشار ایران شناخته شده است. برای تماشای این آبشار باید به دل جنگل بروید، درختان و فضایی مه‌آلود را کنار بزنید، دشت‌های سرسبز را زیر پا بگذارید تا به آن برسید.

اصلاً یکی از دلایل بکر بودن این جنگل و آبشار دسترسی سخت آن است. برای تماشای آبشار باید حدود ۴ ساعت پیاده‌روی کرد. البته طبیعت‌گردی و تنفس در هوایی پاک برای گردشگران و طبیعت دوستان خسته‌کننده نیست.

ساحل صدف

ساحِل صدف آستارا را می‌توان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی آستارا دانست. جایی که هم به وصال دریا می‌رسید، هم اگر هوا مساعد بود و غریق نجات اجازه داد، تنی به آب می‌زنید و هم می‌توانید صدف جمع کنید. جمع‌کردن صدف یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر به آستاراست چون همه ما در کودکی با پیدا کردن صدف خوشحال می‌شدیم و منتظر بودیم تا صدف‌ها را به گوشمان بچسبانیم و صدای آب را بشنویم.

باغ پرندگان 

یکی دیگر از جاهای دیدنی آستارا که در ورودی این شهر از سمت رشت واقع شده است، باغ پرندگان است. اگر میانه خوبی با پرندگان داشته باشید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید، بازدید از این باغ برای شما جذاب خواهد بود. این مکان دیدنی، میزبان ۳۰۰ پرنده از ۶۰ گونه متنوع است. تماشای لحظاتی کوتاه از زیست هر کدام از این پرندگان، لذتی غیر قابل‌ وصف را به‌ دنبال دارد که آن را فقط علاقه‌مندان به این موجودات زیبا درک می‌کنند.

بهترین مراکز خرید آستارا کدامند؟

از بهترین مراکز خرید آستارا که در آن‌ها، می‌توانید لذتی وصف‌نشدنی از خرید را تجربه کنید، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • مرکز تجاری لوندویل
  • بازار نور
  • بازارچه ساحلی
  • پاساژ سیدان
  • پاساژ ایده‌آل
  • پاساژ ولیعصر

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt