ویکتوریا؛ یکی از زیباترین جزایر کانادا

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

گردآوری: سمیرا اکبرپور

۱۰ویکتوریا (به انگلیسی: Victoria) مرکز استان بریتیش کلمبیا، غربی‌ترین استان کانادا است. و یکی از زیباترین جزایر کاناداست و هرساله توریست های بیشماری را به خود جذب می کند.

جمعیت ویکتوریا در سال ۲۰۰۶ میلادی ۷۸٬۶۵۹ نفر و جمعیت کلان‌شهر (ویکتوریا و حومه) ۳۴۵٬۰۰۰ نفر بوده‌ است.

و از لحاظ جیوگرافی: ویکتوریا در جزیره ونکورو تقریباً ۱۰۰ کیلومتر از بزرگترین شهرِ استان که ونکوور نام دارد که در منطقه لوئر مین‌لند واقع است، فاصله دارد. این شهر همچنین حدود ۱۰۰ کیلومتر از شهر سیاتل، واشینگتن آمریکا فاصله دارد.

ویکتوریا چهار شهر خواهر دارد: ناپیر در نیوزلند، موریوکا در ژاپن، سوژو در چین و خاباروفسک در روسیه.

ویکتوریا که به نام ملکه ویکتوریای بریتانیا نامگذاری شده‌ است، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای شمال غربی اقیانوس آرام است که سکونت بریتانیایی‌ها در آن به سال ۱۸۴۳ بازمی‌گردد. و همچنین مرکز استان بریتیش کلمبیا شهر ویکتوریا است نام‌گذاری شده است. به جز مرکز استان، نام استان را هم ملکه ویکتوریا انتخاب کرده است. علت این که ملکه آن را بریتیش کلمبیا نامید این بود که با کلمبیا در ایالت متحده اشتباه نشود.

و جالب تر اینکه: 

روز ویکتوریا در کانادا از تعطیلات رسمی کانادا در آخرین دوشنبه پیش از بیست و پنجم ماه مه، تولد ملکه الکساندرینا ویکتوریا جشن گرفته می‌شود.

یکی از دلایل اهمیت این روز برای کانادا از آن جهت است که ملکه ویکتوریا قانون تشکیل کنفدراسیون کبک را در سال ۱۸۶۷ امضا کرد و بدین گونه روز اول جولای روز تولد کانادا Canada’s Birthday نام گرفت.

آب و هوای شهر

ویکتوریا از لحاظ آب و هوایی شهر بسیار ایده‌آلی در کانادا محسوب شده و مکان مناسبی برای زندگی اشخاصی است که عادت به گذراندن وقت در فضای آزاد دارند. در تابستان، ویکتوریا گرم است اما معمولا دمای هوا بالاتر از ۳۰ درجه نخواهد بود. این شهر در فصل پاییز بارانی می‌شود و معمولا ۱۴۷ میلی‌متر بارندگی دارد. بارش برف و سرمای هوا در فصل زمستان متعادل است به همین دلیل در این فصل مردم به راحتی کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند. به طور کلی زمستان در ویکتوریا فصل طولانی محسوب نمی‌شود. در فصل بهار هوای ویکتوریا بسیار دل‌پذیر است.

خوب است بدانید:

قدیمی‌ترین محله چینی‌های در آمریکای شمالی (بعد از محله چینی‌های سانفرانسیسکو) در این شهر قرار دارد. ویکتوریا مانند بسیاری دیگر از شهرهای جزیره ونکوور، دارای جمعیت قابل ملاحظه بومیان اولیه کانادا نیز هست.

ویکتوریا که به نام «باغ شهر» از آن یاد می‌شود، یک مقصد توریستی زیبا و جذاب است. همچنین بر اساس گزارش سایت نومبئو، در سال ۲۰۱۵، ویکتوریا بیستمین شهر دارای بهترین کیفیت زندگی در دنیا بوده‌است. تعداد گل سالانه این شهر به دهه ۱۹۷۰ باز می گردد. کل شکوفه های شمارش شده در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳.۴ میلیارد بود.

ویکتوریا یکی از دوچرخه‌ پسندترین شهرهای کشور است که صدها کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری دارد، از جمله مسیر منطقه‌ای بی‌نظیر Galloping Goose.

ویکتُوریا میزبان شمار زیادی از دانشجویان غیر بومی است که هر ساله این شهر را جهت تحصیل در دانشگاه‌هایی چون دانشگاه ویکتوریا، کالج کموسان، دانشگاه رویال رودز و کالج هنر ویکتوریا انتخاب می‌کنند.

ویکتوریا همچنین یکی از مقاصد محبوب برای بازنشسته‌ها و از کارافتادگانی است که اقامت در این شهر را به دلیل آب و هوای بسیار خوب و بدون برف آن و نیز آرامش خاصی که معمولاً در شهر وجود دارد انتخاب می‌کنند.

برخلاف عقربه‌های ساعت از بالا چپ: ورودی فرودگاه ویکتوریا هاربر (بریتیش کلمبیا), مجمسه ملکه ویکتوریا، Fisgard Lighthouse, ساختمان پارلمان بریتیش کلمبیا معماری نئو باروک، ساختمان پارلمان بریتیش کلمبیا، هتل امپریس، و کلیسای جامع مسیح.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt