مارماریس؛ پادشاه سواحل ترکیه

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

مارماریس شهری بندری و یک تفرجگاه توریستی در سواحل مدیترانه است که در جنوب غربی ترکیه و در استان مولا قرار دارد. وجود خلیج‌های طبیعی در خط ساحلی طولانی این شهر و غارهای اسرارآمیز آن به خوبی نشان می‌دهد که مارماریس شهری بندری با طبیعتی بکر و دست نخورده است.

جاذبه‌های گردشگری مارماریس زیاد است. کشتی های تفریحی، بندر قایقرانی، شهرهای باستانی، جاذبه‌های طبیعی و تفریحات ورزشی و آبی از جمله ویژگی‌هایی است که باعث شده اند، سفر به مارماریس در میان توریست‌ها محبوبیت زیادی داشته باشد.

درباره مارماریس

مارماریس از منظر جغرافیایی در مرز دریای اژه و آب های مدیترانه واقع شده، از آنجایی که معادن سنگ های مرمر در این شهر به وفور دیده می شود با گذشت قرن ها لقب مارماریس را به خود گرفت، به گفته محققین بومیان از حدود شش قرن قبل از تولد حضرت مسیح در این منطقه شروع به زندگی کردند، در طول قرن ها بارها مورد تجاوز کشورهایی همچون ایتالیا، اسپانیا، یونان و مقدونیه قرار گرفت که از همین رو تنوع لهجه و شیوه زندگی اینجا کمی بیشتر از سایر مناطق ترکیه است.

مارماریس کجاست؟

شهر مارماریس در واقع یک شهری بندری در سواحل مدیترانه است. اگر بخواهیم مکان دقیق آن را به شما عزیزان بگوییم باید اشاره کنیم که این شهر در جنوب غرب ترکیه و در استان موغله یا مولا Muğla قرار دارد. از نظر جغرافیایی آن را می‌توان مانند رشته کوه برآمده از دریای مدیترانه دانست که برای غواصی و کشتی رانی مناسب است. به همین دلیل لنگرگاه و بنادر مختلفی در این شهر ساحلی وجود دارند.

بهترین زمان برای سفر 

با توجه به شرایط جغرافیایی شهر مارماریس که بندری است، این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد. تابستان ها در این شهر هوا گرم و مرطوب بوده و زمستان ها بارانی و سرد است. دمای هوا در سرد ترین حالت خود بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد است، از همین رو برای شنا و ورزش های آبی این شهر همواره شرایط هوایی خوبی در اختیار مسافران خود قرار می دهد. برای سفر به مارماریس تقریبا تمام فصول سال شرایط خوبی برقرار است اما اوایل بهار تا اواسط تابستان همه چیز ایده آل است.

جاذبه‌های گردشگری

مارماریس جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد به طوری‌که می‌تواند تمام روزهای سفر چند روزه شما را به خوبی پر کند. بهتر است قبل از سفر به این مکان درباره جاذبه‌های گردشگری مختلف آن اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید. در این راهنمای سفر به مارماریس، به برخی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این شهر اشاره می‌کنیم:

بازار بزرگ

بی‌تردید خرید بخشی جدایی ناپذیر از سفرهای شما عزیزان خواهد بود. بنابراین اگر در این شهر در جستجوی بازاری مناسب برای خرید هستید، بازار بزرگ این شهر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در این بازار بیش از ۱۰۰۰ مغازه کوچک وجود دارد که اجناس مختلف را در کیفیت های متفاوت به فروش می‌رسانند. به طور معمول، اجناس ترک درجه در کنار اجناس با کیفیت درجه دو صادراتی در این بازار زیبا عرضه می‌شوند.

در اینجا می‌توانید سوغاتی‌هایی مانند قالی، قهوه ترک، داروهای گیاهی، ادویه، چای، ظروف سرامیک، محصولات چرمی، عطر، ساعت، لباس و همچین کیف، کفش،جواهرات و بدلیجات بخرید اما توجه داشته باشید که اکثراً برندها اصل نیستند.

قلعه مارماریس

قلعه قدیمی مارماریس که قدمت آن به سال ۱۰۴۴ قبل از میلاد می‌رسید، امروزه به عنوان موزه شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قلعه در طول تاریخ، تغییرات فراوانی داشته و بارها بازسازی شده است. مهمترین تغییر قلعه، اضافه شدن یک کاروانسرا به آن در دوره عثمانی و توسط مادر سلطان سلیمان است. در جنگ جهانی اول، این بنا و بسیاری از بناهای تاریخی این شهر بر اثر حمله نیروهای فرانسوی، خسارات فراوانی دیدند، به طوری‌که فقط چند قسمت از قلعه و کاروانسرا باقی ماند. اما طی بازسازی‌های متعدد در سال‌های بعد، این قلعه دوباره شکل گرفت و به موزه شهر تبدیل شد.

هفت قسمت اصلی در قلعه وجود دارد که شامل ۲ سالن باستان‌شناسی، یک سالن مردم نگاری، گالری هنری، انبار و بخش‌های بازدید عمومی می‌باشد. گفتنی است بازدید از قلعه از ۹ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر امکان پذیر است.

پارک ملی مارماریس

پارک ملی مارماریس در سال ۱۹۸۸ میلادی به هدف حفاظت از منایع طبیعت و زیست بوم این منطقه تاسیس شد. جالب ترین و معروف ترین جاذبه طبیعی این پارک کاخ قرمز نام دارد که در کنار بلوط، سرو، سماق، بج، خرزهره، و برگ بو پوشش گیاهی پارک را شکل می دهند. همچنین در این پارک ملی انواع جانوران بز وحشی، گراز وحشی، شاهین سرخ، سیاهگوش، خرس نیز وجود دارند. به طور معمول برنامه بازدید از پارک ملی مارماریس به عنوان بخش اصلی برنامه سفر گردشگران ارائه می شود.

تور تفریحی با قایق

اگر چند راهنمای سفر به مارماریس را بررسی کنید، می‌بینید که تورهای تفریحی با قایق، جزو اصلی‌ترین گزینه‌ها برای تفریح در این شهر پیشنهاد شده‌اند. صدها قایق کوچک و بزرگ در مناطق مختلف به این شهر وجود دارند که می‌توانند شما را از لنگرگاه اصلی به دریای مدیترانه ببرند تا از جاذبه‌های مختلف موجود در مسیر بازدید کنید.

جزیره پارادایس (نیمارا)، ترنج، کوملوبوک، چیفتلیک Yeniçiftlik و غار فسفری از معروف‌ترین مقاصد تفریحی هستند که در آنها تورهای روزانه مارماریس برگزار می‌شود.

تور جیپ سافاری

اگر از علاقه‌مندان به سافاری هستید، خبر خوشی برای شما داریم. در شهر مارماریس، تورهای جیپ سافاری جذاب و هیجان‌انگیزی وجود دارد که می‌توانند لحظات بسیار هیجان انگیزی برای شما رقم بزنند. این تور که در جنگل‌های اطراف مارماریس برگزار می‌شود، از مناطق مختلف آن عبور می‌کند.

هتل‌های مارماریس

تمام هتل‌های مارماریس در شهر یا در نزدیکی آن قرار دارند، به طوری‌که فاصله دورترین هتل تا مرکز مرکز شهر کمتر از ۸ کیلومتر فاصله دارد. نکته جالب اینجاست که تمامی هتل‌های ساحلی این شهر توسط پیاده راه ۸ کیلومتری به یکدیگر متصل شده‌اند. اینگونه از ارتباط بین هتل‌ها فقط در شهر مارماریس دیده می‌شود. در این شهر ساحلی و توریستی انواع هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و پلاژها با خدمات متنوع برای استفاده گردشگران وجود دارد.

غذا و خوراکی در مارماریس

رستوران‌های مارماریس تنوع غذایی زیادی دارند، ولی انتخاب غذا در آن‌جا کار سختی نیست، غذاهای دریایی، کوفته و کباب‌های لذیذ با بهترین کیفیت در همه‌ی رستوران‌ها به خوبی سرو می‌شوند و قیمت آنها نیز بسیار مناسب تر از ایران است. همچنین دلمه‌های گیاهی جور واجور نیز در رستورانهای مارماریس وجود دارد که برای کسانی که غذاهای گیاهی دوست دارند پیشنهاد می شود. در رستورانهای مارماریس در کنار بیشتر غذاها زیتون‌های مختلفی می‌گذارند که گاهی از غذای اصلی خوشمزه‌تر هستند.

مجموعه‌ای از غذاها و نوشیدنی‌های ترکی را می‌شود با تور شب ترکی تجربه کرد، شبی مملو از موسیقی و آتش‌بازی و نمایش‌های سنتی که با ترانسفر از هتل حدود صد لیر هزینه دارد.

 

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt