ده تقویت کننده صبر (بخش دوم)

 در از هر دری سخنی, فرهنگ و هنر

۱۰ تقویت کننده صبر:

۱- با بی صبری منتظرید کامپیوترتان بوت شود؟

خودتان را مثل عروسک پارچه ای شل کنید تا عضلات پشت و گردن تان آسوده شوند. از پشت میز بیرون بیایید روی لبه صندلی بنشینید و زانوها و پاها را به اندازه ۲۵ سانتیمتر از هم باز کنید سر را میان زانوها قرار دهید و دستها را میان پاها روی زمین بگذارید. نفس عمیق بکشید و بگذارید تنش از بدنتان جاری شود و روی زمین بریزد.

۲– مراقبهٔ چراغ قرمز انجام دهید.

از یک چراغ قرمز،  زنگ تلفن، یا وسیله آزاردهنده دیگری برای توجه به سه تنفسی که در آن لحظه میکنید، استفاده کنید . بدون این که سعی در تغییرش داشته باشید، فقط توجه کنید که چه طور نفستان را تو و بیرون می دهید.

۳- در کارها آگاهانه عمل کنید.

مثلاً وقتی مشغول تمیز کردن میز آشپزخانه هستید، واقعاً توجه کنید که چه کار میکنید. دستتان را همچنان که جلو و عقب میرود، احساس کنید. از درخششی که در سطح میز ایجاد کرده اید لذت ببرید. این کار هیچ طولانی تر از انجام نا آگاهانه کار نیست با لذت بردن از آنچه تجربه میکنید صبر بیشتری برای کار خواهید یافت .

۴- مصرف کافئین را قطع کنید .

کافئین محرک است و می تواند ایجاد عصبانیت و تحریک پذیری کند. طبق یک تحقیق بیش از نیمی از آمریکایی ها مقداری بیشتر از میزان توصیه شده، یعنی ۲۰۰ میلیگرم در روز قهوه مصرف میکنند. وقتی متوجه شدم که دارم روزانه یک لیتر چای سرد مینوشم، رفتم به سراغ نوشیدنی های بدون کافئین ،بله یک روز تمام سردرد شدید گرفتم، اما به قیمت  افزایش صبر و آرامش می ارزید.

۵- وقتی کسی مشغول صحبت کردن است بیقرار میشوید؟

به زمانی در زندگیتان فکر کنید که نیاز داشتید کسی با شما صبور باشد و کسی بود. اگر نیروی شفابخش صبر را در زندگی خودتان به یاد  بیاورید ،با دیگران صبورتر خواهید بود.

۶- آیا بهتر است حق با من باشد یا مؤثر باشم؟

وقتی با کسی دعوا دارید این سؤال مهمی است که در ذهن نگه دارید، برای حفظ هدف و صبوریتان در پیش رو و در محور ، هر قدر لازم بود از این  سؤال استفاده کنید.

۷- یک گفته الهام بخش پیدا کنید.

این« کتاب پر از این گفته هاست» و آن را روی کامپیوترتان، آینه حمامتان، و اتومبیلتان نصب کنید. وقتی احساس میکنید کم طاقت شده اید به عنوان یک تقویت کننده فوری از آن استفاده کنید.

۸- کمک بخواهید.

بسیاری اوقات کم طاقت میشویم چون بار بیش از حد بر می داریم ،در پایان زندگی به خاطر زیادی کار کردن هیچ پاداشی به شما نخواهند داد، خصوصاً اگر با آشفتگی کار کرده  باشید.

۹- به خود یا وضعیت تان بخندید.

کرسیتوفر ریو با فصاحت مینویسد که شوخی چه قدر به او کمک کرده است. وقتی در ابتدای فلج کامل از او پرسیدند در چه حال ،است پاسخ داد: «کمی گلویم گرفته، نوک دماغم هم میخارد و ناخنهایم هم بلند شده ،اوه، و من كاملاً فلجم ».

۱۰– در محل کار زودرنج هستید؟

روی اینترنت سایتی پیدا کنید که در آن تصاویر و موسیقی دلنشین باشد. در پشت میزتان هم می توانید حرکات نرمشی و آرامش بخش انجام دهید. یا موضوعی برای خنده  پیدا کنید!

______

اگر به بخش فرهنگ و هنر علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید:

جملاتی برای اندیشیدن ۸

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt