معرفی فیلم وحشی ۲۰۱۴

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم خارجی

فیلم وحشی «Wild»، محصول سال ۲۰۱۴ داستان یک پیاده‌روی طولانی را روایت می‌کند. سفری بیش از هزار مایل از کویر کالیفرنیای جنوبی تا جنگل‌های انبوه اوریگان. داستان این فیلم، براساس کتاب پرفروش شریل استراید، با همین عنوان است و در اصل، بخشی از زندگی‌نامه خود استراید است.

«وحشی» در مورد برگشتن به مسیر اصلی زندگی است و اینکه شریل با سختی‌هایی سر و کار دارد که ظاهراً آن‌ها را در زندگی دور زده است. در مورد این است که چطور، بعد از جدی گرفتن یکی از توصیه‌های مادرش، یاد می‌گیرد که خود را در راه زیبایی قرار دهد. در عین حال، داستان در مورد پافشاری او برای مقابله با زشتی درونی و بیرونی خودش هم است.

خلاصه داستان:

داستان فیلم برگرفته از زندگی واقعی شخصی به نام شریل استراید می باشد. او پس از گذراندن مشکلاتی که در زندگیش پیش می آید ، تصمیم به طی کردن مسافتی طولانی از ایالت کالیفرنیا تا واشنگتن را می گیرد. این فیلم تلاش می‌کند تا نشان دهد که برگشتن به اصول تا چه حد می‌تواند مانع از غرق شدن در گرداب زندگی که در اثر فشار اثرات مخرب از مدار خود خارج شده است شود. او با برخی اتفاقات شایعی که برای اکثر هایکرها رخ می‌دهند مواجه می‌شود: درد گرفتن عضلات، آذوقه ناکافی، هوای بسیار سرد و طوفانی و مسافران دیگری که همیشه یاری رسان نیستند. این فیلم نوعی خودشناسی روانکاوانه است که در قلب طبیعت رخ می‌دهد.

فیلم بسیار جذاب ساخته شده است، پر از فلش بک هایی ست که گرچه ابتدا بیننده را گیج میکند اما بعد از مدتی با آن خو میگیرد، گرچه بیننده چون سوم شخصی فیلم را تماشا میکند اما به راحتی میتواند “شرل” را درک کند، صدای افکار و تصویر افکار که به ذهن “شرل” می‌رسد انگار خود بیننده است و شاید باید گفت یکی از بهترین پایان بندی را در بین فیلم ها دارد…

تعدادی از بازیگران فیلم:

  • ریس ویدرسپون
  • برایان وان هالت
  • گبی هافمن
  • کوین رانکین
  • لورا درن
  • میخیل هایشمان
  • دبلیو ارل براون
  • جی.دی. اِوِرمور

و در آخر

چقدر از ما می‌توانیم در برابر مشکلات صبور باشیم، چقدر می‌توانیم محکم باشیم، اگر بخواهیم واقع گرایانه صحبت کنیم تنها تعداد اندکی از افراد اطراف ما هستند که میتوانند در برابر مشکلاتی که پشت سرهم در زندگی برایشان رخ می‌دهند صبور و محکم باشند، بسیاری از ما آنقدر عزت نفس پایینی داریم که با اولین مشکل بزرگ زندگیمان از پاشیده می‌شد.

هیچ وقت در زندگی هم نمی‌توانیم بگوییم که شخصی که دچار لغزش شده است ضعیف بوده است و نتوانسته است جلو خودش را بگیرد، یا بگوییم که من اگر به جای شخص بودم این اتفاق برای من نمی افتاد، در حالی که سرنوشت برای آنهایی که این حرف ها را می‌زند اتفاق هایی را رقم می‌زند که همه چیز عوض می‌شود و آنگاه می‌فهمیم که چقدر ما تهی بودیم چقدر ضعیف بودیم. ما هیچ وقت نمی‌توانیم وقتی چیزی را تجربه نکرده ایم بگوییم ضعیف هستیم یا قوی، تا وقتی که تجربه ای مشابه را داشته باشیم آنگاه می‌توانیم خودمان را محک بزنیم.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt