نمادهای پنهان‌شده در حلقه‌ها و انگشت‌ها!

 در اکسسوری, مد

حلقه‌ و انگشتر‌ها چند دهه‌ای می‌شود‌ که پا به دنیای مد گذاشته‌‌اند و در چند سال اخیر هم نقش زیادی در شکل‌گیری استایل خاص شیک‌پوش‌ها داشته‌اند. امروزه حلقه‌ها با شکل و سایز‌های مختلفی یافت می‌شوند و افراد زیادی را به خود جذب می‌کنند.

جدا از ظاهری زیبا و جذاب، این حلقه‌ها در هر انگشت معانی و نماد منحصربه‌فرد خودشان را دارند و نشان‌گر ویژگی‌ خاصی هستند. اگر شما هم حلقه به دست می‌کنید و می‌خواهید سرگذشت و مفاهیم متنوع هر کدام از انگشت‌ها را بدانید، در ادامه با ماه خاتون همراه باشید.

انگشت کوچک:

این انگشت نمادی از مقام، منزلت، اعتماد و شهود است و با آداب معاشرت مرتبط هستند. علاوه بر این، انگشت کوچک نمادی از اعتماد از طریق قول یا سوگند است. همچنین، انگشتان کوچک نشانگر شهود در کف بینی است و توانایی فرد برای استفاده از غرایز خود است. براساس طالع بینی و کف بینی انگشت کوچک نماد سیاه عطارد است.

گذاشتن انگشتر در این انگشت چند معنی دارد: اشاره به وضعیت و ثروت، ارج نهادن سنت. مافیا نیز در قدیم روی این انگشت حلقه می‌گذاشتند تا یکدیگر را شناسایی کنند یا در صورت مرگ به عنوان پرداخت هزینه‌های تشییع جنازه‌شان از فروش این انگشتر استفاده شود.

انگشت ازدواج:

این انگشت اغلب برای مردان و زنانی که ازدواج کرده‌اند استفاده می‌شود. با وجود اینکه بیشتر مردم جهان حلقه‌ی ازدواج را در انگشت دست چپ می‌گذارند، اما برخی از کشورهای اروپای شرقی از جمله «اوکراین»، آن را در دست راست خود قرار می‌دهند.

در طالع بینی، این انگشت با کره ماه در ارتباط است و به موضوعاتی نظیر روابط‌ عاشقانه و همچنین خلاقیت اشاره دارد.

فراموش نکنید که این انگشت تنها برای افراد متاهل مناسب است؛ پس اگر ازدواج نکرده‌اید، دور این انگشت را خط بکشید!

انگشت میانی:

این انگشت میان انگشت اشاره و حلقه است و نماد تعادل و خرد است و دست را به طور مساوی تقسیم می‌کند تا تعادل را نشان دهد. در طالع بینی و کف بینی حکمت زحل به این انگشت متصل می‌شود. زحل نشانگر ایجاد مرزها در طالع بینی است و انگشت میانی یک مرز میان چهار انگشت دیگر ایجاد می‌کند.

معنای حلقه انگشت وسط بستگی به فردی دارد که انگشتر را به دست دارد. معنای کلی برای حلقه انگشت وسط وجود ندارد. استفاده از انگشتر در انگشت وسط می تواند مانع از حرکت شود و در مهارت های حرکتی ظریف اختلال ایجاد کند. اگر کسی حلقه انگشت وسطی را انتخاب کند، احتمالاً یک انتخاب شخصی یا به دلیل زیبایی آن انگشتر در انگشت میانی‌اش است. حلقه سیاه در انگشت میانی نماد تمایل غیرجنسی است و فقدان کشش جنسی را نشان می‌دهد.

انگشت اشاره:

در گذشته، حلقه در انگشت اشاره نشانه و مُهری بر طبقه اجتماعی و جایگاه خانوادگی افراد بوده ‌است. این انگشت می‌تواند انتخاب خوبی برای کسانی که جایگاه بالا در بین خانواده و اطرافیان دارند باشد.

حلقه در انگشت اشاره یک نشانه تاریخی از قدرت و اعتبار افراد است. در طالع بینی هم این انگشت سمبلی از سیاره مشتری بوده و نشان‌گر افتخار و قدرت به شمار می‌رود.

اگر می‌خواهید ظاهری قدرتمند به تیپ و استایل خود بدهید، انگشت اشاره بهترین گزینه برای شما است.

انگشت شست:

مردم جهان معمولا نظرات مختلفی درباره‌ی انگشت شست دارند و دست کردن حلقه در این انگشت، در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است. برای مثال در آمریکای شمالی به سختی می‌شود کسی را دید که حلقه‌ای در انگشت شست خود داشته باشد.

با وجود اینکه در طالع بینی، سیاره‌ای مرتبط با انگشت وجود ندارد، ولی انگشت شست را می‌توان نشانه ثروت و نفوذ دانست. به علت ضخامت انگشت شست، بهتر است حلقه‌ای بزرگ و ضخیم به دست کنید تا با آن تناسب داشته باشد.

اگر همزمان مایلید چند حلقه را دست کنید، حلقه بزرگ را در انگشت شست و بقیه حلقه‌ها را با کمک و نسبت به آن بپوشید تا جذاب‌تر به نظر برسند.

نکاتی کوتاه ولی تاثیرگذار

در این بخش به بررسی نکاتی می‌پردازیم که در عین کوتاه و ساده بودن، تاثیر بسزایی بر شیک‌پوشی شما دارند.

ست کردن:

سعی کنید حلقه‌ و انگشترهایی در دست داشته باشید که هم رنگ ساعت، سگک کمربند ودیگر اکسسوری‌های شما هستند. این جذابیت خاصی ایجاد کرده و توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

همچنین با توجه به رنگ پوست خود، می‌توانید از رنگ طلایی برای پوست تیره، و نقره‌ای برای پوست روشن استفاده کنید.

نسبت دست‌ها و حلقه:

اگر دستان کوچکی دارید، به دنبال حلقه‌های ظریف و نازک بروید و اگر دستانی ضخیم و بزرگ دارید، حلقه‌های بزرگ را انتخاب کنید. اینگونه نسبت حلقه و دستان‌تان حفظ شده و آن‌ها هم‌تراز می‌شوند.

تعادل در تعداد حلقه‌ها:

پوشیدن چندین حلقه در یک دست، ظاهر شما را بد جلوه می‌دهد و هیچ کمکی به خوش‌تیپ بودن‌تان نمی‌کند. شما نباید همه‌ی حلقه‌ها را در یک دست بپوشید و بهتر است که آن‌ها را در دو دست و انگشت‌های مختلف تقسیم کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را با بقیه اکسسوری‌ها ست کرده و برای مثال حلقه همرنگ ساعت‌تان را در همان دستی بپوشید که ساعت‌تان قرار دارد.

 


اگر به بخش مد و اکسسوری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt