شهری با خانه های کله قندی

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

آلبربلو شهر کوچکی در آپولیای ایتالیا میباشد. این شهر شگفت انگیز به خاطر معماری منحصر به فرد و قدیمی که به آنها ترولو گفته میشود، در بین گردشگران مشهور است.

ترولو

ترولو کلبه های سنتی شهرآلبربلو است. که از جنس سنگ و با سقف های مخروطی شکل ساخته شده اند.این ترلو ها از سال ۱۹۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته اند.

هدف ساخت این خانه

هدف ساخت خانه هایی به این شکل، عدم پرداخت مالیات بوده است.از آنجا که قطعه قطعه کردن این ساختمان ها به سرعت قابل انجام بوده.در نتیجه این مکان به عنوان شهر شناخته نمیشد. و از پرداخت مالیات معاف بوده است.


ترولوها ساختار های مربوط به قرن چهاردهم هستند. که امروزه بعنوان انبار، رستوران و یا سالن های دیگر مورد استفاده قرار میگیرند. هرچند هنوز در برخی آنها افرادی سکونت دارند.اما این امکان را به بازدید کنندگان میدهند. تا از داخل محل سکونتشان بازدید کنند.


بعنوان یک میراث جهانی ثبت شده. شهر آلبربلو یک جاذبه گردشگری در ایتالیا به شمار میرود. اما خیلی از نقاط پر تردد گردشگری این کشور قابل دسترسی نیست و معمولا اکثر گردشگرانی که به این شهر سر میزنند ایتالیایی هستند.

جاذبه های گردشگری

اگرچه دیدنی ترین جاذبه های گردشگری این شهر ترولوها هستند. که با قدم زدن در خیابان های این شهر کوچک میتوان آنها را دید. اما آبربلوها همچنین موزه هایی نیز دارد که علاقمندان میتوانند از آنها بازدید کنند.


بخش پرجنب و جوش شهر، منطقه «Roine monti» در نزدیکی مرکز شهر مدرن است. که پر از مغازه و کافه در داخل خانه های ترولی میباشد.
در مرکز شهر نیز کلیسای «چیزا دی سن آنتونیو» از جمله دیدنی های این منطقه به شمار میرود.


در فصل تابستان معمولا فستیوال ها و برنامه های متعددی در سطح شهر برگزار میشوند. که اکثر آنها رایگان و در فضای باز هستند.

بازدید از این شهر یکم پیچدگی دارد. نزدیکترین فرودگاه به آبروبلو فرودگاه شهر باری«Bari» است. از آنجا میتوان با اتوبوس به ایستگاه قطار رفت و از آنجا قطارهایی که نشانه ی «Ferrovie sud_EST» دارند سوار شد و به این شهر رسید.این سفر حدود یک ساعت و نیم طول میکشد.

اگرچه بازدید از این شهر کوچک خیلی زمان نیاز ندارد. اما علاقمندان به این شهر میتوانند در یکی از هتل ها و یا اقامتگاه هایی که مخروطی شکل هستند، تجربه اقامت در یک شر افسانه ای را داشته باشند.

 

گردآوری:مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt